user icon

D'Ambrosio geeft steun van sponsoring toe

  • Gepubliceerd op 23 dec 2010 10:37
  • comments 7
  • Door: Danny Sosef
Jerome D'Ambrosio geeft toe dat zijn stoeltje bij Virgin Racing mede is mogelijk gemaakt door sponsoring vanuit zijn thuisland België. Een duidelijk en open verhaal, en misschien wel opmerkelijk gezien de politiek die altijd speelt in de koningsklasse. Teambaas John Booth meldde bij de bevestiging van de Belg namelijk dat hij is verkozen op basis van zijn verdienste.

D'Ambrosio tegenover RTL België: "Ik ben verkozen op basis van talent, maar natuurlijk speelt het commerciële plaatje ook een belangrijke rol. Er zijn mensen, partners in België die mij ondersteunen, net als Gravity Sports en Eric Boullier. Het is ons gelukt om het pakket rond te krijgen zodat we bij Virgin konden tekenen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Zonder geld/sponsoren kom je gewoon niet in de F1, zal je altijd blijven houden, maar de combi talent/sponsoren is veel aantrekkelijker dan alleen sponsoren en geen talent hebben(zoals Alex Yoong, Tarso Marques en Gastón Mazzacane etc).

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:42
    • Het gekke is dat Alex Yoong het nog best aardig deed in de A1GP. Toch ook wat races gewonnen enzo.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:11
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @patrickl: Het zijn dan wel formule wagens maar in de F1 ligt de lat natuurlijk een stukje hoger dan in de A1GP.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 14:08
  • Zozo verassend dit...

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 12:09
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Natuurlijk, leuk dat hij het nog eens toegeeft, maar hij gaf het al een aantal dagen eerder toe op de Belgische tv dat hij op een bepaald aantal factoren was gekozen. Ik geloof dat hij zei: zijn kwaliteiten, geld, omgang met de media en samenwerking met het team.

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 13:48
  • f60

    Posts: 1.725

    Philippe Adams, sinds 1994 de laatste Belg in de F1:

    ‘Het is zeer moeilijk om in F1 te raken\', zegt hij. ‘Ik had niet gedacht dat een Belg er ooit nog zou in slagen. Maar het is nog veel moeilijker om in F1 te blijven. Want de teams zitten in permanente geldnood. Dat het Jérôme gelukt is, verbaast me. Hij is niet de beste Belgische rijder. Hij is goed, maar Bertrand Baguette is beter. Ik was niet onder de indruk van wat Jerôme dit jaar in de GP2 presteerde.\'

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 16:06
    • onze adams de testrijder heeft er geloof ik niet echt verstand van

      is dat een beetje de Jos Verstappen van Belgie??? al heeft Jos wel meer gepresteerd

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 10:35

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar