user icon
user icon

Video: Een Formule E-auto versus een jachtluipaard

  • Gepubliceerd op 29 nov 2017 17:20
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Komend weekend begint het nieuwe Formule E-seizoen in Hong Kong. Ter promotie van de nieuwe jaargang produceerde de elektrische raceklasse een mooi filmpje van een speciale dragrace; een Formule E-bolide tegen een jachtluipaard, een van de snelste dieren op de planeet. Jean-Eric Vergne in zijn Techeetah versus een cheetah. Wie zou dat winnen?

 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • jammer, ik was persoonlijk voor de cheetah.....

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 17:32
    • De cheeta is begrensd tot 110km/ph.....;)

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 17:44
    • aha, was dus feitelijk een cheetah versus een cheater

      • + 2
      • 29 nov 2017 - 17:45
    • CTRA

      Posts: 3.515

      Belachelijk, een cheeta zonder HALO

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 17:56
    • 😂

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:22
    • Idd @Jean, theCheatah Vs a cheetah... Goh, wie cheat er nu..

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:25
    • @Maxiaans. Hoe smaakt een cheetah en wat zou jij er bij drinken? ;)

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 08:09
  • StevenQ

    Posts: 6.659

    Overduidelijk fake, alsof een cheetah gaat wachten op een startsignaal of zo rustig blijft wachten naast zo'n auto.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 17:35
    • Matn

      Posts: 945

      pfff

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 17:41
    • STEVENQ: Ooit gehoort over een circus leeuw? Elk dier kan getraind worden, mits het een juist karakter heeft om zichzelf niet meer als leider te zien.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 17:53
    • Goh, ik moet gelijk denken aan 'De schele leeuw'.. Prachtige filmpjes:)

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:30
    • StevenQ

      Posts: 6.659

      Jullie geloven blijkbaar in sprookjes?

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 18:37
    • d@nny

      Posts: 2.271

      Dat heet promotiemateriaal StevenQ. Ouwe zeikerd.

      • + 2
      • 29 nov 2017 - 18:50
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @STEVENQ

      Wat te denken van de dieren die ook in films gebruikt worden?
      Dieren zijn altijd dingen aan te leren, mits het juiste karakter en opvoeding.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:05
    • Jachtluipaarden schijnen qua karakter meer op honden te lijken en zeer zeker tam te krijgen te zijn.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:53
    • Nu pas het filmpje gekeken :o)

      De coureur wacht op het jachtluipaard. Het dier kijkt aan het einde naar iets, lokaas?

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 19:56
    • @Maxiaans
      Bedoel je Clarence uit Daktari? Haha, mooi stukje nostalgie.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 20:15
    • Niet fake, maar goed gemonteerd. Er is een fonds voor de Cheetah's waar menig sporter/ploeg aan doneert en de foto's/film uiteraard promotie gebruiken.
      Zie hier Anna Veith (Fenninger) www.anna-veith.com(...)-conservation-fund/

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 20:31
    • Grizzly Adams ;)

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 20:35
    • @STEVENQ Kom je iets te kort jonge? Inplaats van gelijk te zeiken dat iets fake is, wat iedereen begrijpt, kun je er ook gewoon naar kijken hoe mooi de beelden zijn. Niemand in deze wereld denkt ooit dat een cheetah het kan winnen van een race auto en dat hij zo netjes gaat klaar staan voor een drag "race", maar iedereen kan wel zien dat dit gewoon gave beelden zijn.

      Ga maar snel weer op de bank zitten met je zak paprika chips...

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 07:21
    • Wahahaa, dat ja @PietjeBell, Daktari en Clarence.. Zwart wit tv toen nog, auw..

      • + 2
      • 30 nov 2017 - 08:44
    • @StevenQ, lees wat Gilles heeft neergezet...

      @Tylahunter, dat geldt in principe alleen voor roedeldieren waarbij er maar 1 leider is...De meeste van die dieren zijn namelijk vanuit nature volgend...Dat ligt bij diersoorten die solitair zijn toch moeilijker...Kijk alleen al naar het verschil tussen een hond en kat qua moeilijkheidsgraad van het trainen...

      Uiteraard kun je wel elk dier trainen door de natuurlijke instincten te gebruiken voor trainingsmethodes. :)

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 11:23
  • PKracing

    Posts: 752

    Tja...1-0 voor de cheetah.... over de eerste 50 meter was deze het snelste. Uiteindelijk wordt zo'n beest natuurlijk ook moe....je gaat ook geen kilometer achter een gazelle aanlopen.

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 19:00
    • Reno

      Posts: 1.572

      Dat doet mijn Zoe Q90 ook versus een VW Golf turbo dinges tot 60km/u.
      Alleen ................. stil en een gefrustreerde fossiel achter latend.
      Heerlijk die stoplicht sprintjes.
      Who needs noise to drive from A to B. Not me, not a Formula E car en not even a cheetah.
      Zo, dat ben ik weer kwijt.

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 22:26
    • @PK. Je moet ook maar net een gazelle tegenkomen...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:06
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Op mij komt dit over als de grootste blamage van FE tot nu toe.

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 21:35
    • Reno

      Posts: 1.572

      Ik heb je ondanks je opmerking toch maar een plusje gegeven.
      Heb je toch nog iets.
      Rij maar eens in een Formule E of huur een Tesla P100D en druk de accelerator maar even vol in vanaf stilstand.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 22:30

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar