user icon
user icon

Liberty Media wilde Silverstone als gastheer duizendste Grand Prix

  • Gepubliceerd op 15 mei 2018 16:58
  • comments 29
  • Door: Rik Klein Entink

Volgend jaar wordt de duizendste Grand Prix in de Formule 1 gereden en eigenaar Liberty Media heeft overwogen om speciaal daarvoor de Grand Prix van Groot-Brittannië naar voren te halen zodat Silverstone gastheer zou zijn van deze bijzondere mijlpaal. Aangezien er in april teveel regen valt is er uiteindelijk vanaf gezien. 

Teveel regen in april

Commercieel directeur van de Formule 1, Sean Bratches vertelt tegenover persbureau Reuters: "Silverstone was de allereerste Grand Prix en wij hadden graag gezien dat de duizendste op hetzelfde circuit als de eerste was verreden. Maar ze vertelden mij als relatief nieuwe Brit dat het weer alles behalve optimaal is in april en ze hebben mij het vervolgens snel afgeraden."

In 2000 werd er ook een Grand Prix op Silverstone gereden terwijl het stortregende. Alle parkeerplaatsen veranderden in een grote modderpoel die vervolgens werden gesloten waardoor de toeschouwers door de modder moesten waden om toch de race te kunnen zien. 

Duizendste race in China

Uiteindelijk wordt deze race in Azië verreden zo zegt Bratches: "China is een geweldige plaats om te racen, het maakt een belangrijk onderdeel van onze toekomst uit en we zijn enthousiast om die specifieke race daar te houden." Verder zal het hele jaar in het teken staan van het historische jaar waarin in de duizendste Grand Prix zal worden verreden. 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 5.833

    Waarom dan niet Monaco naar voren halen voor die 1000ste race, Monaco heeft ook de historie die Silverstone heeft en er zal daar rond die tijd van het jaar minder kans op regen zijn....

    • + 4
    • 15 mei 2018 - 17:03
    • Monza? Spa? Moet naar mijn mening wel een klassieker zijn!

      • + 3
      • 15 mei 2018 - 17:09
    • mario

      Posts: 5.833

      Wat betreft Monza, dat zou natuurlijk ook wel kunnen ook qua weer waarschijnlijk. Bij Spa zit je toch een beetje met hetzelfde probleem als bij Silverstone rond die tijd van het jaar (al hoef dat natuurlijk niet)....

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 17:12
    • Supersoft

      Posts: 796

      Wat mij betreft dan Monza.. Hoort ook thuis in geschiedenis van de F1.

      • + 1
      • 15 mei 2018 - 17:27
    • Waarom niet Singapore. Met alle respect voor Monza en Spa, maar je wil dat de race een klapper kent anders herinnert niemand zich de 1000ste GP.

      Heeft de wedstrijd geen klapper dan heeft Singapore tenminste nog een eindshow met vuurwerk tijdens de podium ceremonie.

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 18:10
    • Ook het eerste wat ik dacht. Monaco.

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 18:27
    • Of ze hadden de parkeerplaatsen aan kunnen passen.

      • + 1
      • 15 mei 2018 - 18:39
    • Silverstone zou mooi zijn, omdat dat 1000gp geleden de opener was.

      En van een beetje regen waren de rijders vroeger niet bang. Gewoon goede regenbanden eronder en racen. Als het überhaupt gaat regenen.

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 21:54
    • Arie54

      Posts: 2.570

      Monaco? Houd eens op, saaie kutrace. dan veel eerder Spa of Monza.

      • + 0
      • 16 mei 2018 - 08:12
  • SuperMax

    Posts: 25

    Regen is juist leuk! Go Max!

    • + 2
    • 15 mei 2018 - 17:22
    • Moest dit?

      • + 8
      • 15 mei 2018 - 18:13
    • d@nny

      Posts: 1.881

      Tuurlijk, niemand had Max er al bij gehaald 😜

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 21:02
    • Ja inderdaad, ik zou er juist voor kiezen in mei zodat de kans op regen lekker groot is.

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 22:50
  • In 2000 was er een droge race op een natte baan, op zondag vanuit London naar Silverstone gereden in 2,5 uur(laatste stukje binnendoor). De campings waren idd een grote modderpoel, maar dat kwam vooral door de regen van vrijdag en zaterdag(uitgestelde kwalificatie). Maar zondagmiddag(pasen) was het droog en zonnig.

    • + 2
    • 15 mei 2018 - 17:22
  • BeaR

    Posts: 1.695

    En ik dacht al China...

    Silverstone vroeg = hoge regenkans = cooooool

    • + 1
    • 15 mei 2018 - 18:17
    • Helemaal mee eens we willen meer full wets en intermediates op de baan.

      • + 0
      • 16 mei 2018 - 09:01
  • Die Amerikanen kennende gaan ze er natuurlijk een enorme F1 songfestivalachtige show van maken, met heel misschien wel een gastoptreden van Sjakie V ;)

    • + 0
    • 15 mei 2018 - 18:24
    • Eddie Jordan die zijn oude bandje v10 weer optrommelt met Damon Hill als gitarist....

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 19:28
    • Ja Macgyver die heb ik nog bezig gezien in spa na de race. Geweldiiiiig. Toen konden we zelfs nog een babbeltje slaan met de piloten en co .

      • + 0
      • 15 mei 2018 - 20:56
  • Zonde

    • + 0
    • 15 mei 2018 - 18:38
  • Droopy

    Posts: 617

    Waarom niet een paar circuits voor stellen + een vrije keuze en de fans laten stemmen. Diegene met de meeste stemmen wordt de 1000ste gereden.

    • + 1
    • 15 mei 2018 - 19:11
    • Waarom mogen singles dan niet komen? Wat een raar voorstel!

      • + 4
      • 15 mei 2018 - 20:04
  • De fans hebben er toch geen bal aan te zeggen waar en hoe dus we zien wel . Is het niet te ver dan gaan we er wel kijken en anders voor de tv.

    • + 0
    • 15 mei 2018 - 20:52
    • Supersoft

      Posts: 796

      Niet voor "we" spreken hoor. Of telt het alleen voor Belgen. Als het verder weg is ga ik ook!

      • + 0
      • 16 mei 2018 - 08:06
  • TNG

    Posts: 186

    Ik ben bang dat regen een unicum zal worden in de F1 helaas

    • + 0
    • 16 mei 2018 - 08:09
  • Zouden ze dan niet voor één keertje de Nordschleife uit de mottenballen kunnen halen?

    • + 1
    • 16 mei 2018 - 08:21
    • Arie54

      Posts: 2.570

      Zou leuk zijn. Maar in de jaren dat ik daar heen ging duurde een rondje zo'n 8 minuten, dus of dat interessant is voor de kijkers? Maar dat de Nordschleife legendarisch is, is een feit!

      • + 0
      • 16 mei 2018 - 09:19
  • Wat is er mis met een mooie regenrace. Daar zien we al veel te weinig van. Schijt aan het blank komen te staan van de parkeerplaatsen en trouwens daar kunnen ze nog maatregelen voor treffen om water op te vangen of sneller te laten infiltreren.
    Stelletje watjes bij Liberty Media hoewel China natuurlijk gaaf is gaan ze voorbij aan het mooie historische moment.

    • + 0
    • 16 mei 2018 - 08:59
  • Dus omdat de kans bestaat dat er regen komt, gaat het niet door! Willen jullie nou meer actie op de baan of niet, LM ? Onbegrijpelijk !!!
    Ik dacht dat Silverstone toch aardig wat aan de voorzieningen had gedaan na 2000 dus dat kan geen excuus zijn.

    • + 0
    • 16 mei 2018 - 13:06

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar