user icon

Video: Coureurs op jacht naar mijlpalen tijdens Grand Prix van Canada

  • Gepubliceerd op 04 jun 2019 15:54
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

De Grand Prix van Canada staat weer voor de deur en voor een aantal coureurs betekent dit dat er mooie (en minder fraaie) mijlpalen bereikt kunnen worden op het Circuit Gilles Villeneuve.

Zo kan Lewis Hamilton op in Montreal een record van Michael Schumacher uit de boeken rijden, terwijl Sebastian Vettel mogelijk de slechtste reeks uit zijn carrière neerzet. Voor Daniel Ricciardo is er dan wel weer een fraaie mijlpaal te bereiken als hij in Montreal als zevende of hoger eindigt.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Dus ??????

    • + 1
    • 4 jun 2019 - 15:57
  • jijenikke

    Posts: 61

    Top! Erg informatief.
    Is dit een zoekpuzzel waarbij we zelf de juiste mijlpaal erbij moeten zoeken?

    • + 1
    • 4 jun 2019 - 16:14
    • Red 5

      Posts: 184

      Even het filmpje kijken ;)

      • + 0
      • 4 jun 2019 - 16:56
    • jijenikke

      Posts: 61

      Zag later inderdaad dat het een filmpje is. De videoplayer wordt hier niet geladen omdat die blijkbaar door de dns geblokt wordt. Dan blijft er alleen een vaag stuk tekst over.

      Afgezien daarvan ga ik geen video kijken voor iets wat je ook in 3 regels kan opschrijven.

      • + 1
      • 4 jun 2019 - 22:35
  • ehhhhh, waar gaat dit over?!

    • + 1
    • 4 jun 2019 - 16:22
    • Houwimmie

      Posts: 487

      Ik begrijp er ook amper iets van...wat een warrig artikel.

      • + 0
      • 5 jun 2019 - 12:07
  • mario

    Posts: 7.609

    Alleen het record van Schumacher van 7 wins dat door Lewis geëvenaard kan worden is dan nog een beetje interessant.
    Die van Vettel is ook geen record te noemen, alleen maar dat het een slechte reeks is.... Er zijn heel wat meer coureurs die een langere reeks zonder overwinning op hun naam hebben staan (Hülkenberg bijvoorbeeld)
    En dat de Mercedes-coureurs telkens op het podium hebben gestaan is verder ook niet zo boeiend en ook die "mijlpaal" van 1000 punten voor Riccie is al helemaal niets waard, omdat puntentellingen nog wel eens zijn aangepast gedurende de tijd.... Tegenwoordig is die 1000 niet zo veel waard als zo'n 20 jaar geleden....

    • + 1
    • 4 jun 2019 - 17:23
    • mario

      Posts: 7.609

      BTW @GP Today: Misschien moeten jullie die coureurs-profielen dan toch even nalopen, want volgens het profiel van Ricci op GP Today heeft hij maar 726 punten gehaald.... Dan wordt misschien pas in 2022 die mijlpaal van 1000 punten gehaald.
      Ik zag al eerder (en heb het ook al wel eens gemeld) dat meerdere coureurs-profielen niet kloppen... Ik haal graag die info van deze site, maar dan moet die info natuurlijk wel kloppen :)
      Leuke is dat het puntenaantal van Max dan wel weer klopt ;)

      • + 1
      • 4 jun 2019 - 17:37
    • mario

      Posts: 7.609

      Lewis komt er ook wel bekaaid vanaf: 3155 tegenover 1669 op deze site

      • + 1
      • 4 jun 2019 - 17:39
    • jijenikke

      Posts: 61

      Thanks voor de samenvatting.

      Van de week maar eens kijken waarom ik die videoplayer niet zie.

      Profiel van Max klopt ook niet helemaal. Als je het profiel bekijkt bij een nieuwsbericht staat er geboorteplaats Hasselt, Nederland. Hasselt ligt toch echt bij onze zuiderburen. Als je los het profiel opzoekt via coureursprofielen staat er alleen Hasselt.

      • + 2
      • 4 jun 2019 - 22:51
    • Verder klopt het ook niet want Vettel won zijn eerste 21 GPs niet, dus hij zit nog niet op zijn 'worst run'.

      En Hamilton kan Schumacher wel evenaren als meest succesvolle coureur in Montreal maar ik vind het pas echt interessant worden als hij de meeste GPs op 1 circuit wint en die staan nog altijd op naam van Schumacher in Frankrijk (8)

      • + 2
      • 4 jun 2019 - 23:20
  • geert61

    Posts: 1.099

    jongens niet zeuren internet heft toch altijd gelijk

    • + 0