user icon

Twee DRS-zones in Melbourne voor Australië 2017

  • Gepubliceerd op 22 maa 2017 11:04
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

De internationale autosportbond FIA heeft de details prijsgegeven voor het gebruik van het Drag Reduction System tijdens de Grand Prix van Australië van dit weekend. Net als vorig jaar bevat het circuit van Albert Park in Melbourne twee DRS-zones, met één detectiepunt.

Het enige detectiepunt bevindt zich dertien meter voor bocht 14. De eerste DRS-zone begint dertig meter na bocht 16 en strekt zich uit over het rechte stuk van start en finish. Vervolgens is de beweegbare achtervleugel ook 32 meter na bocht 2 op weg naar bocht 3 te activeren.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Omdat ik het me al een tijdje afvroeg...Krijgen de coureurs een melding als ze drs kunnen activeren? Of hoe weten ze dat ze het kunnen activeren?

    • + 0
    • 22 maa 2017 - 11:12
    • jijenikke

      Posts: 61

      Info van RedBull over het 2016 stuur geeft aan dat er een lampje voor is dat aangeeft dat het gebruikt kan worden.

      Zie onder drs: www.redbull.com/us(...)heel-breakdown-2016

      • + 1
      • 22 maa 2017 - 11:16
    • jijenikke

      Posts: 61

      Eerdere reactie met link over stuur info blijft in filter hangen. Dus maar even zo. Direct van de site van RBR. Lampje dat aangaat als de coureur drs mag gebruiken.

      DRS: The Drag Reduction System actually moves a piece of the rear wing on the car to reduce drag, giving it a similar effect to the overtake button without changing any power aspect of the car. Drivers cannot access DRS in the first two laps of a race, and also must be within one second of the car in front at the beginning of the DRS activation zone on the track, as indicated by a light on the dash.

      • + 1
      • 22 maa 2017 - 11:17
    • Staan bordjes in het gras, DRS..
      Maar misschien ook wel trilfunctie op stuur? ;-)

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 11:19
    • Jezus @Blackpix.... Mooie avatar ;-)

      • + 2
      • 22 maa 2017 - 11:33
    • meestal zijn er zo ongeveer duizend activatiemeldingen. er staan borden in het gras, er gaan lampjes branden en als het goed is krijg je ook een korte maar redelijk hard biepje om aan te geven dat je DRS beschikbaar hebt. das bij het activatiepunt dan. wat @maxiaans zegt lijkt me sterk, die autos rijden bij de meeste DRS detectiepunten +150, dan voel je geen stuur trillen, zeker als je om posities aan het vechten bent

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 11:35
    • Ik dacht dat ze ook een piepje in hun oor kregen als ze DRS kunnen gebruiken?

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 11:36
    • kortvdl

      Posts: 1.063

      Bij f1 2016 op de ps4 zie je op je stuur een lampje oplichten als je drs kan activeren.
      Nou weet ik niet of dat er enkel opzit in de game of in real life ook..

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 11:36
    • Lol@Playfast.. Was natuurlijk met een dikke ;-)

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 11:39
    • @Maxiaans...Thnx, ik ben fotograaf...Eigen werk dus die avatar ;)

      • + 1
      • 22 maa 2017 - 12:01
    • THnx @JIJENIKKE

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 12:03
    • Oh ik dacht dat je fan van Force India was....

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 18:54
  • Is het eigenlijk al bekend hoeveel setjes van welke banden ze hebben? Weet wel dat Pirreli dit jaar de eerste 4 races volgens mij kiest hoeveel setjes ze krijgen per compound.. Maar heb nog nergens gelezen wat het nou precies is geworden.

    • + 0
    • 22 maa 2017 - 11:23
  • Er staat altijd op een bordje naast het circuit met hierop: Indien u zich binnen 1 seconde bevindt, mag u uw DRS gebruiken. Beter opletten tijdens races Blackpix ;)

    • + 0
    • 22 maa 2017 - 11:32
    • Fretznet

      Posts: 266

      Ik zou die knop gewoon altijd elk rondje indrukken. Als er dan een fout in het systeem zit kun je er schitterend mooi gebruik van maken.

      • + 1
      • 22 maa 2017 - 11:36
    • Hahaaa, tandenstoker ertussen prikken..

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 11:41
    • Lollllllllll xD

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 12:04
    • Als er dan een fout in het systeem zit, krijg je een straf. Zijn al straffen voor geweest, voor onrechtmatig gebruik van DRS.

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 14:10
    • Fretznet

      Posts: 266

      Runningupthathill, stel het lichtje gaat aan, maar je zit 1.2sec achter je voorganger. Je drukt, dan krijg je alsnog een straf?!? Beetje krom niet.

      • + 0
      • 22 maa 2017 - 15:44
    • Wordt er 0,2 seconde bij je eindtijd opgeteld.

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 02:12

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar