Meerderheid van ondervraagden willen kortere winterstop in Formule 1

Er meerderheid van de Formule 1-fans wil graag een kortere winterstop hebben in de Formule 1. Motorsport-total ondervroeg meer dan 3000 mensen en maar liefst 62% wenst een minder lange pauze tussen de seizoenen.

Dit jaar duurt de winterstop tussen het seizoen 2010 en 2011 ongeveer vier maanden. 32% vindt deze vier maanden precies goed en zou qua lengte niks willen veranderen aan de winterstop. Toch vind nog 6% van de ondervraagden de stop te kort en zou deze graag langer wilen zien.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • maxxie

    Posts: 21

    Van mij mag de winterstop veel korter duren.
    Hoe meer Formule 1 hoe beter :D

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 12:53
  • Robbert89

    Posts: 305

    Dus......... Lekker belangrijk dit.

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 13:51
  • ik wil ook wel een kortere winterstop, maar je moet ook denken aan de mensen die in de F1 werken,

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 14:04
  • Misschien voortaan in de winterstop periode 4 races organiseren met rijders van de young drivers test in de auto van afgelopen seizoen. Voor ons leuk om te zien hoe de jonge coureurs het doen in de F1 auto\'s. Gewoon een F1 young wintercup zodat ze al kunnen wennen aan f1 auto als ze volgend jaar misschien erin zouden komen te zitten.

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 14:10
    • Strak plan...:)

      Helemaal goed, van mij mag je Jean Todt vervangen en dit invoeren lol

      • + 0
      • 2 jan 2011 - 14:52
    • kooleracer for president!

      • + 0
      • 2 jan 2011 - 15:57
  • Jammer dat er geen klasse zoals A1GP meer is om in die winterperiode toch wat te racen...

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 14:35
  • Hoeft van mij geen kortere winterstop.
    Leuk en aardig allemaal, maar als dat zou gebeuren zullen er denk ik grotere gaten vallen tussen de raceweekenden???

    De periode vanaf het seizoenslot tot aan de presentatie van de nieuwe wagenshalverwege, eind januari kom ik meestal nog wel goed door, daarna lijkt het nog wel tergend langzaam te gaan tot race 1, maar het heeft ook wel wat om naar de start van een nieuw seizoen toe te leven...
    Mijn vrienden daarentegen zijn dan minder enthousiast, mijn eeuwige: over .... dagen begint er weer F1, nou, nog maar vier weken tot F1, ah, over twee weken weer F1 enz enz. lol

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 15:02
  • Eerst zou leuk vinden om elke jaar met een team de winterperiode door de brengen maar omdat alles geheim is dat gewoon onmogelijk te doen. Maar elk team heeft tegenwoordig een young driver programa met ongeveer 3 of meer coureurs. Als je elke race 1 coureur mag testen is het leuk meegenomen voor ons en opkomende rijders zodat alvast kunnen ruiken aan de F1. Gewoon een spintrace 30 laps geen pitstop (geldbesparing) max leeftijd van 24 jaar. Lekker in Abu dabhi en Qatar daar hebben ze genoeg Circuits tegenwoordig (goedkoop niet zo ver reizen met paddock daar is de laatste race toch al) 1ste jaars F1 coureur mogen ook eraan meedoen.

    Dan kun je GP2 Asia Series afschaffen wat niemand erg zou vinden want heelveel GP2 coureurs zouden namelijk in aanmerking komen voor een F1 zitje.

    FIA en FOM

    (als juillie meelezen geen kosten omdat ik van F1 houd)

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 16:15
  • Ik vind het dit jaar juist kort duren... We zitten al in januari, en de tests beginnen als ik het goed heb in februari al... Anderhalve maand daarna (die goed door te komen zijn met al dat testen enzo) barst het F1 circus weer los... Laat maar komen dat seizoen 2011

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 16:51
  • God, waar is de tijd gebleven dat ik \'s avonds de overzeese GP\'s op de radio probeerde te volgen via de radio. Nederland had twee TV zenders waarop amper aandacht voor autosport was. Met een beetje geluk kreeg je in mei de eerste reportages te zien, soms een verknipte live uitzending vanaf Monaco of de GP van Nederland als je geen geld had om zelf met de trein naar Zandvoort te gaan. Wat een enorme rijkdom vandaag de dag. Mij hoor je dus niet klagen :-))

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 21:29
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Tering, dan ben jij ook oud ;-)

      • + 0
      • 3 jan 2011 - 10:43
    • Ha ha. De Mount Everest is oud :-))

      • + 0
      • 3 jan 2011 - 21:56
  • szixxx

    Posts: 4.764

    Mijn inziens duurt het wachten tot het nieuwe seizoen ook te lang. Wat mij betreft mag er het hele jaar door F1 zijn. Ik snap ook wel dat dat niet zo fijn is voor het personeel dat er werkt. Zij hebben het al het hele jaar zwaar en kunnen deze rust best wel gebruiken. Een idee als dat van Kooleracer is op zich dan ook een welkom tussendoortje!

    • + 0
    • 3 jan 2011 - 10:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar