Formule 1-coureurs die het laatste stuk van Eau Rouge afsnijden in een poging meer topsnelheid te halen, zullen daarvoor worden bestraft in de kwalificatie en race. In de vrije trainingen gebruikte de FIA al een detectiesysteem en werd duidelijk dat meerdere coureurs de Raidillon sneller in konden nadat zij bovenaan Eau Rouge het circuit afsneden.
Charlie Whiting heeft laten weten dat coureurs in de kwaificatie hun rondetijd moeten inleveren als blijkt dat ze afsnijden. In de race zal er in eerste instantie gewerkt worden met waarschuwingen, bij vaker dan drie keer afsnijden zal het als vergrijp gemeld worden bij de FIA.
Afsnijden laatste stuk Eau Rouge wordt bestraft
- Gepubliceerd op 26 aug 2017 12:06
-
17
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46
Reacties (17)
Login om te reageren-
Ze zouden beter op de top van raidillon bestraffen, daar wordt pas veel afgesneden, in Eau rouge valt het nog mee vind ik persoonlijk
- + 3
- 26 aug 2017 - 12:12
-
@jaap. Ze bedoelen ook uitkomen Eau Rouge. Raidillon valt niks aan af te snijden.
- + 1
- 26 aug 2017 - 12:21
-
is Eau rouge niet onderaan de helling, en de Raidillon de helling zelf? dus op de top van Raidillon? Kan me vergissen hoor.
- + 1
- 26 aug 2017 - 12:24
-
Even opgezocht: Eau rouge is inderdaad beneden de helling, Raidillon is de helling zelf en de knik naar links bovenop de helling heeft geen naam :-o . bron: www.circuitsofthep(...)corchamps/raidillon
- + 1
- 26 aug 2017 - 12:28
-
Ik denk ook dat ze het knikje zonder naam bedoelen.... in de volksmond wordt de bocht Eau Rouge genoemd vanaf de bocht onderin naar links tot aan bovenin naar links.
- + 0
- 26 aug 2017 - 12:52
-
Nee, Jaap. Ik heb me vergist. Idd is uitkomen het rechte stuk op de Raiddilon. Ik meende ff dat de knik in het rechte stuk de Raiddilon was. Wat trouwens nog een serieuze knik is hoor!
- + 0
- 26 aug 2017 - 14:01
-
Grindbakken terug .
- + 3
- 26 aug 2017 - 12:16
-
Wordt zondag nog wat met Kvyat die onverschillig hiermee in de fout gaat.
- + 0
- 26 aug 2017 - 13:18
-
Ze moeten helemaal niks bestraffen. Of je zet er keiharde muren neer, of je moet niet zeiken. Het is RACEN!
- + 1
- 26 aug 2017 - 12:18
-
kleine spijkertjes neerleggen...
- + 0
- 26 aug 2017 - 12:24
-
Muren? Gewoon grindbakken ipv zeeën van asfalt, klaar.
- + 1
- 26 aug 2017 - 12:27
-
Ik begin ook steeds meer te verlangen naar de oude tijden met grindbakken. Een fout moet afgestraft worden. Tevens zijn er dan geen detectieapparatuur benodigd.
Het maakt het geheel een stuk minder gecompliceerd en het is duidelijk waar wel en niet gereden kan worden om de snelste tijd te zetten.- + 0
- 26 aug 2017 - 12:22
-
of banden :) met die grind krijg je teveel rotzooi :p
- + 0
- 26 aug 2017 - 12:29
-
Ringo juist wel grindbakken diegene die er door komt mag ook nog eens de pitstop in om grind uit de koelinlaten te halen
- + 0
- 26 aug 2017 - 13:28
-
Veiligheid staat voorop bij de FIA daarom zijn ook de grindbakken verwijderd. Opzicht wel goed bekeken door de FIA zodat Max in ieder geval geen grindbakrijder wordt zoals zijn vader Jos dat zo goed kon.
- + 1
- 26 aug 2017 - 16:53
-
@Musky: Jij bent zeker de leukste thuis...
- + 0
- 27 aug 2017 - 04:11
-
Het wordt vooral tijd daar weer grind traps weg te leggen, die hoeven maar een metertje breed te zijn, dan snijdt niemand meer af hoor.
- + 0
- 26 aug 2017 - 13:59
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 838
Ze zouden beter op de top van raidillon bestraffen, daar wordt pas veel afgesneden, in Eau rouge valt het nog mee vind ik persoonlijk