Officieel: Grand Prix van Bahrein gecancelled
- Gepubliceerd op 21 feb 2011 17:05
-
48
- Door: Robin Smeets
Het besluit om de race te cancellen werd uiteindelijk genomen door de organisatie zelf. De kroonprins van Bahrein stelde Bernie Ecclestone eerder vandaag op de hoogte van het besluit. "We vinden het als land belangrijk om ons te concentreren op de gebeurtenissen in ons land. Daar ligt onze prioriteit. We moeten de wereld laten zien dat Bahrein weer één geheel kan worden", aldus Salman bin Hamad bin Isa Al-Khalifa.
Door de afgelasting van de Grand Prix in Bahrein zal het seizoen pas op 27 maart 2011 van start gaan in Australië.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (48)
Login om te reagerenPosts: 2.788
nog langer wachten......
Waarom hebben ze australie niet gewoon als opener gehouden. Was altijd spectakel.
Posts: 9.176
Gemengde gevoelens. Die optocht is sowieso saai. Maar nu moeten we weer langer wachten totdat we uberhaubt (ik spreek maar 1 woord duits;-)races zien.
Posts: 235
Het waren 2 woorden Duits
Posts: 155
Inderdaad voor mij geld het zelfde. Geen bijna zekere optocht maar die 2 weken extra wachten zijn toch best een domper.
btw Herman Finkers humer is echt briljant!
Posts: 3.091
Het is überhaupt. ;)
Posts: 9.176
@ Guttierrez en -Baron-
Sie beiden haben das ganz richtig
Posts: 11
Zagen we al aankomen.
Posts: 4.499
Verrassend! Patrickl die zei nog dat de situatie verbeterd was...
Posts: 898
Ja, maar die heeft inside info!!
Ik had de gp toch niet live kunnen zien, nu mis ik de eerst gp dus niet--> live op de bank met een pilsje!! denk dat ik Fosters haal.!!
Posts: 6.927
De situatie is ook verbeterd. Echter je kunt het niet verkopen als zowel organisator als Formule 1 in zijn algeheel, om een paar weken nadat er dodelijke slachtoffers zijn gevallen bij protesten, om dan te gaan racen. Ook al was het geweld en de protesten nu in zijn geheel al gestopt, had ik het persoonlijk niet van goede blijk gevonden als men was gaan racen.
Posts: 4.499
De situatie is niet verbeterd! In welk opzicht is er tegemoet gekomen aan de eisen van het volk? Zolang er niks verandert is het een tikkende tijdbom. Twee dagen rust en geen doden wil niet zeggen dat de situatie verbeterd is...
Posts: 11.414
Cuba (iemand ter plekke): Twee dagen geleden werd er nog geschoten maar nu is de situatie verbeterd
Spuit elf: Nee hoor er is niets verbeterd, want ik heb hier een clipje dat er twee dagen geleden nog geschoten werd
*facepalm*
Posts: 4.499
@ patrickl: Lees jij wel wat ik schrijf? Heb jij ooit een opleiding gevolgd waar enige wereldgeschiedenis beschreven werd? Okay, laten we zeggen, jij bent slim en ik ben dom. Leg mij uit waarom de situatie nu verbeterd is. Ik geef je mogelijke vier antwoorden:
A: Er is minder geweld dus het is verbeterd
B: De bevolking heeft zijn zin en hoeft niet meer te protesteren
C: Cuba zegt het, dus daarom is het zo
D: Een willekeurige andere domme opmerking...
Posts: 2.852
Beetje kinderachtig om hier patrickl te gaan zitten bashen, jezus. Toen patrickl die comment maakte over de evrbeterde situatie was het wel degelijk in het nieuws dat de situatie lichtelijk aan de betere hand was en dat niemand kon voorspellen hoe het zou gaan lopen, ook niet als je wereldgeschiedenis gestudeert hebt. Het enige wat patrickl insinueerde was dat het eigenlijk nog alle kanten op kon. Dus voordat jullie allemaal opgewonden raken dat jullie ook eens iets nuttigs kunnen zeggen en patrickl een hak kunnen zetten (wat schijnbaar oh zo belangrijk schijnt te zijn), denk dan nog eens een paar keer na over wat je schrijft
Posts: 11.414
Ja geef er maar weer een draai aan. Zoals je ziet begrijpen andere mensen het wel gewoon.
Iemand die daar woont zegt dat de situatie sinds het schietincident verbeterd is. Iemand die daar woont! Jij geeft hem dan een youtube clipje om te laten zien dat hij poep praat. Dan ben je toch niet goed wijs?
Sterker nog, hij zegt dat de situatie sinds de afgelopen 2 dagen verbeterd is en het clipje dat je plaatst is van 2 dagen geleden.
Echt zeldzaam.
Zo heb ik ook slecht nieuws voor de mensen die rond Eindhoven en Arnhem wonen. De laatste 66 jaar is daar echt niets verbeterd. Ik zag zojuist een clipje:
www.youtube.com/watch?v=tYV1aDLkEo0
Posts: 7.177
aaah meen je dat Patrickl woon in arnhem damn
maar idd het is makkelijk te zeggen dat het niet verbeterd is via Youtub e video\'s maar als je daar wootn zie je meer en kan je in vergelijking met eerst idd aangeven dat het verbeterd is.
Posts: 47
Niet erg verrassend, wel jammer... zo wordt het wachten alleen maar verlengd! Wat mij betreft hoeft het ook niet te worden verschoven naar het eind van de kalender... dan krijgen we weer zo\'n anticlimax van een seizoensfinale, precies zoals afgelopen jaar...
Posts: 1.265
Jammer.
Ach ja ik kan leven met Melbourne als openener. Geeft altijd een speciaal gevoel om lekker vroeg wakker te worden (of op te blijven) voor de eerste race,
Posts: 1
Nou dan doen we de opening toch gewoon in Zandvoort of Assen, 2 mooie circuits en mooi voor Nederland, ik stem VOOR.
Dus Burni kom maar naar ons kikkerlandje met je toko.......
Posts: 898
2022 had ik gehoord!
Posts: 10.412
pff nog langer wachten...
Posts: 1.508
Bahbahbah,nog twee weken langer wachten!
Posts: 617
Idd, maar ja niets aan te doen
Posts: 15
Inderdaad niets aan te doen. Wel flink balen aangezien ik de 27e niet echt kan.... :-(
Posts: 1.278
Als we eerlijk zijn, was dit echt wel de beste beslissing. Wat een kaakslag voor de bevolking zou het zijn, dat terwijl zij op straat betogen, het exclusiefste circus ter wereld zijn kunstje komt vertonen voor de regering waartegen zo massaal wordt geprotesteerd!
En Melbourne is zowieso een veel betere seizoensopener! Weet je nog vorig jaar, toen iedereen volledig in paniek was na de doodsaaie race in Bahrein. Australië is altijd spektakel, crashes, safetycars en inhaalacties. En dat vroeg opstaan is echt iets voor de hardcore F1 fan :D
Posts: 2.852
Amen :)
Posts: 1.481
Ja
Posts: 235
Ja toen Webber zich in Hamilton boorde, ik had genoten van die race
Posts: 2.852
Ik ben er wel blij mee. Voelde vroeger altijd al heerlijk om het \'s nachts op te staan en de seizoensopener te beleven. Australie is een van mijn favoriete wedstrijden, dus wat wil je nog meer. Was toch al niet kapot van Bahrein (zeker na vorig jaar niet) dus ik zal m niet missen.
Posts: 2.418
Ah, daar dacht ik niet eens aan. Het is inderdaad heerlijk om vroeg op te staan en de 1e race van het seizoen te kijken. Wel jammer dat de race voor ons nu rond 7 uur \'s ochtends is (als ik het goed heb?), want rond 4 uur/half 5 opstaan voor de race had ook wel wat!
Posts: 7.033
Nog 2 weken langer wachten... Maar voor Mclaren is dit zeker niet ongunstig. Kunnen ze die auto beter naar wens krijgen voordat het seizoen begint!
Posts: 617
Zo is het, en de andere teams hebben nu ook weer meer tijd om hun wagen \"nog\" beter te maken ;).
Posts: 2.567
De juiste beslissing, maar wacht een andere weken is hard. Begint het seizoen met de Austalian GP is de betere optie voor de fans!!!!!!!
Posts: 5.397
Melbourne is één van de mooiste races op de kalender. Ik treur er dus niet om dat het seizoen begint met een knaller ipv een optocht..
Posts: 2.418
Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant vind ik dit toch nooit zo\'n leuke race en is het veel mooier om Melbourne als seizoensopener te hebben.
Posts: 962
Eens met het commentaar hier. De race in Bahrein is doorgaans saai omdat er weinig gebeurt. Op dit moment is het er voor de coureurs ook nog eens heel onveilig en daarnaast kan dat land de nationale veiligheid beter ergens anders voor inzetten dan voor het beschermen van de F1-coureurs.
Posts: 45
zagen het natuurlijk aankomen, maar het is niet fijn om nog 2 weken te wachten voor het seizoen eindelijk begint! BALEN!!
Posts: 2.734
Ben benieuwd of we nog aanbiedingen krijgen van ex F1 circuits als Magny Cours (snelweg er heen schijnt recent helemaal voltooid te zijn) of Imola (schijnt weer helemaal opgeknapt te zijn). Anders lekker beginnen in Australië, zoals het hoort ;)
Posts: 18.535
Gaat gewoon niet gebeuren, dan moet Ecclestone betalen om een race te hebben, we beginnen gewoon twee weken later.
Posts: 11.414
De eerste race van het seizoen zou sowieso op een goed circuit gehouden moeten worden. De laatste race ook. Of het dan in Australie of Brazilie is maakt niet uit, maar Bahrein en Abu Dhabi zijn echt mensonterend slecht.
Als er daarvoor nou eens mensen de straat op gaan.
Wellicht trouwens dat die GP ze in Bahrein nog geholpen heeft. Dat heeft toch een beetje extra aandacht voor de protesten daar gegeven en ook een motivatie van de kroonprins om het op een meer vredige manier op te lossen.
Als je ziet hoe het er in Libie aan toe gaat dan denk ik in ieder geval dat ze in Bahrein ook wel blij zijn om een dialoog aan te gaan in plaats van martelaars te begraven.
Posts: 333
Heel Vervelend, maar een wijze beslissing. Ons geduld wordt hiermee nog meer op de proef gesteld, des te intenser zal de Start in Melbourne zijn! Het begint al te borrelen van binnen;-)
Posts: 1.278
Hopelijk wordt 2011 geen slecht F1 jaar! Het seizoen moet nog goed en wel beginnen en we zijn al een van zijn beste rijders(Kubica) en de openingsrace kwijt. Hopelijk geen slechte voortekens...
Posts: 11.414
Ja dat is ook zo wat. Dat was in San Marino in 1994 ook al zo. Eerst Barrichello bewusteloos na een klap in de hekken. Toen Ratzenberger dood. Vervolgens een vreselijke start met een wiel dat het publiek in vliegt. Ten slotte laat Senna het leven.
Posts: 112
nog langer wachten op de opening, gelukkig is het dan australie en heb ik geen ruzie met mijn zoontje omdat hij wil spelen op de ps2 en ik wil F1 kijken
Posts: 341
voor de bevolking en het staatje de beste beslissing, voor de fans een jammerlijke...
Tevens vind ik ook gewoon dat Australie opener moet zijn en blijven.. lekker vroeg op staan bij de eerste race, dan krijg je toch alweer het gevoel van: let the games begin!!! en dat op de eerste race, wat wil een fan nog meer? :D
Posts: 917
Wijze beslissing. Onverantwoord om er te beginnen terwijl er zo veel aan de hand is, zeker, zoals Ives ook al zei, als je dan ook nog met een lekker overdadig westers feestje komt langszeilen.. Daar zouden wij hier in NL ook niet vrolijk van worden, als er zo\'n onrust was.
Daarnaast kan de veiligheid in zo\'n situatie niet gegarandeerd worden. Als een rijder, marshall of toeschouwer bij een evenement omkomt is dat natuurlijk al tragisch, maar stel je voor dat er rellen komen en er buiten de race om doden en/of gewonden vallen. Dan heb je pas een probleem als F1 zijnde.
Het is jammer dat er gewacht moet worden op de eerste race, maar dat er mensen zijn die alleen maar jammeren dat ze moeten wachten op de eerste race? Ik hoop van harte dat het minderjarige MBOers of misschien zelfs VMBOers zijn, want iedereen die dat niet is moet zich schamen.
Posts: 135
Zeker. Beter daar helemaal niet heen gaan, want je kan het inderdaad niet maken. Stel dat er wat gebeurt, want die kans is reëel. Bovendien moeten ze daar nu eerst de rust laten weerkeren. Volgend jaar dan maar weer, zo kun je het echt niet maken om daarheen te gaan. De enige juiste beslissing is om niet te gaan. Uit veiligheid. Dat wij twee weken moeten wachten is slechts bijzaak en totaal niet belangrijk.
Posts: 1.748
Ik vind het gewoon jammer omdat F1 gewoon altijd speciaal is en ja Melbourne is veel beter dan Bahrain maar dat betekend wel 2 weken extra in spanning zijn.