user icon
user icon

Nieuwe kans in Frankrijk verbaasde Ecclestone

  • Gepubliceerd op 09 dec 2016 14:08
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

De Franse Grand Prix wordt in 2018 na tien jaar te hebben ontbroken op de Formule 1-kalender nieuw leven ingeblazen met een evenement op het circuit van Paul Ricard. Dat had zelfs Bernie Ecclestone niet aan zien komen. L'Equipe citeert de commerciële baas van de Formule 1: "Het heeft even geduurd, maar ik ben heel blij dat we terugkeren naar Frankrijk."

Hij vervolgt: "Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een beetje verbaasd ben door het feit dat we de kans krijgen om de Franse Grand Prix tot leven te wekken. Er zijn eerdere projecten gesneuveld omdat er geen geschikt circuit was. Aan Paul Ricard is alles goed. We moeten alleen meer tribunes neerzetten, maar voor de rest verkeert de baan in een uitstekende conditie."

Op de vraag of hij teleurgesteld was dat er geen race in Parijs van de grond is gekomen, antwoordde Ecclestone: "We hebben gepraat en gepraat en gepraat over een Grand Prix in of in de buurt van Parijs. Als je zolang bezig bent met praten, lijkt het een eeuwigheid te duren. De Formule E heeft nu een race in Parijs, maar dat is niet hetzelfde. Het is eigenlijk geen race. Ze hebben niet te maken met dezelfde veiligheidsvoorschriften als wij met een Grand Prix."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik weet nog niet wat ik van dit circuit moet vinden. Iemand die daar wel eens is geweest?

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:14
    • Absoluut leuker dan het relatief duffe Magny-Cours.

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 14:24
    • Helemaal oneens Damon.
      Iedereen verfoeide Magny Cours altijd omdat het in een omgeving lag met weinig infrastructuur en weinig aansprekende grote steden in de buurt en daarom het predicaat 'saai' kreeg. Het is wel een mooi beetje glooiend landschap wat ook in het circuit is opgenomen.
      Als je dat vergelijkt met Paul Ricard wat een rechte stuk heeft van bijna twee kilometer, alhoewel ze dit kunnen aanpassen, heeft het een layout die veel minder aansprekend is om te racen, het ligt alleen wel in lekker warm Zuid Frankrijk en voor de door de jetset omgeven F1 familie is dit misschien van grote betekenis.

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 15:28
    • Magny Cours heeft op 99 na echt alleen maar saaie races gehad. Gebeurde nooit wat en inhalen was er veel te moeilijk.

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 02:07
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @RUTH: Zo kunnen we nog wel een paar races opnoemen toch? Paul Ricard is niks aan in een dodelijk saaie omgeving. Magny Cours is maar 80 km van mijn huis dus alleen daarom al veel interessanter :)

      • + 1
      • 10 dec 2016 - 08:53
    • Dat is ook zo. Zo zijn er nog banen, maar zijn die van toegevoegde waarde op de kalender dan? Of worden ze gemist?

      80 km geldt natuurlijk alleen voor jou, ik heb Spa al ;)

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 21:11
  • lars75

    Posts: 8.908

    Is dat raar dat de eigenaar van het circuit verbaasd is over het organiseren van een evenement van een organisatie waarvan hij ook de baas is?

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:17
    • Gezien zijn leeftijd is dat niet zo raar.

      • + 0
      • 9 dec 2016 - 14:25
    • Atlaz

      Posts: 748

      Het investeringsfonds van de familie Ecclestone is eigenaar van Circuit Paul Ricard. Het circuit is echter niet degene die de Grand-Prix organiseert. De 'promotors' (organisatoren) van de GP huren het circuit voor deze gelegenheid.

      • + 2
      • 9 dec 2016 - 14:39
  • Niet zo gek hé, met die enorme bedragen en verliezen die de organisatoren moeten slikken om een gp te krijgen.

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:21
  • John6

    Posts: 4.296

    Het Circuit is van Barnie, maar volgens mij is hij al heel lang aan het vernieuwen aan dat circuit, zou kunnen dat de eisen eraan niet goed genoeg waren voor deze tijd.

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 14:41
  • Wanneer word hij mede eigenaar van Zandvoort ? ;)

    • + 0
    • 9 dec 2016 - 15:06
    • John6

      Posts: 4.296

      Is er wel genoeg ruimte, en geluidsoverlast, verkeer hoe moet dat, nooit winst gevend , ik denk dat geen hond erin stapt.

      • + 1
      • 9 dec 2016 - 15:32
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Hè, Bernbie is toch (mede)eigenaar van het circuit?

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 08:51

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar