Het in 2014 geopende Sochi Autodrom blijft tot en met 2025 gastheer van de Russische Grand Prix. Het bestuur van het circuit dat loopt door het olympisch park, gebouwd voor de Olympische Winterspelen van 2014, heeft genoeg sponsorgeld weten te vergaren om de fee voor het Formule 1-spektakel ook de komende 9 jaar te kunnen ophoesten, zonder dat publieke gelden dienen te worden aangewend.
Een aan de Russische staat gelieerde finance group, VTB genaamd, heeft de rechten voor de naamgeving van de race gekocht. De Russische vice-premier Dmitry Kozak meldde aan het nieuwsagentschap Tass: "Er hebben langdurige onderhandelingen plaatsgevonden en het contract voor de Russische Grand Prix is nu verlengd tot en met 2025."
1

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 3.926
oh nee
Posts: 7.447
Moeten we nog 8 jaar tegen die rotkop van Putin aankijken.
Posts: 13.929
Als de Russische veiligheidsdienst dit leest, zou het voor jou wel eens minder kunnen worden.
;-)
Posts: 271
Godver.
Posts: 1.542
Misschien wel de saaiste van het jaar, samen met Baku dan.
Posts: 3.968
onder voorbehoud dat wo3 niet uitbreekt.
Posts: 13.929
Want dan rijden we niet meer in Amerika en alleen nog maar in Rusland?
Posts: 5.786
Wegens doorslaand succes zeker...
Posts: 713
Sport verbroedert zegt men. Om nu tegen de aanwezigheid van formule 1 in Rusland te zijn vanwege Putin kan ik enigszins begrijpen maar Rusland is Putin niet. Er zijn ook zat Russen die hem niet moeten. Ik denk meer dan mensen hier denken.
Posts: 96
Dit was dus juist een GP die van mij wel had mogen verdwijnen... Jammer!
Posts: 42.203
NO