user icon
user icon

Liberty Media legt beeldrechten van nieuw logo Formule 1 vast

  • Gepubliceerd op 18 nov 2017 10:30
  • comments 25
  • Door: Rik Klein Entink

Eigenaar van de Formule 1, Liberty Media, overweegt schijnbaar om een nieuw logo voor de koningsklasse in te voeren. 

Drie handelsmerktoepassingen die vandaag bij het bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie zijn geregistreerd, onthullen mogelijke wijzigingen in het huidige ontwerp. De aanvragen zijn ingediend door Formula One Licensing BV. En schijnbaar zijn er ook versies ingediend waarbij de tekst 'Formula 1' is weggelaten. 

De aanvragen zullen nu beoordeeld worden en als het wordt toegekend dan betekent dit dat het nieuwe beeldrecht ook wereldwijd gerespecteerd zal moeten worden. Het huidige logo werd in 2000 geïntroduceerd door Bernie Ecclestone. Een ouder logo van de Formule 1 zie je hieronder.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • jijenikke

    Posts: 59

    Hoeveel zouden ze voor dit afzichtelijke logo betaald hebben. Lijkt wel gemaakt met z'n gratis 3d tekst programma uit het jaar 2000.

    • + 2
    • 18 nov 2017 - 10:45
    • jijenikke

      Posts: 59

      Oops, nevermind. Plaatje blijkt een oud logo te zijn. Nieuws over een logo zonder logo dus.

      • + 1
      • 18 nov 2017 - 10:47
    • RoelD

      Posts: 13

      Dan was het zijn tijd dus ver vooruit ;). Staat toch duidelijk bij dat het een ouder logo is. En het huidige logo is er al sinds 2000

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 10:47
  • StevenQ

    Posts: 6.659

    Ik vond dat oude logo wel wat hebben, inclusief de oude tune

    www.youtube.com/watch?v=qgiBkydMW8k

    • + 7
    • 18 nov 2017 - 10:56
    • Ja dat was vet...hartslag begon te stijgen na de intro

      • + 1
      • 18 nov 2017 - 13:01
    • Vroegah... heerlijk man!

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 18:55
  • Heb de nieuwe logo's al voorbij zien komen en ik vind ze alle drie echt verschrikkelijk. Laat ze a.u.b. met iets moois komen...

    • + 1
    • 18 nov 2017 - 11:03
    • Bron?

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 11:11
    • 919

      Posts: 1.813

      F1 fanatiekelingen, maar dan in het Engels

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 11:15
    • Heb net gekeken op f1 fanatiekelingen en die nieuwe logo's die ze presenteren stralen idd maar weinig uit. Vind het huidige logo trouwens ook niet echt speciaal. Beetje saai.
      Al speelt het gevoel ook mee als ik eerlijk ben, dat oude pré 2000 logo inclusief bijbehorende tune doen me weemoedig terugdenken aan de good old days :P

      • + 4
      • 18 nov 2017 - 11:32
    • Eens met @JeanAlesi😫

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 11:35
    • Die eerste en laatste zou in kleur nog wel wat hebben, met name die eerste...

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 12:51
    • wtf geef mij het huidige logo dan maar uit 2000 das tenminste herkenbaar. Die nieuwe logo's zijn afschuwekkend lelijk. Degenen die hier voor verantwoordelijk zijn moeten in een diepe diepe put gegooid worden, bovenop die mensen die ik al eerder in mn put heb gegooid n.a.v. de HALO schande. Mijn put raakt vol!

      • + 4
      • 18 nov 2017 - 15:06
    • Numnum

      Posts: 2.064

      Lol DC

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 02:11
  • Had het begin dit jaar verwacht. De huidige logo is gaaf naar vernieuwing mag ook wel.

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 11:11
  • Dus voor volgend jaar nieuwe logo nieuwe intro en nieuwe graphics.

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 11:14
  • Dikkedop

    Posts: 694

    Zoooooo die oude is echt lelijk!! Die was toch niet van de periode hiervoor?

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 12:10
    • Wat staat er boven in de tekst?..

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 12:14
    • Bedankt.

      • + 3
      • 18 nov 2017 - 13:23
    • Dikkedop

      Posts: 694

      Er staat: “een ouder logo...”. Dat insinueert dat er meer zijn, aangezien ik mij deze niet herinner een terechte vraag. Als er stond “het oude logo....”. Sloeg het inderdaad nergens op.

      • + 1
      • 18 nov 2017 - 17:59
  • Ik had eigenlijk wel een Ferrari rood logo verwacht van de FIA ;)

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 13:20
    • mario

      Posts: 6.882

      "LIBERTY MEDIA LEGT BEELDRECHTEN VAN NIEUW LOGO FORMULE 1 VAST"

      In de titel staat al Liberty Media, hoe kom jij dan bij de FIA????

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 07:39
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Wat is dit voor een rotzooi haha. Huidige logo vele malen beter dan deze broddelwerkjes die gemaakt lijken door een stagiaire.

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 14:42
  • Nou daar was geen beeldmerk registratie voor nodig. Had ze weer geld gescheeld. Gewoon het hierboven getoonde oude logo van voor 2000 weer gebruiken. Misschien wat gedateerd maar dekt de lading veel beter dan die goedbedoelde huisvlijt die ze nu ingediend hebben.

    • + 1
    • 18 nov 2017 - 16:50

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar