user icon

Liberty wil presentatie nieuwe auto's groots aanpakken

  • Gepubliceerd op 28 jun 2017 11:04
  • comments 39
  • Door: Rob Veenstra

Nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media smeedt plannen voor een groot evenement voor de presentatie van de nieuwe auto's voor 2018. Volgens Auto Motor und Sport is het de bedoeling dat alle teams op dezelfde dag hun wagens voor het nieuwe seizoen onthullen. Niet op het circuit van Barcelona, maar ergens in de stad zelf.

Het evenement moet aan de vooravond van de eerste test plaatsvinden en zal gratis toegankelijk zijn voor fans, die zodoende dicht in de buurt van de wagens en de coureurs kunnen komen. Het is een manier van Liberty om de Formule 1 toegankelijker voor het grote publiek te maken. De wijze waarop het nu gaat, is het mediabedrijf een doorn in het oog.

De tijd van grootschalige presentaties is allang voorbij. De teams kiezen tegenwoordig vaak voor een online presentatie, maar meestal zijn de dataverbindingen zo instabiel dat de streams de vele kijkers niet aankunnen en om de haverklap uitvallen. Als het aan Liberty Media ligt, komt daar volgend jaar verandering in. De nieuwe eigenaar van de Formule 1 wil er een grote show van maken.

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Robertpb

    Posts: 54

    Dat lijkt me super

    • + 2
    • 28 jun 2017 - 11:05
  • Lijkt me een prima idee, die hele presentatie week duurt me ook te lang.
    Pats boem alles in een keer.
    Zo'n opening als de olympische spelen trekt veel publiek, en is vaak een spektakel.

    • + 2
    • 28 jun 2017 - 11:08
  • meow-F1

    Posts: 158

    TOP!!!

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:08
  • Mooi! Geweldig om het nieuwe veld in één keer te kunnen zien.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:11
    • Camp nou afhuren kunnen er 100.000 in. Auto,'s op het veld.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 18:30
  • De teams zullen wel willen protesteren op deze wijze van lanceren. Veel teams halen maar net de deadline van woensdag aankomen in Barcelona.
    Hoewel ik het een mooi plan vind. Zoals het nu gaat is behoorlijk zout.

    • + 1
    • 28 jun 2017 - 11:11
  • Rano

    Posts: 243

    Vet. Een soort Victoria's Secret avond. Maar dan met F1 auto's.

    • + 9
    • 28 jun 2017 - 11:14
    • Leg n's uit.. Wat is Victoria's secret?..

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 11:20
    • Ik denk dat het Victoria's Secret gedeelte wel wordt opgelost door die naast de auto's te plaatsen ;)

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 11:24
    • Frank-84

      Posts: 653

      Haha Rano, moet jij ook verplicht meekijken? ;). Overigens geen straf met al dat moois ;).

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 11:24
    • @Maxiaans; Victoria's Secret is een nieuw merk schokdemper. Deze houd de lijnen strakker en vangt kleine schokjes op die ontstaan door het huppelen.
      Voortaan wat beter opletten Maxiaans.
      Wacht, ik stuur je een lin k om je F1 kennis wat bij te schaven.

      https://youtu.be/86mF928ZgFs?list=PLKDp6PZAHtL5z0fGhtBY6Yekia562W_4L

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 11:37
    • Ahaaa.. ?

      • + 2
      • 28 jun 2017 - 11:49
  • William-E

    Posts: 402

    Mooi!

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:20
  • reesfan

    Posts: 143

    Geweldig idee

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:26
  • manuel

    Posts: 2.997

    Geweldig. Zullen de teams er wel blij mee zijn? Het hangt erg van het tijdstip al. Kan me namelijk de foto`s van RBR nog herinneren waarop ieder detail onzichtbaar was om de concurrentie niet wijzer te maken.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:28
    • f1netnl

      Posts: 481

      Ja die hele achterophanging was een vlek inderdaad hahaha

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:45
  • jaaa, Mariay Carrey in een f1 auto..., joehoe...

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:30
    • Het leek wel een opgeblazen kikker. Joehoer...

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 11:47
    • Kraai

      Posts: 682

      Dat komt door Bottas, oh nee, sorry botox..

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 14:33
    • nooit begrepen wat men in dat mensch ziet.... maar goed iedereen zijn meug ..

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:26
  • Ik zit er helemaal niet mee hoe dat tegenwoordig gaat. Die 'live' presentaties zullen mij ook worst zijn. Ik kijk de foto's wel. Alles op één dag is juist ongelooflijk saai. Nu houdt het je tenminste bezig gedurende de winter.

    Nu lijkt het nog allemaal leuk en aardig wat Liberty met de F1 aan het doen is. Maar ik houd mijn hart vast, want het gaat een enorm circus worden met een hele dikke saus Amerikaans showwerk.

    Het 'alles is script' boek zal dan ook wel uit de kast komen.

    • + 2
    • 28 jun 2017 - 11:30
    • Crossfan

      Posts: 166

      En nu is Formule 1 geen circus ?

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 11:53
    • ringo

      Posts: 3.499

      het gaat ook over de show en dingen Hypen... geeft ook een bepaalde druk voor bepaalde teams, dus de deadline is strakker, dat kan ook ene verschil worden of het een hit of mis word :) voor de fans is het goed en voor diegene die dah gere bezoekt is het een goudmijntje voor je ogen eigenlijk niks mis mee...

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 12:02
  • l3x1c0n

    Posts: 339

    Als ze er een show van willen maken moeten ze Eddy Jordan vragen als adviseur. De Jordan presentaties waren altijd plaatjes in de jaren 90

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:35
  • Mooi. In andere sporten gebeurt dit al tijden. Bijv. de teampresentaties bij wielrennen die aan een grote ronde voorafgaat. Nogmaals strak plan!

    • + 1
    • 28 jun 2017 - 11:43
  • Sumie

    Posts: 5

    Nee,liever niet. Laat de teams dat op hun eigen manier doen. Wie gaat dat betalen de teams?

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:46
    • ringo

      Posts: 3.499

      Teams besparen juist door gewoon simpel weg in de pitlane the presenteren.... denk ook wel dat zo'n show flink gesponsord word. F1 meer een online content word :)

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 12:04
  • Uitstekend idee van Chase en zijn makkers. Een auto voor een garagebox met op elke voorband een coureur is n iet meer van deze tijd

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:50
  • rice

    Posts: 1.998

    Zullen de teams niet snel akkoord mee gaan denk ik. Nu plannen ze juist hun presentaties vaak op een dag dat niemand anders het doen zodat ze maximale media aandacht krijgen. Dat is voor sponsoren ook veel interessanter, en uiteindelijk bestaan de teams dankzij hun sponsoren. Als alles in 1 keer gaat zullen vooral de top teams alle aandacht krijgen en de mindere teams veel minder.

    Doe het dan als alle teams hun auto's hebben gepresenteerd en toon de auto's voor iedere race op bijvoorbeeld woensdag of donderdag ergens centraal in de stad inclusief een handtekeningen sessie voor alle coureurs. Dat deed de DTM ook vaak. Of in iedere stad een demonstratie op donderdag. Dan hebben echt alle fans er iets aan en niet alleen die toevallig in Barcelona zijn.

    Le Mans doet het ook altijd mooi met de rijdersparade door de stad en in Spa is het ook spectakel in de week voor de 24 uurs race als de auto's door de straten van Spa rijden.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:51
    • rossifan

      Posts: 172

      eens. bij de DTM rijden ze vaak door de stad dichtbij waar het circuit ligt.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 12:26
  • Wauw, geniaal plan.... pffffffffffff, en dan gratis poppenkast en ballonnen voor de kinderen,, make-up demonstratie voor de dames.... Ja F1 ,dat zal een hoop autosport-liefhebbers trekken zeg.....

    • + 1
    • 28 jun 2017 - 12:05
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Ik vond het altijd wel plezierig om ze in stukjes te krijgen. Kan ik mijn ongeduld voor het begin van het seizoen een beetje temperen.

    • + 2
    • 28 jun 2017 - 12:16
  • Ik ben zwaar hierop TEGEN! Het is veel leuker om 1 presenatatie per dag te hebben dan 10 op één dag. Tevens is dit logistiek onmogelijk omdat teams er zelf over gaan wanneer ze hun auto klaar hebben én presenteren. Sommige sponsoren willen echt niet nog een maand wachten omdat bijvoorbeeld een ander team als Sauber zn auto niet op tijd klaar heeft. Dom idee dus en snel vergeten.

    • + 1
    • 28 jun 2017 - 13:22
    • Kraai

      Posts: 682

      he Darlos,

      Het wordt gedaan op de vooravond van de eerste testweek.
      Dan zijn ze dus klaar, zo niet dan zijn ze er ook niet bij in de eerste testweek.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 14:37
    • Hey Kraai,je kunt er nooit zeker van zijn dat alle teams alles op tijd klaar hebben, zelfs net op die vooravond dus dan zit je nog met presentaties op verschillende dagen. Tevens voor journalisten niet te doen om op 1 dag 10 presentaties af te lopen op verschillende plekken in Barcelona. Voor sponsoren is dit ook niet interessant, zij willen exclusieve aandacht van de media en dat kan alleen door presentaties te verdelen over meerdere dagen. Let maar op, dit luchtballonetje verdwijnt uit het zicht...HEEL snel.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:22
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Goed plan, maar dan moeten de auto's wel klaar zijn op dat tijdstip.
    En eens vooral het laatste jaar vond ik het een aanfluiting.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 13:27
    • Juist, gewoon een deadline.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:01
  • Let je op Bernie ! Wat een kermisattractie maken ze ervoor he hahaha?

    Geweldig nieuws dit !!! Toppie...

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 14:39

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar