Bernie Ecclestone is door de British Automobile Racing Club (BARC) in het zonnetje gezet. De voormalige commerciële baas van de Formule 1 heeft een gouden medaille in ontvangst mogen nemen. Ecclestone kreeg de onderscheiding vanwege zijn inzet voor en verdiensten in de autosport in de afgelopen decennia. Begin vorig jaar moest de 87-jarige Brit wijken nadat Liberty Media een meerderheidsaandeel in de Formule 1 had genomen.
Bernie Ecclestone was meer dan veertig jaar lang de kapitein op het schip dat Formule 1 heet en transformeerde de sport in een wereldwijd bekend merk. Aan dat tijdperk kwam begin 2017 een einde.
The British Automobile Racing Club is delighted to announce that for 2017, it has awarded a prestigious BARC Gold Medal to Bernie Ecclestone for his outstanding contribution to motorsport spanning countless decades ? #BARCAwards pic.twitter.com/LaHAxX1ZVb
— BARC (@OfficialBARCHQ) February 17, 2018
2

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 7.181
Voor zijn gedane werk in de f1 mogen ze wat mij betreft een standbeeld bij silverstone neerplanten , maar ik ben bang dat we moeten wachten tot ome bernie t loodje heeft gelegd , ze zijn allemaal veel te bang dat ie weer terugkomt ;)
Posts: 65.802
Bernie is niet zo’n standbeeld-figuur. Het risico dat ze er een kruiwagentje bij zetten en Ecclestone in een tuinkabouter verandert is te groot...
Posts: 65.802
Typisch, op de achtergrond is ook te zien dat Bernie een beeldje heeft gekregen omdat ie lief is gaan slapen...
Vast in zijn Max Verstappen-pyjama. ;)
Posts: 387
Beter laat dan nooit. Zonder Bernie had de f1 allang niet meer bestaan; een hele industrie dankt zijn bestaan aan hem.
Posts: 5.786
Dat lijkt wel een schaatsmedaille. Zeker gepikt van Ireen Wüst.
Posts: 4.957
Goed plan, en dan kunnen alle azijnpissers wel vinden dat-ie te laat/te vroeg is opgestapt. Maar zonder hem was die hele F1 al lang en breed begraven.
Posts: 2.400
Zeer verdiend.... Deze man mogen ze van mij eren voor het leven.