user icon

Video: Een Formule E-auto versus een jachtluipaard

  • Gepubliceerd op 29 nov 2017 17:20
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Komend weekend begint het nieuwe Formule E-seizoen in Hong Kong. Ter promotie van de nieuwe jaargang produceerde de elektrische raceklasse een mooi filmpje van een speciale dragrace; een Formule E-bolide tegen een jachtluipaard, een van de snelste dieren op de planeet. Jean-Eric Vergne in zijn Techeetah versus een cheetah. Wie zou dat winnen?

 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • jammer, ik was persoonlijk voor de cheetah.....

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 17:32
    • De cheeta is begrensd tot 110km/ph.....;)

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 17:44
    • aha, was dus feitelijk een cheetah versus een cheater

      • + 2
      • 29 nov 2017 - 17:45
    • CTRA

      Posts: 3.619

      Belachelijk, een cheeta zonder HALO

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 17:56
    • ?

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:22
    • Idd @Jean, theCheatah Vs a cheetah... Goh, wie cheat er nu..

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:25
    • @Maxiaans. Hoe smaakt een cheetah en wat zou jij er bij drinken? ;)

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 08:09
  • StevenQ

    Posts: 7.040

    Overduidelijk fake, alsof een cheetah gaat wachten op een startsignaal of zo rustig blijft wachten naast zo'n auto.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 17:35
    • Matn

      Posts: 952

      pfff

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 17:41
    • STEVENQ: Ooit gehoort over een circus leeuw? Elk dier kan getraind worden, mits het een juist karakter heeft om zichzelf niet meer als leider te zien.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 17:53
    • Goh, ik moet gelijk denken aan 'De schele leeuw'.. Prachtige filmpjes:)

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:30
    • StevenQ

      Posts: 7.040

      Jullie geloven blijkbaar in sprookjes?

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:37
    • d@nny

      Posts: 2.617

      Dat heet promotiemateriaal StevenQ. Ouwe zeikerd.

      • + 2
      • 29 nov 2017 - 18:50
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @STEVENQ

      Wat te denken van de dieren die ook in films gebruikt worden?
      Dieren zijn altijd dingen aan te leren, mits het juiste karakter en opvoeding.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:05
    • Jachtluipaarden schijnen qua karakter meer op honden te lijken en zeer zeker tam te krijgen te zijn.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:53
    • Nu pas het filmpje gekeken :o)

      De coureur wacht op het jachtluipaard. Het dier kijkt aan het einde naar iets, lokaas?

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:56
    • @Maxiaans
      Bedoel je Clarence uit Daktari? Haha, mooi stukje nostalgie.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 20:15
    • Niet fake, maar goed gemonteerd. Er is een fonds voor de Cheetah's waar menig sporter/ploeg aan doneert en de foto's/film uiteraard promotie gebruiken.
      Zie hier Anna Veith (Fenninger) http://www.anna-veith.com/fotos-and-videos/cheetah-conservation-fund/

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 20:31
    • Grizzly Adams ;)

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 20:35
    • @STEVENQ Kom je iets te kort jonge? Inplaats van gelijk te zeiken dat iets fake is, wat iedereen begrijpt, kun je er ook gewoon naar kijken hoe mooi de beelden zijn. Niemand in deze wereld denkt ooit dat een cheetah het kan winnen van een race auto en dat hij zo netjes gaat klaar staan voor een drag "race", maar iedereen kan wel zien dat dit gewoon gave beelden zijn.

      Ga maar snel weer op de bank zitten met je zak paprika chips...

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 07:21
    • Wahahaa, dat ja @PietjeBell, Daktari en Clarence.. Zwart wit tv toen nog, auw..

      • + 2
      • 30 nov 2017 - 08:44
    • @StevenQ, lees wat Gilles heeft neergezet...

      @Tylahunter, dat geldt in principe alleen voor roedeldieren waarbij er maar 1 leider is...De meeste van die dieren zijn namelijk vanuit nature volgend...Dat ligt bij diersoorten die solitair zijn toch moeilijker...Kijk alleen al naar het verschil tussen een hond en kat qua moeilijkheidsgraad van het trainen...

      Uiteraard kun je wel elk dier trainen door de natuurlijke instincten te gebruiken voor trainingsmethodes. :)

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 11:23
  • PKracing

    Posts: 807

    Tja...1-0 voor de cheetah.... over de eerste 50 meter was deze het snelste. Uiteindelijk wordt zo'n beest natuurlijk ook moe....je gaat ook geen kilometer achter een gazelle aanlopen.

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 19:00
    • Reno

      Posts: 1.575

      Dat doet mijn Zoe Q90 ook versus een VW Golf turbo dinges tot 60km/u.
      Alleen ................. stil en een gefrustreerde fossiel achter latend.
      Heerlijk die stoplicht sprintjes.
      Who needs noise to drive from A to B. Not me, not a Formula E car en not even a cheetah.
      Zo, dat ben ik weer kwijt.

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 22:26
    • @PK. Je moet ook maar net een gazelle tegenkomen...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:06
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Op mij komt dit over als de grootste blamage van FE tot nu toe.

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 21:35
    • Reno

      Posts: 1.575

      Ik heb je ondanks je opmerking toch maar een plusje gegeven.
      Heb je toch nog iets.
      Rij maar eens in een Formule E of huur een Tesla P100D en druk de accelerator maar even vol in vanaf stilstand.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 22:30

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar