Robert Doornbos met Formule 1-tweezitter naar Rotterdam

Robert Doornbos zal op zondag 22 augustus in een Formule 1 twoseater een demonstratie geven tijdens het racespektakel Bavaria City Racing. Hij keert dan even terug naar zijn thuishaven om het publiek gek te maken met het bulderende geluid van deze Formule 1-auto.

Doornbos is razend enthousiast over zijn optreden tijdens Bavaria City Racing: “Dit is natuurlijk helemaal geweldig om te doen. Ik ben in Rotterdam geboren, heb Formule 1 gereden en kijk er enorm naar uit om er een geweldig spektakel van te maken.“ Ook de organisator van het grotendeels gratis toegankelijk evenement Herman Vaanholt is blij met de komst van Doornbos: “De deelname van Doornbos is goed nieuws voor alle Nederlandse autosportliefhebbers. Hij weet het publiek altijd te trakteren op de nodige burn-outs en andere spectaculaire stunts.”

Reacties (22)

Login om te reageren
  • rchorus

    Posts: 880

    Zal wel zo\'n Minardi-tweezitter van Paul Stoddart zijn zeker? Toch mooi dat \'ie erbij is.

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 18:04
    • Ik verwacht 100% van wel ja. Ik ben er helaas niet bij, maar ik hoop voor anderen dat de Champcar ook even zal verschijnen. Man, wat mis ik de champcar klasse.

      • + 0
      • 16 aug 2010 - 18:09
  • mario

    Posts: 15.285

    Nou het kan ook die twee-zitter zijn van Renault, die zag er ook wel leuk uit in Moskou met Petrov.

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 19:25
    • Dan had er wel Renault F1-Tweezitter gestaan hebben denk ik.
      Hoop zelf op de Minardi 1x2.

      • + 0
      • 16 aug 2010 - 20:10
    • Newspaz

      Posts: 27

      Was dat geen 3-zitter? Volgens mij is die destijds gebouwd door Arrows.

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 01:11
    • Newspaz

      Posts: 27

      Heb toch nog even doorgezocht en heb toch een foto gevonden van een 2 seater renault. Maar op het eerste gezicht zou ik zeggen dat dat gewoon een overgespoten Minardi F1x2 is.

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 01:16
    • mario

      Posts: 15.285

      Excuse me, ik bedoelde eigenlijk die drie-zitter, ik had twee passagiers in mijn hoofd ;)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 09:42
  • dat was een driezitter...maar wel gaaf ja...

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 20:07
    • mario

      Posts: 15.285

      Die bedoelde ik ook eigenlijk.... Lekker breed geval is dat :)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 09:43
  • ben blij dat de champcar Panoz DP01 nog meerijdt met de Boss GP...vind het echt de mooiste auto ooit gemaakt...

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 20:08
  • @Modest71 Hoezo mis je de Champcar zo? De indycar is toch een prachtige vervanger! Nu rijden alle goede teams en goede coureurs in 1 serie. Zowel Champcars als IRL was leuk, maar beide series miste iets doordat in beide series een paar goede teams zaten en niet alle.
    Trouwens, wat betreft BCR. Jammer dat het tegelijk is met de DTM. Ik kies toch maar voor de DTM. Vind ik toch net iets leuker :-)

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 21:59
  • ARW

    Posts: 1.092

    Pfff het is maar dat hij Nederlander is want voor de rest stelt hij maar nog weinig voor in de autosportwereld. Super aardige kerel, maar het sturen is hij helaas verleerd.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 08:34
  • mario

    Posts: 15.285

    Komen volgens de poll niet veel mensen naar Rotterdam a.s. zondag ;)
    Ik ga ook alleen als het lekker weer is. De dag ervoor nog op Lowlands en dan ga ik niet de volgende dag weer een anderhalf uur in de trein zitten om in de regen naar die auto\'s te kijken.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 09:45
    • Tuur

      Posts: 154

      Natuurlijk is beide gaaf, maar jij gaat dan niet de zondag naar lowlands waar je al een kaartje voor hebt. zonde van het geld maja t is maar net wat je wil he. Wel een echt race hart dan mocht je wel naar rotterdam gaan.

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 12:51
    • mario

      Posts: 15.285

      Zoiets heet gratis kaartjes.... Ik zou echt niet zelf voor het hele festival betalen en dan maar één daggie gaan ;)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 13:26
  • nog paar dagen dan maar even die kant uit. iemand nog een tip om auto te plaatsen en trein te pakken laatste stuk?dacht dorp/stad er naast de trein te pakken.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 09:50
    • Tommieeee

      Posts: 774

      Als je een beetje bijtijds komt dan kun je met de auto de stad nog redelijk in hoor. Mocht je toch het laatste stuk met de trein willen doen: Als je langs Den Haag naar Rotterdam rijdt zou ik de auto in Schiedam parkeren en daarvandaan de trein nemen (5 minuten) en als je via Utrecht/Woerden komt dan zou ik de auto in Gouda neerzetten en dan de trein naar Rotterdam nemen (kwartiertje gok ik).

      Ik ga zelf in ieder geval op de fiets... ;-)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 11:30
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Zul je mij niet zien. Beetje stompzinnig om naar raceauto\'s te gaan staan kijken die niet racen...

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 14:54
    • Om daar van te genieten moet je echt uit het zuiden komen, daar genieten mensen van praalwagens :) Alaaf!

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 16:30
  • Dit jaar is er geen klap aan, er komen nu ook motorfietsen, en de Formule-1 auto\'s zijn ver te zoeken als je alleen daarvoor komt. Al die andere raceklasse auto\'s vallen in het niet bij een F1 auto. Ik ga dit jaar niet, en al zeker niet als die Doornbos of Tung gaat rijden in een F1 auto.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 15:10
  • pitpoes

    Posts: 3

    ja ik wil wel heel graag gaan alleen ik hoorde dat hamilton zou komen,maar ik kan daar echt verder niets van terug vinden!!Dan vindt ik het wel de moeite om vanuit Eindhoven te gaan anders blijf ik ook maar thuis,alhoewel het altijd wel een mooie happening is!!

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 20:11
    • Tommieeee

      Posts: 774

      Ja jammer is dat hè? De geruchten zijn/waren er door Hamilton\'s aankondiging bij RTLGP dat hij zeer binnenkort in Nederland zou zijn, en vervolgens volgt er een complete radiostilte. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat de organisatie van Bavaria City Racing hem als surprise-act houdt. Een affiche met Hamilton/McLaren zorgt mijns inziens voor véél hogere toeschouwersaantallen, en is dit niet precies wat ze willen?

      • + 0
      • 18 aug 2010 - 07:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar