user icon
user icon

Haas deze week om de tafel met ontwikkelingscoureur Ferrucci

  • Gepubliceerd op 10 jul 2018 16:04
  • comments 24
  • Door: Jeroen Jonkers

Het team van Haas gaat deze week in gesprek met ontwikkelingsrijder Santino Ferrucci. De Amerikaan kwam afgelopen weekend in opspraak nadat hij in de uitloopronde van de Formule 2-sprintrace opzettelijk tegen teamgenoot Arjun Maini aanreed. Haas-teambaas Guenther Steiner wil praten met Ferrucci.

Ferrucci is vier races geschorst door de Formule 2-organisatie en zijn plek bij het team van Trident staat op de tocht. Ook zijn plek bij Haas is in het geding. Steiner heeft het opmerkelijke incident gezien. "Ik ben me ervan bewust, ik heb het incident op televisie gezien toen het uitgezonden werd", aldus Steiner tegenover Motorsport Week.

"Mij werd verteld dat er wat problemen waren, maar ik wilde er op dat moment niet op ingaan. Ik ga gedurende de week met hem praten, wanneer we wat meer informatie hebben. Ik heb het gezien, ik weet ervan, maar ik heb nog niet genoeg informatie om een keuze te kunnen maken [over zijn toekomst bij Haas]."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • De arme man heeft zijn klauwen vol aan rijders als Ferrucci en Grosjean... Magnussen is ook niet de makkelijkste maar van de 3 is hij nog het minste probleem.

    • + 1
    • 10 jul 2018 - 16:18
    • Ik denk dat het per direct klaar is met Ferrucci bij Trident en Haas en Grosjean gaar het einde van het seizoen ook niet halen mocht hij zo doorgaan. Het grote probleem voor Haas is de vraag wie geven ze de kans om Grosjean te vervangen. Giovanazzi is een mogelijkhei, maar die is ook goed in het afschrijven van auto’s...

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 17:39
    • Rogier Hier... Misschien kan Haas wat leuks regelen met Ferrari. Iets als Kimi's loon te splitten in 50/50 zodat Lecler halverwege het 2019 jaar in een Ferrari kan stappen en de eerste helft bij Haas. Het kleine nieuwe team heeft wel vaker een bijzondere deal geregeld.

      Guiterrez voor bijna nop, Testrijders 7 dagen gestald voor goedkopere updates etc.

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 18:36
    • @TulaHunter wanneer in hemelsnaam is een coureur gecontracteerd voor een half jaar team x en een half jaar team y? En wtf is het nut er van? Als ze leclerc goed genoeg achten zetten ze hem er gelijk in en anders niet...

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 20:23
    • emcee-p

      Posts: 137

      Kimi lijkt mij een te ingewikkelde constructie te gaan worden. Kimi voor Grosjean.

      Ik zou gewoon Kubica eens een belletje geven, die heeft in ieder geval zeker de kwaliteiten, en hij is Williams ondertussen ook wel goed zat aan het worden.
      Mocht het niet echt wat zijn kan ie eind van het jaar alsnog vertrekken.

      • + 1
      • 10 jul 2018 - 22:22
    • RdB

      Posts: 168

      Ik snap niet dat er hier zoveel mensen blijven roepen om Kubica. Die éénarmige bandiet heeft
      zijn beste tijd gehad, en meer is dan voldoende jong talent beschikbaar.

      • + 0
      • 11 jul 2018 - 08:36
    • Knap toch hoe bij Giovinazzi iedereen steeds over die ene Gp in China begint. Op dit moment heeft Grosjean al meer schade veroorzaakt dus laat maar komen

      • + 0
      • 11 jul 2018 - 10:23
  • Trident heeft inmiddels advocaten ingeschakeld om te onderzoeken of ze het contract met Ferrucci kunnen laten ontbinden. Denk dat ze bij Haas hetzelfde zullen doen, dan maar wat minder sponsorknaken, maar die kunnen ze vast wel missen als het Grosjean voortaan lukt om een pak minder schade te rijden.

    • + 1
    • 10 jul 2018 - 16:22
  • fanmale

    Posts: 91

    Beetje ver gezocht allemaal, Vettel kreeg alleen een time penalty en moest excuus maken... in het heetst van de strijd kunnen de emoties makkelijk overkoken vooral bij dit soort jonge knapen.

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 16:34
    • die reed ook geen team maat aan.

      • + 2
      • 10 jul 2018 - 16:45
    • Heb je Vettel weleens zien bellen in zijn F1 bolide? 1 stommiteit tegelijk is genoeg. En ook je niet melden bij de wedstrijdleiding is dan stommiteit 3. Ferruchi is niet geschikt om een bedrijf te representeren.

      • + 5
      • 10 jul 2018 - 17:42
    • Opnieuw, eerst de beide situaties ook maar een beetje kennen vooraleer je zoiets roept.

      • + 0
      • 10 jul 2018 - 23:19
  • Weg met die idioot

    • + 4
    • 10 jul 2018 - 16:43
  • mordor

    Posts: 931

    oefff. Die zit nu in de hoek waar de klappen vallen. Best wel getalenteerd jochie, maar wat een attitude! Er is ergens iets goed misgegaan in de opvoeding bij hem. Had ik niet achter hem gezocht.

    • + 2
    • 10 jul 2018 - 17:09
  • Loveleyboy

    Posts: 68

    Geef je een Amerikaan een kans, gebeurt dit, te belachelijk voor woorden.

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 17:47
  • Kampsie

    Posts: 199

    ik ben vooral stomverbaasd, dat Magnussen gewoon hun betrouwbare, brave coureur is.
    Echt verbaasd...

    • + 3
    • 10 jul 2018 - 18:50
    • Rimmer

      Posts: 6.907

      Al dat gelik aan zijn ballen hebben Kevin soft en mild gemaakt.

      • + 1
      • 11 jul 2018 - 07:25
  • Als ie het alleen op tv gezien heeft, is het logisch dat er eerst nog met Santino gepraat wordt...

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 19:15
  • Als je flikt 4 races geblokt word , dan onmiddelijk weg er mee.... zo 1 wil je niet in de f1 hebben

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 19:49
    • Ticktum is 2 jaar geschorst geweest in een lagere klasse en wordt nu toch ook genoemd om voor STR te rijden. Maar Ferucci heeft het echt verpest voor hemzelf.

      • + 1
      • 10 jul 2018 - 20:11
  • Arno J

    Posts: 79

    Dat wordt gewoon een exitgesprek.. zo niet, dan heb je echt een mooi 'uithangbord'. NOT!

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 20:32
  • emcee-p

    Posts: 137

    Naast de vele vreemde incidenten op de baan (paar keer bewust in je teamgenoot rijden, met een telefoon in de hand je F2-auto rijden(!?) heeft hij ook het plan ingediend om de slogan van Trump op z'n wagen te plaatsen: "Make America great again!"

    Hij vind het blijkbaar leuk om mensen boos te maken.

    • + 0
    • 10 jul 2018 - 22:31
  • John6

    Posts: 3.422

    Hij heeft zijn best gedaan en zal er ook een beloning voor krijgen, die vliegt er uiteraard uit.

    • + 0
    • 11 jul 2018 - 05:03
  • Egelantier

    Posts: 48

    Wat doet een mobieltje in een F2 kar?

    • + 0
    • 11 jul 2018 - 10:26

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Trident
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land US
  • Geb. datum 31 mei 1998 (21)
  • Geb. plaats Woodbury, Connecticut, US
  • Gewicht 52 kg
  • Lengte 1,65 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar