Mark Webber: "Het kon beter, maar ook slechter"
- Gepubliceerd op 25 sep 2010 17:58
-
16
- Door: Robin Smeets
"Ik wist van tevoren dat het moeilijk zou worden om op de eerste startrij te komen, maar ik ben wel teleurgesteld dat ik ook niet op de tweede rij sta", vertelde Webber. "Ik was gewoon niet snel genoeg voor een plaats bij de eerste twee, dus het kon nog slechter. Het zal een lange race worden morgen waarin veel kan gebeuren."
Net zoals veel van zijn collega's heeft Webber moeite om in zijn ritme te komen op het circuit van Singapore. "Ik kom niet gemakkelijk in mijn ritme op dit circuit. Er zijn nog enkele plaatsen waar ik sneller had kunnen zijn. Sebastian is het hele weekend al erg snel en Fernando heeft de pole gepakt. Zij hebben het als beste gedaan."
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 149
Een eerlijke en realistische reactie. Heb veel respect voor deze man en ik hoop dat hij dit jaar de titel pakt. Veel succes morgen Mark! :)
Posts: 117
Ik hou van de F1 maar kan echt niet heel erg genieten van deze man. Jammer maar het is nu eenmaal mijn mening. Ik zie liever Vettel al maakt hij nog wel regelmatig foutjes.
Posts: 1.745
Tja, het is niet de eerste keer dat Vettel hem in de kwalificatie op een halve seconde rijdt. Over \'t algemeen is Vettel gewoon een stuk sneller, dus toch wel knap dat Webber boven Vettel staat in het kampioenschap.
Posts: 18.535
Het stond 7 - 7 in kwalificatiesnelheid, ik weet het niet in raceuitslagen. Dus zoveel sneller is Vettel nou ook weer niet. Webber maakt gewoon minder fouten. Al heeft hij natuurlijk ook wat minder pech gehad.
Posts: 1.745
7-7? het is na vandaag 9-6. Daarnaast is het al minimaal de derde keer (kan dus meer zijn) dat Vettel ruim een halve sec. sneller is dan Webber.
Posts: 3.091
Het is nu 8-7 in het voordeel van Vettel.
Posts: 11.414
Dat Vettel een stuk sneller is valt nog knap tegen. Het gaat eigenlijk verbazingwekkend gelijk op. Als je de extremen eruit laat (Bahrein en Maleisie) dan is Vettel gemiddeld 3,5 honderdste sneller per kwalificatie.
Posts: 1.745
Heb het nog eens nagekeken en kom toch op 9-6?
Posts: 1.745
@partickl,
klopt niks van wat je zegt.
Posts: 18.535
Stond gisteren voor de kwali gewoon duidelijk in beeld \'Webber vs Vettel\' 7 - 7. Na gisteren dus 8 - 7 voor Vettel.
Posts: 619
Prachtige vent, die Mark. Hij heeft altijd van die mooie uitspraken. Vorige week ook al: \"Eerste plaats in kampioenschap telt pas na Abu Dhabi\", en nu deze. Ik kijk met smart naar zijn volgende quote!
Posts: 3
Vettel en foutjes?? Echte blunders bedoel je! Mark is een van de meest evenwichtige rijders. Als hij echt niet sneller is dan gaat hij voor wat mogelijk is, zonder \"domme\" acties. Ik verheug me op morgen want Singapore met regen maakt alles mogelijk.
Posts: 3.091
Als Mark 1 van de meest evenwichtige rijders was had hij nu ruim aan kop gestaan. Hij heeft tot nog toe geen mechanische problemen gekend, daarom staat hij boven Vettel.
Posts: 18.535
De kans op regen tijdens de race is 30%. Logisch, het regent normaal overdag op Singapore, niet \'s avonds. Kan wel dat we op een vochtige baan beginnen, maar ik durf het te betwijfelen.
Posts: 365
Dit is meer de wannebe sympathieke kerel uithangen. Moet je is opletten als ze vleugel gestolen word. Snap echt niet waarom iedereen webber het gunt. Dan gun ik het nog liever alonso want die is gewoon eerlijk en claimt de nmr 1 status op in plaats van onnozel spelen en doen alsof het team niet achter je staat. Als webber wint een top vent maar als die verliest verzint die alleen maar smoesjes. We zullen zien maar ik vrees dat webber dit jaar buiten de pot gaat piesen!
Posts: 81
prachtige kerel die webber,heeft ook heel veel pech gehad afgelopen seizoenen,hoop toch echt dat ie vettel om de oren rijd,want dat jochie begint me echt de strot uit te hangen