'Colin Kolles verving Sakon Yamamoto niet vanwege ziekte'

Christian Klien mag voor het eerst sinds 2006 weer deelnemen aan een Formule 1-race. De Oostenrijker werd door Hispania Racing-teambaas Colin Kolles aangesteld als vervanger van Sakon Yamamoto, die een voedselvergifteging zou hebben opgelopen.

Echter, volgens enkele Japanse media zou Yamamoto gewoon volledig fit op zijn hotelkamer zitten in Singapore. Dit gerucht werd versterkt door een Twitter-bericht van de Britse journalist Adam Coopter, die schreef: "Sakon reageerde niet op mijn SMS-bericht waarin ik hem veel beterschap wenste, daarnaast vertelde een Japanse collega me dat hij gewoon fit op zijn hotelkamer zit."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • smvs

    Posts: 408

    Tsja het meest logisch had toch ook geweest dat Chandhok hem vervangen had?

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 20:39
    • okkie

      Posts: 302

      Maar Kolles kennende verbaast het me niets. Hij is een gladakker.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 10:06
  • zucht.... HRT heeft hem alleen in de auto dus omdat dat in japan wel handig kan zijn

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 20:53
  • Dat ie maar lekker thuisblijft...

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 21:11
  • Als dit waar is is mijn respect voor HRT (wat al niet hoog was) compleet verdwenen, een schande voor alles wat F-1 heet, mocht het waar zijn. Eerst aan de start van het seizoen verschijnen zonder 1 km gereden te hebben, dan geld gebrek, dan een stoellendans en nu zette ze teppas en onteppas rijders aan de kant, terwijl ze nieteens sneller zijn dan een GP2 wagen, een blamage.

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 21:39
  • Op een andere f1 site vond ik hem al behoorlijk gezond op de foto staan. Maar Kolles is echt degene die het team ten gronde gaat richten. Spyker was gewoon een schande, Midland was een schande en nadat ze hem er bij Force India eruit hebben gegooid ging het daar een stuk beter. Speciaal voor die gasten zouden ze de licenties voor team leiding in moeten voeren.

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 21:49
  • Hermanski

    Posts: 343

    Ik reageer regelmatig niet meteen op een sms-bericht....is het een verplichting om binnen een bepaalde tijd te reageren?...dat wist ik niet, dat hadden ze mij wel eens mogen vertellen, vandaar dat ik zo weinig vrienden heb hahahaha

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 21:51
  • Martijn01

    Posts: 287

    En daarom rijdt ik in F1 2010 by Codemasters voor Lotus

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 22:04
    • En dat maakt hun ook echt uit he? pff Fail!

      • + 0
      • 24 sep 2010 - 22:10
    • Ik denk dat Colles je zo gaat bellen om toch vriendelijk te vragen of je HRT wil rijden. LoL

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 15:35
    • @Martijn; HRT eat that!

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 15:39
  • gabini

    Posts: 830

    ach ja, misschien als ik een rijke papa had, kon ik misschien ook tegen betaling een weekendje wat rondjes afleggen?

    • + 0
    • 24 sep 2010 - 22:18
  • felix50

    Posts: 5.792

    Als je onthoudt dat we een wagen van vorig seizoen gebruiken, zijn we momenteel slechts een seconde per ronde langzamer dan de huidige banden.”
    Dit zeggen de mensen van pirelli en dat zegt ook genoeg over de toyota .ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat niemand van de nieuwe teams deze wagen niet hebben over genomen.Op dit moment is deze wagen 3 sec sneller als de snelste nieuwe wagen van b.v. Lotus.

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 11:24
    • Dat zegt helemaal niets over de toyota. Men gaat een vergelijk aan met de banden. Ze hebben niets van racedata van de Toyota in vergelijking met andere teams. Ik zeg niet dat het geen goede auto had kunnen zijn, maar dit gaat over een seconde per ronde trager dan de huidige BANDEN. Niet dan als Alonso gisteren ofzo. Lezen is een vak.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:58

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar