user icon

Video: Heikki Kovalainen crasht Audi R8 na de finish

  • Gepubliceerd op 28 nov 2010 15:34
  • comments 22
  • Door: Robin Smeets
Gisteren werd Team Duitsland tot kampioen van de Nations Cup gekroond. Vandaag zijn in Düsseldorf de Race of Champions van start gegaan, waarbij elke coureur individueel strijd om de titel. Heikki Kovalainen verloor een heat tegen Sebastien Loeb en crashte zijn Audi R8 LMS hard de muur in na de finish.

Crash Heikki Kovalainen tijdens Race of Champions

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Daarom mocht hij van McLaren waarschijnlijk ook geen RoC doen. Ze waren bang de rekening te krijgen :P
    Die Heikki ook weer he :P

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 15:46
  • Heel gek ongeluk dit, hij remt duidelijk eventjes voor dat ie de muur raakt (Voor de finish). Geeft gas en direct na de finish remt ie vol en alsnog schiet de auto door...Gaspendaal vast? Want zo snel ging ie nou ook weer niet.

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 16:28
  • Heikki & Zilvere auto gaat niet samen :P

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 16:29
  • ziet er erger uit dan het is eigelijk, dit lijkt me ook niet echt een fout van kova zelf

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 16:50
  • Tja, blijft racen he;)..bij het opkomen van het rechte stuk(je) heeft hij al overstuur en geen grip, corrigeert en stuurt net te veel, waardoor de auto de andere kant op stuurt als hij weer gas geeft...

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 16:53
  • Dacht eerst dat ie een lekke band had nadat hij de muur raakte?

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 17:35
  • maasje043

    Posts: 2

    volgens mij is zun rechter voorwiel ophanging afgebroken na dat hij de muur geraakt heeft!

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 18:28
  • Patavo

    Posts: 73

    Hij wilde driften, maar het ging niet echt :P

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 18:29
  • maasje043

    Posts: 2

    volgens mij is zun rechter voorwiel ophanging overgebroken nadat hij contact heeft gehad met de muur!

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 18:30
  • renato

    Posts: 174

    Als je goed kijkt zie je duidelijk dat zijn rechter achterwiel afgebreekt na het contact met de muur. Daardoor schiet hij plots schuin over de baan. het is natuurlijk raar dat een achterwiel door zo\'n klein tikje afbreekt.

    kijk goed naar het rechter achterwiel op 01:04 en verder...

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 18:32
  • Monkie

    Posts: 9

    Goed gespot! Achterwiel staat idd scheef na de touché.

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 18:56
  • RicoRBR

    Posts: 2

    Ik kom net thuis van dit fantastische evenement. Echt leuk om een keer mee te maken. Het probleem hier was dat op het rechte stuk de achterwielophanging van Kovy al afbrak met dit tot gevolg.

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 19:12
  • z\'n vrienden was waarschijnlijk vreemde dingen aan het doen onderweg, waardoor heikki zijn concentratie verloor ;)

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 19:30
  • Realer

    Posts: 1

    Wij zaten op de tribune, aan het eind van start/finish en zagen het dus vlak voor ons gebeuren.
    Ik was het meest bezorgd over Michel Mouton (bedenkster en organisatrice van ROC), die achter de boarding liep en onderuit ging door de rondvliegende middenafzetting. gelukkig stond ze vrij snel weer op en had alleen een beetje last van haar been.

    Wel grappig om te zien dat Heikki getroost werd door z\'n vriendin, dat had ik eerder andersom verwacht

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 20:26
    • Opp1e

      Posts: 102

      Hé wij zaten ook recht voor start finish (ze reden recht op ons af) Zaterdag in vak 156 en Zondag in vak 157.. Super weekend geweest :D:D
      Zoals al aangegeven brak de achterwiel ophanging bij de touché voor de finish..best fragile dus zo\'n R8 ;)

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 10:58
  • ah ja, in de herhaling met de cam van voren, zie je dat rechtsachter is afgebroken...lullig.

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 23:42
  • felix50

    Posts: 5.792

    ALS Heikki uit de bocht komt raakt hij de muur even en daardoor verliest hij de wagen.Het achterwiel zal daar afgebroken zijn denk ik.Echt weer heikki wil het graag laten zien maar ......

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 08:33
  • felix50

    Posts: 5.792

    sorry ik keek net nog een keer hij raakte met rechtsvoor de muur.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 08:34
    • renato

      Posts: 174

      kijk nog eens goed vanaf 01.04 en dan zal je zien dat het rechter achterwiel schuin trekt na de touché met de muur.

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 10:45
    • renato

      Posts: 174

      blijkbaar was het een combinatie van een vastzittende gaspedaal en een afbrekend achterwiel...

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 11:04
    • Is het niet mogelijk dat er lichte schade was aan de ophanging en door het vastzitten gaspedaal (waardoor de wielen dus blijven spinnen) het wiel afbrak? Of heeft een R8 voortractie?

      • + 0
      • 30 nov 2010 - 18:11

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar