user icon

Complimenten voor Sochi Autodrome: "Prettigste paddock van het jaar"

  • Gepubliceerd op 01 mei 2017 13:01
  • comments 19
  • Door: Rik Klein Entink

Jean Todt, President van de FIA, is altijd blij om weer in Rusland te zijn. Maar hij staat daar niet alleen in, ook Red Bull-teambaas Christian Horner is uitermate goed te spreken over de organisatie. 

Voor de race zegt Todt in het perscentrum in Sochi: "Ik ben hier net aangekomen, maar het is altijd goed om hier te zijn. De sfeer is geweldig en iedereen is erg enthousiast over de Grand Prix." Over de Sochi Autodrome zegt Todt: "Er is erg goed werk verricht, zeer professioneel en goed gestructureerd. Ook erg goede faciliteiten."

Ook Horner steekt zijn complimenten niet onder stoelen of banken: "Ik denk dat het één van de prettigste paddocks van het seizoen is." In 2014 werd kreeg de Sochi Autodrome de trofee van 'beste circuit van het jaar'. Twee maanden geleden werd het contract met Sochi voor de Grand Prix van Rusland verlengd tot 2025

Reacties (19)

Login om te reageren
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Verder is het een stink locatie en cirquit

    • + 1
    • 1 mei 2017 - 13:05
    • Stink locatie??? ha ha ha, moet je is naar Zandvoort aan zee gaan als de wind noord is ..

      • + 1
      • 1 mei 2017 - 13:12
  • Zal er in ieder geval niet beter op gaan worden nu Poetin z'n handen er van af trekt, met enkel die paar toeschouwers gaan ze de boel niet rond krijgen. Dus een nieuwe suikeroom is daar zeker nodig.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:16
  • Wablief

    Posts: 485

    Waarom vraagt niemand hem wat hij van de race vond?

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:27
    • Bij deze: Что вы думаете о гонке?

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 16:33
    • Nou ja zeg, maar goed ieder zijn mening.

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 02:20
  • En verder heb ik hier geen 1 inhaalactie gezien tijdens de race.. Was wel een optocht gisteren.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:33
  • Hmm, ik heb zo'n vermoeden dat de complimenten wel enigszins verband houden met de contractverlenging. Wat niet wegneemt dat het een vrij nieuw complex is waar grof geld aan besteed is, dus dat het allemaal wat beter voor elkaar is dan bij de oudere circuits is wel logisch.

    Afgezien daarvan vind ik het circuit weinig spannend en had de verlenging tot 2025 van mij niet gehoeven.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:34
  • Triest dat bijvoorbeeld een echte racebaan als in Sepang gaat stoppen en dit rare circuit zo lang nog door gaat. De huidige wagens komen slecht tot hun recht op dit soort circuits helaas. Paar jaar geleden riepen de toen al aanwezig forummers dat de baan eerste een paar kansen dienen te krijgen vanwege de slechte race, nu is het nog steeds niet anders.

    Zou toch denken dat in zo'n land een schitterende baan aangelegd kan worden dat op een echt circuit lijkt....?

    De bergen en de scenery maakten het nog wel aardig maar daar draait het natuurlijk niet om.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:35
    • Inderdaad triestig dat Sepang moet verdwijnen ipv een baan a la Sochi.
      écht zo'n baan die me doet denken aan Valencia streetcircuit, scenery mooi en decadent, de baan zelf 0,0 karakter.
      Sochi heeft nog geen spannende race opgeleverd en dat zie ik in de toekomst ook niet gebeuren.

      • + 1
      • 1 mei 2017 - 14:27
    • Kennie

      Posts: 2.572

      Eens hoor, ik vind de baan ook niks. Kans op een regenrace is ook vrij klein in dit deel van Rusland. Had ook liever Sepang gehouden en deze opgegeven, Sepang is gewoon een uitdagender circuit dan Sochi. We zien wel of ze die oplopende fee kunnen betalen, dat Poetin er geen geld meer insteekt zegt genoeg, Rusland zit ook al 1.5 jaar in een recessie en als we een lijstje maken met sponsoren langs de baan, kom ik niet verder dan VTB, Lukoil, Pirelli, Heineken en "Thank you Sochi"

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 18:22
  • Iedereen is enthousiast? Nee hoor.

    • + 1
    • 1 mei 2017 - 13:43
  • Trucker

    Posts: 91

    Mooi dat Christian zich zo lovend uitlaat over de paddock.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:55
    • Maar niet zo handig als je weet dat Red Bull het in Sochi nooit goed doet.

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 02:12
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Sochi is het meest politieke circuit, en daardoor F1 in zijn allerlelijkste gedaante, hoe blinkend de toiletten ook mogen zijn. Dat lees je overigens niet alleen hier maar ook op allerlei internationale forums.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 13:58
  • Droevig dit! Tot 2025 eenvan de saaiste en 'foute' circuits op de kalender.

    • + 2
    • 1 mei 2017 - 15:09
  • jd2000

    Posts: 4.942

    Prettigste padddock, nou fijn. Verder k...land, k... president, k....race

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 15:37
    • Kevin

      Posts: 4.946

      En jij ook.

      • + 1
      • 1 mei 2017 - 17:20

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar