Video: Heikki Kovalainen crasht Audi R8 na de finish
- Gepubliceerd op 28 nov 2010 15:34
-
22
- Door: Robin Smeets
Crash Heikki Kovalainen tijdens Race of Champions
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 1.481
Daarom mocht hij van McLaren waarschijnlijk ook geen RoC doen. Ze waren bang de rekening te krijgen :P
Die Heikki ook weer he :P
Posts: 533
Heel gek ongeluk dit, hij remt duidelijk eventjes voor dat ie de muur raakt (Voor de finish). Geeft gas en direct na de finish remt ie vol en alsnog schiet de auto door...Gaspendaal vast? Want zo snel ging ie nou ook weer niet.
Posts: 7.033
Heikki & Zilvere auto gaat niet samen :P
Posts: 10.089
ziet er erger uit dan het is eigelijk, dit lijkt me ook niet echt een fout van kova zelf
Posts: 1.966
Tja, blijft racen he;)..bij het opkomen van het rechte stuk(je) heeft hij al overstuur en geen grip, corrigeert en stuurt net te veel, waardoor de auto de andere kant op stuurt als hij weer gas geeft...
Posts: 121
Dacht eerst dat ie een lekke band had nadat hij de muur raakte?
Posts: 2
volgens mij is zun rechter voorwiel ophanging afgebroken na dat hij de muur geraakt heeft!
Posts: 73
Hij wilde driften, maar het ging niet echt :P
Posts: 2
volgens mij is zun rechter voorwiel ophanging overgebroken nadat hij contact heeft gehad met de muur!
Posts: 174
Als je goed kijkt zie je duidelijk dat zijn rechter achterwiel afgebreekt na het contact met de muur. Daardoor schiet hij plots schuin over de baan. het is natuurlijk raar dat een achterwiel door zo\'n klein tikje afbreekt.
kijk goed naar het rechter achterwiel op 01:04 en verder...
Posts: 9
Goed gespot! Achterwiel staat idd scheef na de touché.
Posts: 2
Ik kom net thuis van dit fantastische evenement. Echt leuk om een keer mee te maken. Het probleem hier was dat op het rechte stuk de achterwielophanging van Kovy al afbrak met dit tot gevolg.
Posts: 9.505
z\'n vrienden was waarschijnlijk vreemde dingen aan het doen onderweg, waardoor heikki zijn concentratie verloor ;)
Posts: 1.481
+1 ;)
Posts: 1
Wij zaten op de tribune, aan het eind van start/finish en zagen het dus vlak voor ons gebeuren.
Ik was het meest bezorgd over Michel Mouton (bedenkster en organisatrice van ROC), die achter de boarding liep en onderuit ging door de rondvliegende middenafzetting. gelukkig stond ze vrij snel weer op en had alleen een beetje last van haar been.
Wel grappig om te zien dat Heikki getroost werd door z\'n vriendin, dat had ik eerder andersom verwacht
Posts: 102
Hé wij zaten ook recht voor start finish (ze reden recht op ons af) Zaterdag in vak 156 en Zondag in vak 157.. Super weekend geweest :D:D
Zoals al aangegeven brak de achterwiel ophanging bij de touché voor de finish..best fragile dus zo\'n R8 ;)
Posts: 1.966
ah ja, in de herhaling met de cam van voren, zie je dat rechtsachter is afgebroken...lullig.
Posts: 5.792
ALS Heikki uit de bocht komt raakt hij de muur even en daardoor verliest hij de wagen.Het achterwiel zal daar afgebroken zijn denk ik.Echt weer heikki wil het graag laten zien maar ......
Posts: 5.792
sorry ik keek net nog een keer hij raakte met rechtsvoor de muur.
Posts: 174
kijk nog eens goed vanaf 01.04 en dan zal je zien dat het rechter achterwiel schuin trekt na de touché met de muur.
Posts: 174
blijkbaar was het een combinatie van een vastzittende gaspedaal en een afbrekend achterwiel...
Posts: 18.535
Is het niet mogelijk dat er lichte schade was aan de ophanging en door het vastzitten gaspedaal (waardoor de wielen dus blijven spinnen) het wiel afbrak? Of heeft een R8 voortractie?