user icon

Hartley panikeert nog niet: "Heb een contract voor 2019"

  • Gepubliceerd op 27 sep 2018 15:43
  • comments 22
  • Door: Niels Langenberg

Brendon Hartley is nog niet zeker van een zitje bij het team van Toro Rosso in 2019 en is er door Helmut Marko al eens op gewezen dat zijn resultaten toch echt snel beter moeten worden, wanneer hij ook een stoeltje bij het team wil hebben in 2019. De Nieuw-Zeelanden panikeert echter nog niet. 

Wanneer ik één of twee wedstrijden goed rijdt, dan staat alles er weer heel anders voor. Het doel is nog steeds om volgend jaar op de grid te staan. Ik heb een contract voor volgend jaar, maar die dingen kunnen natuurlijk snel veranderen", zegt Hartley tegenover Newstalk ZB.

"Er zijn veel momenten met potentie geweest, maar die momenten zijn helaas nog niet benut. Ik blijf er echter vertrouwen in houden dat het goed komt. Ik ga niet panikeren. Ik focus me gewoon op het racen, want dat is het enige dat ik kan doen. Snel rijden en goede resultaten neerzetten."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • ´Wanneer ik één of twee wedstrijden goed rijdt, dan staat alles er weer heel anders voor.´

    Wat is dat toch met die rijders die zich pas aan het einde van het seizoen druk gaan maken?

    • + 1
    • 27 sep 2018 - 15:45
    • Lexx

      Posts: 801

      Hij heeft er ook niet zoveel aan om zichzelf nu heel erg druk te gaan maken. Zijn enige kans op een stoeltje volgend jaar is STR, en zelfs daar kan hij op dit moment niet zo veel meer aan doen.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 16:04
    • druk maken is misschien niet het goede woord maar ik hoor zo vaak aan het einde van een seizoen:´vanaf nu moet ik goed gaan rijden en punten gaan pakken´ tja wat doen ze aan het begin van het seizoen dan? het is gewoon jezelf moed inpraten en meestal loopt dat niet goed af in de F1.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 16:07
    • Royalere slaat hier natuurlijk de spijker op zn kop. Alsof 1 of 2 goede resultaten opeens alle slechte resultaten goed maakt. Je moet gewoon over een heel seizoen goed presteren, het is wel de F1 waar we het over hebben.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 18:44
  • mario

    Posts: 7.638

    Hartley lijkt op een drugsverslaafde op die foto joh....

    • + 0
    • 27 sep 2018 - 15:55
    • Hij kan wel een beetje speed gebruiken...

      • + 7
      • 27 sep 2018 - 15:56
    • Die speed komt niet van Honda?

      • + 2
      • 27 sep 2018 - 16:15
    • Als ik Hartley zie dan denk ik meteen aan Edwin van der Sar.

      • + 1
      • 27 sep 2018 - 16:21
    • gelukkig kan je er zelf nog om lachen Dutch

      • + 3
      • 27 sep 2018 - 16:41
    • Het was ook als geintje bedoeld...Je moet het ook willen zien natuurlijk. Maar ja...

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 16:45
    • Is net bevestigd dat Honda met 40PK update naar Rusland komt.. zou met speed wel goed komen;)

      • + 1
      • 27 sep 2018 - 16:46
    • Ow, sorry.... kunnen zou nog ergens tussen kunnen..

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 16:47
    • Zijn net dagkoersen die aantallen pk's die hier rond vliegen.

      • + 4
      • 27 sep 2018 - 16:49
    • Jello

      Posts: 573

      Het is maar goed dat er ruimte voor de coureurs in het minimum gewicht gaat worden ingepast want lange coureurs als Hartley moeten inderdaad zoveel afvallen dat het bijna ongezond lijkt.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 17:12
  • mgf1

    Posts: 223

    Sympathiek figuur...maar met de huidige krapte zijn er betere rijders op de markt, bijvoorbeeld Wehrlein, Ocon, of Ticktum maar dat lijkt me voor laatstgenoemde een beetje vroeg.

    • + 0
    • 27 sep 2018 - 16:00
    • NFS1

      Posts: 290

      Ocon lijkt me toch echt 0% kans maken op TR. Want waarom zou je de concurrent helpen en zelfs een blik in je keuken gunnen. Hartley maakt denk ik aanzienlijk meer kans als Ticktum het niet lukt om een licentie te krijgen komende maanden.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 16:15
    • Lexx

      Posts: 801

      Ik vind het redelijk vroeg om te zeggen dat Ticktum beter is dan Hartley. Die rijdt alles behalve foutloos de laatste tijd, en gaat denk ik redelijk wat moeite krijgen om zijn licentie voor 2019 te halen.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 17:30
    • Ticktum is de 2e helft van het F3 seizoen zo sterk tegengevallen en heeft zo vaak alleen achter andere wagens gereden zonder in te halen dat ik denk dat hij tekort schiet voor de F1

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 17:35
    • snailer

      Posts: 4.839

      Ticktum is ook nog eens een keer zeer onsportief. Maar goed. Alles wijst er op dat hij geen kampioen wordt. Afserveren naar formule e zou ik zeggen.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 20:54
  • " Wanneer ik één of twee wedstrijden goed rijdt ". Heeft 'ie dat echt gezegd?
    Wonderlijke uitspraak. Als F1 coureur mag je hooguit 1 á 2 keer slecht rijden...

    • + 0
    • 27 sep 2018 - 16:18
  • Feitelijk zegt hij dus, ik heb een contract voor 2019, met de papierversnipperaar ernaast staan.

    • + 0
    • 27 sep 2018 - 17:43
  • F0.99

    Posts: 70

    Kunnen ze net zo goed Stoffel in die auto zetten, nog kans dat hij in iets anders dan een McLaren iets moois kan laten zien...

    • + 1
    • 27 sep 2018 - 17:56

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nieuw-Zeeland
  • Geb. datum 10 nov 1989 (31)
  • Geb. plaats Palmerston North, Nieuw-Zeeland
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec