user icon

Hyundai sluit toetreding tot de Formule 1 uit

  • Gepubliceerd op 16 jun 2017 11:52
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Een Formule 1-avontuur is geen optie voor een van de meest ambitieuze autofabrikanten ter wereld. Hyundai ziet geen heil in een project in de koningsklasse van de autosport, meldt Drive.com. Het Zuid-Koreaanse merk richt zich dan liever op minder geldverslindende activiteiten.

Hyundai-topman Albert Biermann verklaarde bij een media-evenement ter promotie van de nieuwe N performance-tak: "In de Formule 1 gooien ze veel geld over de balk, en er zijn leukere manieren om geld over de balk te gooien." Het ziet er dus niet naar uit dat Hyundai naar de Formule 1 komt.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Er zijn leukere manieren om geld over de balk te gooien zegt iemand die Biermann heet :-)

    • + 0
    • 16 jun 2017 - 11:52
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Eeeeh...bierman ikke wille soepsidie voor de hoer...hoer soepsidie.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 12:45
  • Roy

    Posts: 2.172

    Een Formule E bijvoorbeeld..... Al heb ik helemaal niets met die klasse.....

    • + 0
    • 16 jun 2017 - 11:56
    • Hyundai timmert behoorlijk aan de weg met EV's dus ik zie ze inderdaad eerder beginnen aan een Formule E avontuur. Dat zou beter bij het merk passen denk ik.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 12:42
    • Roy

      Posts: 2.172

      precies dat dus.... Voor veel "hedendaagse" merken, is Formule E gewoon een erg interessant concept : Bmw , Audi , VW etc.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 13:04
  • Oh leuk, nu gaan we alle Aziatische merken af.

    Misschien is het een betere vraag wie het wel doet?

    • + 0
    • 16 jun 2017 - 12:01
    • dacht ik ook al hahaha! Misschien wil Subaru wraak voor 1990? :P

      • + 1
      • 16 jun 2017 - 12:10
    • mss dat Bertrand Gachot nog wel te porren is voor een nieuw Subaru f1 avontuur?

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 13:30
  • Nu zou ik Hyundai ook nooit met de Formule 1 associëren en zijn er andere merken die ik liever in de F1 zie..

    • + 0
    • 16 jun 2017 - 12:10
    • CTRA

      Posts: 3.571

      Zoals Honda?

      Wat maakt het uit wat voor een badge er op de motor zit, als de motor maar zijn werk doet.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 12:36
    • Landwind

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 13:37
    • StevenQ

      Posts: 6.925

      Volvo is tegenwoordig ook Chinees

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 14:24
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Hyundai is gewoon een van de grootste merken ter wereld. Past prima in de F1.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 23:37
  • geert61

    Posts: 1.099

    kia bijvoorbeeld 7 jaar garantie kan niet verkeerd gaan toch

    • + 1
    • 16 jun 2017 - 12:14
  • Rimmer

    Posts: 8.344

    Er zijn leukere manieren om geld over de balk te gooien.

    Dat klopt, daarom liep ik ook met een grote boog om de Hyundai dealer heen en stapte opgewekt en trefzeker de Volvo dealer binnen. Nog nooit zo lekker geld over de balk gesmeten.

    • + 0
    • 16 jun 2017 - 13:07
    • wist jij dat je de nieuwe Hyundai I30 al vanaf €6,- per dag rijdt?


      oeps.......

      sta je dan met je Vulva

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 13:33
    • StevenQ

      Posts: 6.925

      Jij hebt liever een Chinese auto dan een Koreaanse?

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 14:56
    • geka

      Posts: 119

      inderdaad, dat heb ik ook. Heerlijk rijden in mijn mooie Volvo. En voor die paar euro per dag dat een Hyundai goedkoper pfffff. Heerlijk om soms met geld te smijten

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 15:24
    • ok, heb zelf ook wat meer stukgeslagen op een ander merk.
      die Hyundai is lekker goedkoop, maar dat betekend nog niet dat Jean erin gezien wil worden, hij heeft tenslotte ook een reputatie hoog te houden.
      Ben voorbij de Volvo dealer gelopen, zag rimmer nog staan, niet zwaaien of iets (arrogantie ten top) ben ik maar bij de bmw naar binnen gelopen

      • + 1
      • 16 jun 2017 - 16:24
    • Doe mij maar een Peking Eend.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 18:48
    • Kenju

      Posts: 2.629

      De Hyundai Genesis (of tegenwoordig gewoon 'Genesis') kunnen we helaas niet zomaar krijgen hier, maar ik durf te stellen dat die met een hogere standaard samengesteld is dan een S60. Ik kreeg hem als huurauto mee in de VS. Gewoon gelijkwaardig aan een 5 serie (F10) die ik zelf rijdt.

      Overigens over geld noest Volvo in de moderne tijd ook heel wat leren. Gelukkig waren daar uiteindelijk die Chinezen.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 23:42
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Nieuws gaat niet om wat je niet wil, maar wat je wel wil - althans, zo zou het moeten zijn.

    • + 0
    • 16 jun 2017 - 16:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar