Mark Webber: "Het kon beter, maar ook slechter"

Mark Webber had meer verwacht van de kwalificatie in Singapore. De leider in het kampioenschap kwam met zijn Red Bull-bolide niet verder dan de vijfde startplaats en moest hierbij al zijn titelrivalen voor zich dulden.

"Ik wist van tevoren dat het moeilijk zou worden om op de eerste startrij te komen, maar ik ben wel teleurgesteld dat ik ook niet op de tweede rij sta", vertelde Webber. "Ik was gewoon niet snel genoeg voor een plaats bij de eerste twee, dus het kon nog slechter. Het zal een lange race worden morgen waarin veel kan gebeuren."

Net zoals veel van zijn collega's heeft Webber moeite om in zijn ritme te komen op het circuit van Singapore. "Ik kom niet gemakkelijk in mijn ritme op dit circuit. Er zijn nog enkele plaatsen waar ik sneller had kunnen zijn. Sebastian is het hele weekend al erg snel en Fernando heeft de pole gepakt. Zij hebben het als beste gedaan."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Een eerlijke en realistische reactie. Heb veel respect voor deze man en ik hoop dat hij dit jaar de titel pakt. Veel succes morgen Mark! :)

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 18:09
  • Fritz

    Posts: 117

    Ik hou van de F1 maar kan echt niet heel erg genieten van deze man. Jammer maar het is nu eenmaal mijn mening. Ik zie liever Vettel al maakt hij nog wel regelmatig foutjes.

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 18:43
  • Tja, het is niet de eerste keer dat Vettel hem in de kwalificatie op een halve seconde rijdt. Over \'t algemeen is Vettel gewoon een stuk sneller, dus toch wel knap dat Webber boven Vettel staat in het kampioenschap.

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 19:37
    • Het stond 7 - 7 in kwalificatiesnelheid, ik weet het niet in raceuitslagen. Dus zoveel sneller is Vettel nou ook weer niet. Webber maakt gewoon minder fouten. Al heeft hij natuurlijk ook wat minder pech gehad.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:06
    • 7-7? het is na vandaag 9-6. Daarnaast is het al minimaal de derde keer (kan dus meer zijn) dat Vettel ruim een halve sec. sneller is dan Webber.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:51
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Het is nu 8-7 in het voordeel van Vettel.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 02:38
    • Dat Vettel een stuk sneller is valt nog knap tegen. Het gaat eigenlijk verbazingwekkend gelijk op. Als je de extremen eruit laat (Bahrein en Maleisie) dan is Vettel gemiddeld 3,5 honderdste sneller per kwalificatie.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:32
    • Heb het nog eens nagekeken en kom toch op 9-6?

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 14:33
    • @partickl,

      klopt niks van wat je zegt.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 14:34
    • Stond gisteren voor de kwali gewoon duidelijk in beeld \'Webber vs Vettel\' 7 - 7. Na gisteren dus 8 - 7 voor Vettel.

      • + 0
      • 27 sep 2010 - 00:38
  • TJ

    Posts: 619

    Prachtige vent, die Mark. Hij heeft altijd van die mooie uitspraken. Vorige week ook al: \"Eerste plaats in kampioenschap telt pas na Abu Dhabi\", en nu deze. Ik kijk met smart naar zijn volgende quote!

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 19:51
  • Dazzelbee

    Posts: 3

    Vettel en foutjes?? Echte blunders bedoel je! Mark is een van de meest evenwichtige rijders. Als hij echt niet sneller is dan gaat hij voor wat mogelijk is, zonder \"domme\" acties. Ik verheug me op morgen want Singapore met regen maakt alles mogelijk.

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 20:34
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Als Mark 1 van de meest evenwichtige rijders was had hij nu ruim aan kop gestaan. Hij heeft tot nog toe geen mechanische problemen gekend, daarom staat hij boven Vettel.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 21:16
    • De kans op regen tijdens de race is 30%. Logisch, het regent normaal overdag op Singapore, niet \'s avonds. Kan wel dat we op een vochtige baan beginnen, maar ik durf het te betwijfelen.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:07
  • crizz

    Posts: 365

    Dit is meer de wannebe sympathieke kerel uithangen. Moet je is opletten als ze vleugel gestolen word. Snap echt niet waarom iedereen webber het gunt. Dan gun ik het nog liever alonso want die is gewoon eerlijk en claimt de nmr 1 status op in plaats van onnozel spelen en doen alsof het team niet achter je staat. Als webber wint een top vent maar als die verliest verzint die alleen maar smoesjes. We zullen zien maar ik vrees dat webber dit jaar buiten de pot gaat piesen!

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 09:21
  • prachtige kerel die webber,heeft ook heel veel pech gehad afgelopen seizoenen,hoop toch echt dat ie vettel om de oren rijd,want dat jochie begint me echt de strot uit te hangen

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 10:32

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar