user icon
user icon

Force India-duo kijkt uit naar race in Interlagos

  • Gepubliceerd op 31 okt 2010 13:14
  • comments 8
  • Door: Robin Smeets
Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi kijken beiden erg uit naar de komende Grand Prix van Brazilië. Liuzzi kende vorig weekend in Korea een sterk weekend wat hij met de zesde plaats bekroonde. Sutil had daarentegen een slechte race en heeft zelfs een gridpenalty van vijf plaatsen aan zijn broek vanwege het veroorzaken van een crash met Kobayashi.

"Vorig jaar kwalificeerde ik me als derde voor de race, maar we weten dat dat dit jaar niet mogelijk is vanwege mijn gridpenalty", vertelde Sutil. "Ik kende geen goede race in Korea en deze penalty maakt het voor de komende races nog moeilijker. We zullen nooit opgeven en in Korea hebben we laten zien dat onze racesnelheid wel goed is, want Tonio won elf plaatsen in de race. Ik zal er alles aan doen om het team aan de zesde plaats in het constructeurskampioenschap te helpen."

Liuzzi vertelde: "Na mijn goede race in Korea kijk ik erg uit naar het weekend in Brazilië. Vorig jaar was ik snel in de verregende kwalificatie, maar ik kende één moment van aquaplaning waardoor ik alsnog ver achteraan moest starten. De race verliep goed, want ik behaalde er mijn beste resultaat van het korte seizoen wat ik vorig jaar reed. Ik vind het circuit ook leuk en ik denk dat we er een goed resultaat moeten kunnen halen. Ik ga met een goed gevoel weg uit Korea en hopelijk kunnen we deze lijn doortrekken naar de laatste twee races."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Deze 2 rijders zijn zo overtuigd van zich zelf maar ik alleminst/Vooral Liuzzi is in mijn ogen geen f1 waardige rijder.sutil vind ik een aardige middenmoter met uitschieters naar boven.
    Beide horen niet in een topteam want ik zie nog steeds niet dat ze zo biezonder zijn.

    • + 0
    • 31 okt 2010 - 14:07
    • Refuse

      Posts: 428

      Ik denk dat je pas kan beoordelen of iemand in een topteam hoort als hij daar heeft gezeten. Ik denk dat vooral Sutil redelijk maximaal scoort met het materiaal wat hij heeft bij FI

      • + 0
      • 31 okt 2010 - 18:18
  • Fiat1899

    Posts: 42

    Kom op jongens. Ga voor de punten. De race in Brazilië is altijd een spektakel. We gaan het zien.

    • + 0
    • 31 okt 2010 - 19:44
  • kiekeboe

    Posts: 210

    \"Vorig jaar kwalificeerde ik me als derde voor de race, maar we weten dat dat dit jaar niet mogelijk is vanwege mijn gridpenalty\", vertelde Sutil.

    je kunt je wel als 3e kwalificeren! maar je startpositie is dan de 8e plaats. (gridpenalty... zegt genoeg)

    Force India is de laatste paar race\'s niet zo sterk. In het begin van het seizoen zaten ze er redelijk goed bij, maar na de zomerstop waren ze standaard laatste met Toro Rosso (op Virgin, HRT en Lotus na natuurlijk)
    Ik denk dat brazilie gaat tegen vallen voor Force India

    • + 0
    • 31 okt 2010 - 20:51
  • Np-F1

    Posts: 917

    Het was anders niet Sutil die vorig jaar Pole pakte met de FI op Spa.. Ik snap niet helemaal wat vrienden zoals Glock en Sutil nog al die tijd in de F1 doen, gezien hun middenmatige prestaties. Liuzzi hadden ze nooit uit de mottenballen moeten trekken, die deed me bij Red Bull en STR al pijn. Met zo\'n overmacht kampioen worden in de Formule 3000 en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijden. Jammer.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 00:07
    • Neen, Sutil stond 4de op Monza en derde op Brazilie? Zo slecht is dat nu toch niet? Jij doet precies of iedere rijder die niet af en toe een GP wint moet opzouten. Nou, dan kun je toch gewoon beter geen F1 meer kijken. Wat doet Heidfeld dan nog? Of Trulli? Of Rosberg?

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 13:06
  • Maarja, Sutil rijdt al een tijdje bij FI, en wordt niet opgepikt door de grotere teams, zegt ook wel weer wat toch, of kijk ik nou te simplistisch?

    Heb bijvoorbeeld nooit echt het gevoel dat hij werkelijk kans maakt op het stoeltje van Petrov bij Renault ofzo, of recent ontkrachtte hij een overstap naar MercedesGP

    In ieder geval, gevoelsmatig, zit hij bij FI wel op de top van zijn kunnen, dus begrijp wel wat Felix bedoelt en ben het ook wel met hem eens.

    Naar mijn idee kun je beter oordelen wanneer hij een langere periode (van ten minste een jaar) bij een beter / topteam gereden heeft.

    Maar hij komt daar niet terecht, is ook niet zo zeer alleen zijn fout. Net als Nick Heidfeld. Kan misschien ook veel meer dan waar hij de kans voor heeft gekregen om te laten zien.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 01:03
    • Er is volgens mij in 2008 wel wat interesse geweest van McLaren, maar je hebt gelijk, hij blijft steeds bij hetzelfde team.

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 13:07

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar