user icon

Ross Brawn: "Samenwerken met Ecclestone had ik niet gekund"

  • Gepubliceerd op 22 apr 2017 10:25
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Ross Brawn vormt sinds dit jaar samen met Chase Carey en Sean Bratches het management van de Formule 1. Het trio werd begin dit jaar gevormd toen Liberty Media de commerciële rechten overnam van Bernie Ecclestone. Ecclestone had de Formule tot en met 2016 tientallen jaren met succes geleid.

In een interview laat Ross Brawn weten dat een samenwerking tussen hem en Ecclestone waarschijnlijk nooit succesvol geworden zou zijn. Niet omdat hij Ecclestone niet mag, maar puur vanwege de aanpak die Ecclestone altijd hanteerde: "Het klopt dat een samenwerking tussen mij en Bernie Ecclestone waarschijnlijk niet succesvol was geweest. Ik ben meer van het plannen en de lange termijn gedachte, terwijl Bernie vaak ad hoc beslissingen nam en reageerde op het moment dat het moest. Anno 2017 vraagt het leiden van een globale sport als de Formule 1 een totaal andere aanpak."

Met de komst van Liberty Media is er al veel veranderd in de Formule 1. Zo is de sport een stuk opener geworden voor de fans en wordt er veel meer gedaan met social media. Volgens Brawn hanteert Liberty Media een heel andere aanpak dan het vorige management: "Bernie en zijn mensen reageerden pas als er al een crisis was uitgebroken. Wij denken veel meer vooruit en zullen continu kijken hoe wij de sport beter kunnen maken. Ook zullen we adviseren waar nodig omtrent de regelgeving."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ecclestone;"samenwerken met wie dan ook was ik niet van plan".

    • + 4
    • 22 apr 2017 - 10:30
  • Wij @Williams zien Ecclestone toch een beetje als handelaar in oud metaal.

    • + 0
    • 22 apr 2017 - 10:37
    • karel00

      Posts: 94

      Tja zou zeggen kijk s naar de F1 voor de era ecclestone ?
      Bernie heeft de sport globaal en rijk gemaakt thats it.

      • + 0
      • 22 apr 2017 - 11:19
    • Bernie heeft het maar druk met het strippen van de auto's van Stroll, gouden handel ;)

      • + 0
      • 22 apr 2017 - 15:54
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Vooralsnog niets dan lof voor Liberty Media. Ik heb nog niet het idee dat Bernie en consorten erg gemist wordt bij zowel teams, coureurs als de fans.

    • + 1
    • 22 apr 2017 - 11:08
  • tour71

    Posts: 956

    En er wordt meer gedaan met social media???
    koekkoek, heb ik iets gemist? of is het enige dat de teams geen waarschuwing krijgen eer dat iemand wat vanaf zijn mobiele telefoon streamed. Ik wacht op 360 cameraview tijdens de races vanaf de auto die je zelf wilt volgen. 360gr Camera's in de pit garages en langs de circuits waar je zelf je camera kan uitkiezen die je wilt volgen.

    • + 1
    • 22 apr 2017 - 11:51
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Samenwerken had van beide kanten niet gewerkt. Een totaal andere aanpak. Bernie heeft de F1 tot iets geweldigs gemaakt. Grote klasse. En nu neemt Liberty het stokje over met een wat modernere aanpak. En deze ontwikkeling is lijkt mij ook niet verkeerd. De instelling van Bernie en nu van Liberty lijkt mij goed. De F1 moet de Koningsklasse van de autosport blijven. Niet stilstaan maar groeien.

    • + 0
    • 22 apr 2017 - 11:54
  • Tja, Brawn is van de lange termijn ,elke dag een plannetje... Dat schiet lekker op.... Lijkt er op dat Brawn beter politicus had kunnen worden.... Valt me tot nu toe erg tegen, plannen genoeg maar weinig daadkracht....

    • + 0
    • 22 apr 2017 - 13:57
    • Wat is er nu dan mis met de F1 volgens jou?

      • + 0
      • 22 apr 2017 - 19:06
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Wel een beetje gedult bschuit. Dit gaat niet van de een op andere dag. Nogal pessimistisch ingesteld, Bschuit?

      • + 0
      • 22 apr 2017 - 22:19
  • edit: hij is aangepast. Dank.

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 00:13
    • wibi

      Posts: 4.514

      Als het 'beruchte' schrijffoutje is aangepast zit er nu nog minstens 1 in... wat trouwens geen schrijffout is, maar dat terzijde. Het is mij opgevallen dat niemand dat ziet..

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 09:52
  • Bernie was al even over zijn houdbaarheidsdatum heen en leidde vooral als een dictatortje ‘zijn’ geldfabriek.
    Zeker heeft hij de F1 ook het één en ander gebracht maar iedereen is vervangbaar en zover we een inschatting kunnen maken is de F1 er met Liberty Media op vooruit gegaan.
    Natuurlijk kan men over drie, vier jaar nog betere conclusies trekken.

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 02:28
    • wibi

      Posts: 4.514

      'dictator in geldfabriek' zie ik meteen Dagobert Duck voor me..:-)

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 09:54
  • gasgeven

    Posts: 64

    Ondanks dat Mr Ecclestone de F1 veel heeft gebracht, zit er aan iedereen een houdbaarheidsdatum.

    • + 0
    • 24 apr 2017 - 11:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar