user icon

Ecclestone heeft twijfels bij Formule 1 in HD in 2011

  • Gepubliceerd op 04 nov 2010 17:12
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
De stap naar Formule 1-uitzendingen in High Definition(HD)-kwaliteit heeft een terugslag gekregen. Bernie Ecclestone dacht eerder dit jaar dat de betere beeldkwaliteit in 2011 beschikbaar zou zijn, maar daar is hij nu niet meer zeker van.

Ecclestone zegt op Motorsport-total.com: “Ik twijfel of we volgend jaar al in HD gaan uitzenden. De technologie is nog te groot voor onboard-camera's, waardoor je dan voor de helft gewone kwaliteit en voor de helft HD-kwaliteit krijgt. Dat lijkt me niet wenselijk.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Bart

    Posts: 147

    Eigenlijk is het heel vreemd dat we nog steeds geen HD hebben. F1 zou het hoogtepunt van technische vooruitgang moeten zijn, en dan is er niet eens HD. Eigenlijk is het belachelijk.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:13
  • MotoGP en Superbike bewijst dat het wel, en de meest geavanceerde motorsport klasse kan het niet realiseren. Dit is zwaar neerbuigend tegenover de fans. De HD beelden van de MotoGP op EurosportHD zijn echt zeer mooi vooral de superslomo\'s. En dat technologie niet zo ver is dikke onzin er zijn hd camara\'s die ongeveer zo groot zijn als een 2 euro munt , heb ze zelf gezien bij NASCAR.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:18
  • Zie maar op de site die dit officieel levert aan de race klasse als FIA GT en MotoGP.

    www.gigawavemotorsport.com/

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:20
  • Kevin

    Posts: 4.866

    Maakt mij niet uit.. ik heb toch geen HD-ontvanger.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:21
    • Mij wel, ik heb wel een HD ontvanger en TV. En ik kan je melden, zoals Kooleracer ook doet, het is echt prachtig beeld en een wereld van verschil. Je ziet alles haarfijn, en zeker bij een sport als Formule 1 waar alles tot op de milimeter nauwkeurig gaat zou je dat moeten hebben!

      Ik kijk altijd WTCC in HD, prachtig om dat te zien. En als je dat schakelt naar Formule 1 mis je echt iets...

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 17:33
    • Kevin

      Posts: 4.866

      Ja, het beeld is prachtig en zeker de moeite waard. Ik heb het wel eens gezien bij anderen thuis op Sport1. Haarscherp voetbal kijken ermee. Maar die HD-ontvangers zijn mij te duur.. 200 euro voor een kastje geloof ik en dan moet je nog maandelijks betalen voor HD-kanalen als ik het goed heb. Voor een student is dat best veel geld.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 19:09
  • CaptNemo

    Posts: 52

    Dat is de man die contracten met circuits opzegt als ze ergens een detail niet op kunnen leveren. Dikke faal wat mij betreft.
    De onboard camera\'s geven altijd al een mindere kwaliteit dan de baancamera\'s. Kijk maar eens beelden van 10-15 jaar geleden, dan is het verschil nog veel duidelijker.
    Meneer is waarschijnlijk te krenterig om de upgrade voor de camera\'s, de regie en de playout aan te schaffen, enorm kostbaar , maar in vergelijk met een F1 circus lijkt het mij wel te doen? Nog een jaartje en dan is de afschrijving rond...

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:28
    • trieste reactie, want het zal voor ecclestone echt 0 kosten, hij betaalt het niet

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 23:38
  • Wat een trieste vertoning zeg. Het moet toch niet doller worden. De man zal eens een paar centen uitgeven!

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:42
  • Maw Bernie vindt HD-camera\'s te duur en wil korting.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:14
  • Martijn01

    Posts: 287

    En hoe moet ik (en anderen die geen hd-abo hebben) formule 1 kijken dan?

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 19:07
    • HD signaal wordt \"naast\" het conventionele signaal verzonden door je provider (vandaar ook de decoder die nodig is). Als je die niet hebt ontvang je dus de gewone kwaliteit...

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 19:21
  • fdees

    Posts: 80

    dus als je zou kunnen hacken zou je gratis Hd tv kunnen hebben :)

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 19:29
  • Idd zwaar teleurstellend. Begin februari een Sony Full HD gekocht en vol verwachting gecheckt of de F1 dit jaar in HD zou worden uitgezonden. Niet dus.

    Ik ben geheel geen voetbal fan, maar tijdens de WK toch af en toe een paar spelmomenten meegepikt in full HD. Wow. En Eurosport HD? Super!

    Maar nogmaals, zeer jammer dat de koningsklasse van de autosport nog steeds in SD is te zien :(

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 22:32
    • was al bekend dat er dit jaar nog geen HD F1 was, als je jezelf meer op de hoogte had gebracht, was je niet zo teleurgesteld geweest

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 23:39
  • marvin

    Posts: 271

    Ach het is gewoon weer een marketing truc van hem, HD komt er echt wel let maar op.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 23:00
  • Trouwens, wat zou het verrotten als de onboard camera\'s geen HD hebben en de andere camera\'s wel?

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 14:04
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Ik heb een HD ontvanger en die nog kan opnemen ook, een zgn PVR. Verder kan ik 150 tv kanalen ontvangen waarvan al 30 in HD. In combinatie met mijn samsung LED tv is het een must on naar HD te kijken. Verder kijk ik 100% digitaal. Analoog wordt niet meer bij ons doorgegeven.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 06:12

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar