Schumacher: "Nee, ik ben niet de beste coureur aller tijden"
- Gepubliceerd op 20 dec 2010 19:26
-
26
- Door: Robin Smeets
Schumacher is met zijn 91 overwinningen en zeven titels, statistisch gezien, de beste coureur die ooit in de Formule 1 heeft gereden. Echter, omdat de Duitser nooit tegen coureurs als Juan Manuel Fangio (vijf wereldtitels) heeft geracet en zich maar twee seizoenen kon meten met Ayrton Senna (drie wereldtitels), werden er telkens discussies gestart of Schumacher wel de beste coureur is die ooit heeft gereden.
"Er zijn zoveel verschillende raceklassen", vertelde Schumacher. "Als je kijkt naar de Sports Car of DTM, waar mijn broer rijdt, is er geen enkele manier waarop ik daar succesvol in kan zijn. Ik heb dat al eens geprobeerd, maar ik heb er het gevoel niet voor." Op de vraag of hi jbereid is álles te doen om het beste resultaat te halen, vertelde Schumacher: "Nee, alleen als het binnen de regels valt. Als dat het geval is zal ik er inderdaad alles aan doen."
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 686
Schumacher is met zijn 91 overwinningen en zeven titels, statistisch gezien, de beste coureur die ooit in de Formule 1 heeft gereden
Voor mij ben je dat wel .tenminste in de F1
Posts: 3.471
Voor mij is dat Fernando Alonso... Tis maar net waar je fan van bent, van diegene zeggen de meeste dat hun idool de beste is... Zo gaat dat nu eenmaal.
Posts: 562
@Fernando: Dat is onzin. Net of je als fan niet toe kan geven dat iemand anders beter is? Waarom is dat bij jou Alonso? Dat mag je dan wel eens onderbouwen. Ik vindt hem namelijk overduidelijk niet beter dan Schumacher.
Maar om even op jou punt terug te komen. Stel dat ik fan was van Nakayima. Moet ik die dan ook de beste coureur vinden??
Posts: 109
GAAAP...de een zegt wel de ander niet....ik ben een groot fan van Schumi maar is ie de beste. Qua cijfers wel, qua rijden....geen idee!!...ik ga verschillende seizoenen/coureurs.regels niet met elkaar vergelijken.....appels en peren zijn tenslotte ook niet hetzelfde...
Posts: 18.535
Zo is dat. Je kan ook helemaal geen vergelijk maken tussen bijvoorbeeld Fangio en Schumacher. Net als dat je tussen Senna en Schumacher geen vergelijk kan maken. Een rijder is het beste van een bepaalde periode, niet aller tijden, dat kan je gewoon nooit meten of testen.
Posts: 880
Hij is statistisch gezien de meest succesvolle coureur in de Formule 1 ooit (voor nog minimaal 5 seizoenen) :p
Meer kun je er toch niet van breien.
Posts: 343
Op de valreep nog een hilarische uitspraak voor 2010:
Schumacher: Nee, alleen als het binnen de regels valt.
Hahaha zelfs die prijs (voor de meest hilarische uitspraak) wint hij nog !!! (die man is een god !!) ;-)
Posts: 3.077
Hij is een van de beste. Maar er komt zoveel meer bij kijken, zoals dat je op het juiste moment in de juiste auto moet zitten. Iemand die fantastisch is in DTM kan niks voorstellen in F1 en andersom. Of wat als je 20 jaar te laat geboren wordt?
Ik ben alles behalve Schumacher fan, maar ik kan alleen respect hebben voor wat Schumacher heeft bereikt. Daarnaast geloof ik niet dat er zoiets bestaat als de beste.
Posts: 18.535
Hoe kan je 20 jaar te laat geboren worden?
Posts: 3.077
Bij wijze van spreken. Als jou rijstijl beter past bij een auto uit de jaren tachtig dan dan de auto\'s van nu. Dan zou je toen succesvoller zijn geweest dan dat je nu bent.
Posts: 18.535
Ik dacht al aan een serieuze olifantendracht :p
Posts: 26
Ach je kunt Schumacher\'s stelling heel gemakkelijk ombouwen tot iets dat hij volgens de cijfers wel is:
\"Ja, ik ben de beste Formule 1 coureur aller tijden.\"
Al het andere is appels en peren, wie weet had hij de titel niet gehad wanneer Senna niet tragisch was omgekomen. Maar spijtig genoeg is dit wel gebeurd.
Posts: 167
Hij is 7x wereldkampioen. Dat zegt op zich genoeg.
Maar wat als hij niet bij Ferrari getekend had, maar bij Minardi?
Posts: 4.764
Nou, wat denk je zelf Einstein? Natuurlijk was hij dan geen 5 x WK geworden met Minardi...
Posts: 18.535
Dan was hij een gigantische domoor geweest.
Posts: 18
Maar ik vind wel dat hij al zijn 7 titels niet op een faire manier behaald heeft.
Posts: 9.505
Whahahhahahahha, sommige reacties zijn al lachwekkend door te zeggen dat 1 titel niet fair is behaald. Hij heeft de titels nog allemaal op zak, dus zijn ze fair behaald... Maar jij stelt hier even dat alle titels niet fair zijn behaald...
Posts: 109
Er zijn zoveel factoren waar je afhankelijk bent als coureur hoe goed je bent: de wagen, je feedback op de auto, te talent, je tegenstanders, budget van \'t team en ik zal er nog een hoop vergeten. Ooit zeiden ze \"stop Schumacher in een minardi en hij blijft winnen\". Hij is wel iemand die een team kan opbouwen en sneller maakt. Dat maakt \'m dus een topcoureur. Dat vind ik bijvoorbeeld van Hakkinen, Alonso en Hamilton. Die drukken er echt hun stempel op..Hulde voor die coureurs..Button/Massa (om als voorbeeld te noemen) zit daar dan qua niveau net onder omdat die wat minder in staat zijn om een team op te bouwen...
Posts: 2.885
Kijk, dat ik dus wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken. Je kan coureurs uit verschillende klassen en uit verschillende periodes gewoon niet met elkaar vergelijken. Een Maserati 250F of een Mercedes-Benz W196 is nou eenmaal iets heel anders dan een Williams FW14B of een Ferrari F2001.
Coulthard heeft ooit in de W196 mogen rijden en hij verklaarde later dat hij daar niet in zou durven racen (smalle banden, geen gordels, geen kreukelzone, handgeschakeld, noem maar op...).
Posts: 17
Gelukkig heb je dit getouwtrek bij de NBA niet. Daar was en is Michael Jordan nog steeds \'The GOAT\'.
Posts: 17
Gelukkig heeft men dat getouwtrek in de NBA niet! Daar is Michael Jordan nog steeds \'The G.O.A.T.\'.
Posts: 66
Ik vind Schumacher de beste coureur aller tijden!! Er zijn nog vele goede coureurs maar de beste is en blijft Michael Schumacher.
Posts: 223
Vroeger was het veel makkelijker een oordeel te geven over coureurs onderling omdat naast de formule 1 klasse men ook nog in andere klassementen tegen elkaar streed. Het F1 seizoen was immers maar een wedstrijd of negen lang. Men kwam elkaar tegen bij F2 wedstrijden en prototype wedstrijden. Men was dan ook veelzijdiger dan nu. Dat kan ook niet anders met zo\'n slopend programma die men tegenwoordig af moet werken. De man die als de meest veelzijdige coureur aller tijden wordt beschouwd is Jim Clark. Die was werkelijk met alles snel. Deze is dan ook mijn `all time favorite\'. Ik denk trouwens dat een rijder als Robert Kubica uitstekend uit de verf was gekomen in de gouden eeuw van de autosport.
Posts: 2.885
Ik ben het volledig met je eens, op één puntje na...
«Het F1 seizoen was immers maar een wedstrijd of negen lang.»
Het Kampioenschap was maar een wedstrijd of negen. Er waren naast het WK F1 ook nog races die niet meetelden voor het WK, maar die wel degelijk F1-races waren. Die werden ook gereden.
Verder overduidelijk: in de jaren \'50 en \'60 reden de coureurs veel meer dan alleen F1, zoals F2, FLibre, sportwagens, toerwagens. Alles door elkaar heen.
Mooi voorbeeld is Andretti, die in zijn vroege loopbaan in de Formule 1 dat combineerde met racen op ovals in Amerika.
Posts: 71
De succesvolste is niet altijd de beste, al ben ik wel van mening dat Schumacher de beste coureur aller tijden is. Wat wel meehielp was de combi Brawn-Todt en Schumacher die zeer succesol was. Ferrari was daarnaast in staat om een perfecte auto te bouwen, iets wat in Schumacher\'s beginjaren bij Ferrari niet aan de orde was en hij toen materiaal had waarmee hij ook geen kampioen kom worden. Desondanks is Schumi in mijn ogen echt de allerbeste.
Posts: 10
hij is in elk geval wel beter dan onze josje maar dat is niet zo moeilijk