Raikkonen toegelaten tot WRC-rally Zweden, contract nog niet bevestigd

De toekomst van Kimi Raikkonen begint steeds duidelijker te worden. De Fin wilde er na vorig jaar nog een seizoen in het WRC aanplakken en het is nu hoogstwaarschijnlijk dat hij daar ook zal blijven racen. De inschrijving van Raikkonen voor de rally in Zweden is vandaag namelijk geaccepteerd.

Ondanks dat is het contract van Raikkonen bij Citroën nog altijd niet officieel bevestigd. Aangenomen wordt dat dit nog een kwestie van dagen zal zijn aangezien de rally van Zweden al op 13 februari verreden zal worden. Dat is het eerste evenement van het nieuwe seizoen. Raikkonen is ingeschreven met een Citroën DS3 WRC, dus de Fin rijdt ook komend seizoen in de rallysport.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • ooh, ik dacht dat HRT geïnteresseerd in hem was :O

    • + 0
    • 11 jan 2011 - 09:14
    • Force India misschien. Oh nee. In india wordt geen alcohol geschonken.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 09:16
    • idd rood water toch ofzo, nee daar word geen 1 mens vrolijk van

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 09:20
    • johan

      Posts: 985

      @dumdum Behalve dan dat Mallya een heel drankconsortium runt. En ook al die dranken op de FI staan als sponsor.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 11:41
    • Hoe kom je er nou bij dat er in India geen alcohol wordt geschonken?

      Ben je niet in de war met de molsimlanden ofzo? In Maleisie, Singapore, Abu Dhabi en Bahrein hebben ze inderdaad rozenwater op het podium ipv champagne.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 12:22
    • Volgens mij hebben ze in Maleisie ook gewoon champagne op het podium en in Singapore ook als ik youtube filmpjes kijk zie ik mum flessen.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 12:40
  • Vette-L

    Posts: 265

    Zweden heeft straks weer een paar bomen minder

    • + 0
    • 11 jan 2011 - 11:00
    • Als jij 1 rally-rijder kan opnoemen die nooit een boom/rots van dichtbij heeft gezien, vind ik het knap.

      Vergeet ook niet dat de fans hogere verwachtingen had dan The Iceman zelf.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 12:20
    • Neemt niet weg dat Raikkonen meer langs de baan als op de baan heeft gestaan vorig jaar.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 14:11
    • Zou jij het beter kunnen? Racen op een circuit of in de natuur is een heel verschil vind je niet?

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 15:46
    • Waar zeg ik dat ik het beter kan dan? Daar gaat het toch ook helemaal niet om.. Er zijn mensen die het debuut van Raikkonen in de rally blijven verdedigen en zeggen dat het toch wel goed was, terwijl het dat gewoon niet was. Raikkonen stond in de helft van de rally\'s langs de kant door fouten, dat is gewoon niet goed. Zijn teammates deden het een stuk beter dan hem. Is gewoon hetzelfde als met Schumacher in de F1. Er zijn mensen die hem blijven verdedigen, maar het was gewoon niet goed.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 18:42
    • De situatie van Schumacher en Raikkonen is niet te vergelijken. Raikkonen maakt de overstap naar een totaal andere klasse met een totaal andere manier van rijden. Natuurlijk is dat lastig, dat hij dan fouten maakt is ook niet raar. Hij zal er van moeten leren. Dit jaar zal het ongetwijfeld makkelijker worden voor Raikkonen. Schumacher daarintegen komt terug op iets wat hij al jaren heeft gedaan.

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 19:06
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Wie zegt dat Kimi geen goed eerste jaar wrc gehad heeft heeft echt totaal geen kennis van wrc. Kimi het het gewoon goed gedaan. Die fouten horen erbij. Als hij ze niet zou maken zal hij een kleurloos figuur worden in de wrc. Zoals een 5-6de plaats de hele tijd.
      Vergeet niet dat Kimi 0,0% ervaring met rallyauto\'s had en dat nu toch maar even doet. Niet gek dat zijn teamgenoten sneller dan hem waren, ze rijden immers al jaren rally\'s.
      Kimi\'s tussentijden waren gewoon solide voor iemand zonder ervaring. In bulgarije was hij zelfs even de snelste van allemaal, tot de 3e split waar het misging.

      Jammer dat mensen zo reageren over iets waar ze totaal geen verstand van hebben!

      • + 0
      • 11 jan 2011 - 19:57
    • Tja, je kan bloedsnel zijn en dan maar fouten gaan maken, schiet je niets mee op. Dan kan hij beter \'saai\' vijfde worden, dan scoort hij tenminste. Dat hij in één rally mee kan met de top wil nog niets zeggen, hij kwam gewoon op constantheid ruim te kort en ook in Rally moet je die hebben. Zen teamgenoten hebben hem ingemaakt. Misschien niet op snelheid, maar op al de rest wel. Snelheid alleen is niet genoeg. Dat Raikkonenfans dan alles door een roze bril willen zien is hun goed recht, maar ook zijn teammaten konden bij momenten de toptijden aan, alleen wisten zij wel uit de problemen te blijven.

      Het vergelijk Schumacher Raikkonen gaat niet helemaal op, maar wel bijna, want Schumacher is ook een goentje bij deze auto\'s en is bovendien oud.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 13:40
    • AndreasF1

      Posts: 816

      haha met jou valt gewoon niet te discussiëren omdat je totaal geen verrstand hebt van rally\'s

      had je verwacht dat kimi de boel ging oprollen dan?
      dan ben je 1 van de weinigen die dat dacht.

      Kimi ging niet meer voor dat dikke salaris bij Ferrari en in de F1, hij was toe aan iets nieuws!

      Jij denkt dat raikkonenfans door n roze bril kijken, natuurlijk doen ze dat. Maar jij ziet niet in dat Kimi het voor n rookie gewoon goed gedaan heeft, en niet voor die saaie punten gaat maar op de limiet wil rijden. Dat maakt hem zo speciaal.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 18:10
  • Er word hier in Maleisie inderdaad met Champagne gespoten hetzefde geld voor Singapore.

    • + 0
    • 11 jan 2011 - 13:30

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar