user icon
user icon

Back-to-back-to-back races voor 2018 uit nood geboren

  • Gepubliceerd op 01 dec 2017 09:28
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1-kalender voor 2018 bevat een unicum. Voor het eerst moeten de teams en coureurs drie weekenden op een rij aan de bak. De Grands Prix van Frankrijk, Oostenrijk en Groot-Brittannië staan back-to-back-to-back op het programma voor komend seizoen.

Dat is niet iets waar de Formule 1 een gewoonte van wil maken. Deze situatie is geboren uit nood, legt sportief directeur Ross Brawn aan het Duitse Sky uit. "Het WK voetbal in Rusland bezorgde ons een ongebruikelijk probleem."

"De finale van dat toernooi staat 's middags gepland. Het zou erg oneerlijk zijn geweest om voor dat weekend een race te programmeren. We konden dit alleen oplossen door drie races op een rij te houden, maar dat is niet iets dat we in de toekomst vaker willen doen. Het was een noodgeval."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • London

    Posts: 680

    Guttegut wat vreselijk zeg. Drie weekenden op rij F1 moeten ki jken :p

    • + 5
    • 1 dec 2017 - 09:37
    • d@nny

      Posts: 2.150

      Wel als het drie races worden zoals afgelopen race...

      • + 5
      • 1 dec 2017 - 09:45
    • jaapdeaap

      Posts: 838

      Wat heeft iedereen toch met die race van zondag?
      zo slecht was die nu ook weer niet.
      Hamilton zat de hele race klaar om aan te vallen, lang geleden dat de eerste 2 zo dicht bij elkaar bleven. In het middenveld waren er ook acties genoeg, en een mooi actie van Grosjean bij Stroll.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 10:38
    • d@nny

      Posts: 2.150

      Het was een ultiem saaie race aapie! De slechtste in lange tijd. Als dit een voorbode is van 2018 dan kan het, mede door de introductie van de Halo, weleens heel snel de verkeerde kant op gaan met de F1.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 10:51
    • Jaapdeaap is van nature heel optimistisch als hij de race niet slecht vond..maar ieder zijn mening maar als ik alle reacties lees was hij voor de meerderheid super saai en extreem slecht :) ik kijk alleen omdat verstappen mee doet maar anders kijk ik echt niet meer

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 12:20
    • Gamert

      Posts: 592

      @d@nny bijzonder de GP van Mexico was ook retesaai echter hadden de meeste mensen daar geen moeite mee.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 15:37
    • d@nny

      Posts: 2.150

      @Gamert, nee natuurlijk niet, toen won Max.

      (Dat is toch de reactie die je wilt?)

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 17:53
  • CIRCUS37

    Posts: 29

    Guttegut wat heb je het ook zwaar inderdaad. Om maar niet te denken aan alle mensen die daardoor 4 weken onafgebroken aan het werk zijn en hun familie moeten missen zodat jij lekker op je vrije middag na je 9-5 weekje formule 1 kan kijken

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 09:47
    • CIRCUS37

      Posts: 29

      dit was voor @LONDON

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 09:50
    • Roy

      Posts: 2.172

      Je snapt de sarcastische ondertoon in zijn bericht?

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 09:55
    • Ja, idd. heel erg voor al die mensen.
      Vooral ook omdat deze mensen het allemaal gedwongen moeten doen zonder er ook maar 1 cent ervoor te krijgen en wij als fan denken daar niet over na, maar gaan rustig languit op de bank na een rustig weekje werken en dan gewoon ff genieten van F1 kijken.
      Belachelijk idd.@CIRCUS37

      • + 3
      • 1 dec 2017 - 10:00
    • NicoS

      Posts: 11.262

      @Circus,
      Kom op man, het is toch een pracht baan?
      Ja het is soms buffelen, maar ik denk dat die gasten best wel een aardig salaris hebben, en bovendien kiezen ze er zelf voor.

      • + 4
      • 1 dec 2017 - 10:10
    • jaapdeaap

      Posts: 838

      Toch een droom job. In de zomer hebben ze zowiezo een zomerstop voor verlof en nu in de winter zijn ze ook thuis van eind november tot begin maart. Valt dus reuze mee om eens even 3 weekends na elkaar te werken. Moeten meer mensen doen voor hun job

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 10:40
    • Ik kan niet voor anderen spreken, maar als ik 21 weekenden achter elkaar velgen mag poetsen voor een F1 team zeg ik gelijk mn baan op

      • + 3
      • 1 dec 2017 - 10:41
    • jaapdeaap

      Posts: 838

      zijn dan ook geen 21 weekenden na elkaar, 21 verspreid over 9 maanden, dus valt wel reuze mee.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 10:43
    • @BILLGATES307 Maar als je dat elk keer tijdens de race moet doen ben je er wel snel klaar mee ;)... Beetje iedereen is aan het feest vieren behalve jij...

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 11:44
    • d@nny

      Posts: 2.150

      Salaris van een mechanic is ongeveer £50k basis hoorde ik in het tv programma waar Guy Martin meedraaide bij Williams en onderdeel was van de pitstop crew op Spa dit jaar.

      Zware (maar mooie) job maar veel weg van huis (200+ dagen volgens mij, werd ook in het programma vermeld) dus £50k basis is dan niet zo hoog. Krijgen bonus op basis van punten dus weet niet hoeveel het totaalsalaris van die gasten gemiddeld is.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 17:59
    • Vind het best @Bill, zolang de bitterballen maar door blijven komen en niet naar een poetsmiddeltje smaken. ;)

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 23:58
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Da's om het andere jaar een noodgeval als je ook het de finale van het EK meerekent.

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 10:09
    • Vergeet ook het WK paardendressur en WK korfbal niet...

      • + 0
      • 2 dec 2017 - 00:01
  • jaapdeaap

    Posts: 838

    Wat heeft voetbal met formule 1 te maken?????
    Lemans samen zetten met de Formule 1 kon toch ook.

    • + 1
    • 1 dec 2017 - 10:34
  • Das mooi kl.ten, de GP van Oostenrijk en de Moto GP race op Assen beginnen 1 Juli beide om 14.00h :( Maar ik ga uiteraard naar de TT, af en toe maar even F1 kieken op de telefoon, tis nie anders ;)

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 13:16
  • F1-06

    Posts: 576

    Geweldig toch; een extra uitdaging voor de teams. Het beste team haalt hier voordeel uit.

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 21:13

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar