Officieel: Cypher Group trekt inschrijving voor 2011 terug
- Gepubliceerd op 30 jul 2010 22:03
-
20
- Door: Robin Smeets
De Cypher Group had veel voormalige medewerkers van US F1 aangenomen en had een samenwerking bevestigd met coureur Jonathan Summerton. In een persverklaring van vandaag stond echter: "We zullen vastbesloten blijven om de waarde van de Formule 1 te verhogen de komende tijd en in de afgelopen maanden hebben we al veel sponsors aan ons kunnen binden."
"Echter, na lange discussies en vergaderingen hebben we besloten dat ons beschikbare budget niet voldoende is om ons project een goed bestaan te garanderen in de Formule 1. Het was geen makkelijke beslissing om te nemen, maar we hebben ons nu teruggetrokken omdat we respect hebben voor het FIA Formule 1-kampioenschap en voor al onze sponsors."
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 546
Here we go again, wel ze laten het anders wel netjes op tijd weten....LOL
Posts: 15.285
Al had ik het wel een beetje verwacht. Cypher Group, had dat bedrijf überhaupt wel wat met autosport te maken (ik heb het niet uitgezocht)???
Maar wel goed dat deze organistie het wel op tijd doorheeft dat ze het niet zullen redden en niet eigenwijs doorgaat tot het echt te laat is.
Welke nu nog over? Volgens mij alleen Durango met Villeneuve en Epsilon toch?
Posts: 830
En SGP Stefan GP ook toch?
Posts: 15.285
@ Roy: Maar natuurlijk... ;) Hij was een beetje uit beeld geraakt omdat je er niet veel over leest. Nog drie teams over voor een plekkie.
Posts: 2.250
Typisch, die Amerikanen schrijven eerst in en kijken dan hoeveel geld ze hebben. Gelukkig hebben ze deze keer het wel op tijd laten weten en niet gewacht tot 2 weken voor de eerste GP.
Posts: 15.285
Dat doet elk team hoor... Eerst inschrijven en dan zorgen dat je sponsors aan je bindt om voor voldoende budget te zorgen. Als je je hebt ingeschreven is het voor sponsors ook duidelijk dat je wel serieus bent.
Posts: 2.181
Dit is toch lachen...Hebben zij wel door hoe zij zichzelf hier belachelijk hebben gemaakt*-)
Posts: 15.285
Hoezo? ART heeft zich ook om financieel/economische redenen teruggetrokken. Hebben die zich ook belachelijk gemaakt? Zij zeggen het tenminste een half jaar vantevoren.
Posts: 9.253
Ze werden zeker zenuwachtig toen ze hoorden dat je in de F1 ook rechtsaf moet gaan (inkoppertje maar kon het niet laten :P).
Posts: 1.481
Logisch :)
Posts: 4.951
Ik zit ook niet te wachten op bloody Yanks met hun altijd en eeuwige \'wij zijn de besten\' gezeik.
Posts: 1.481
Ach, sommige mensen op dit forum hebben daar ook nogal last van volgens mij... :)
Posts: 2.852
altijd makkelijk om bevolkingsgroepen in hokjes te stoppen
Posts: 227
Gompie, dat is wel erg kort door de bocht.
Persoonlijk vind ik het nog netjes dat ze optijd de stekker eruit hebben getrokken.
van mij zou er ook best wel weer een amerikaan in de f1 mogen
hetzelfde als voor nederland, er mag zeker weer een goede nederlande coureur in de f1 komen
Posts: 173
@guardian: Zet uw geld dan maar op Max Verstappen, die rijdt momenteel op het WK in VS de pannen van het dak!
Posts: 173
karting wel te verstaan ;-)
Posts: 546
Zou inderdaad geweldig zijn al Max Verstappen de F1 zou halen en in een goed team terecht zou komen, hoop alleen dat zijn vader niet alle sponsoren tegen zich in het harnas gejaagd heeft.....
Peridon ( Trust ) is altijd een van de mensen geweest die hun geld in NL coureurs hebben gestopt, hoop dat hij het dan weer doet!
Posts: 619
Alweer...
Posts: 562
Raar dat ze eerst roepen dat ze zeker genoeg budget hebben en dat ze zeker niet in zouden schrijven als ze dat niet hadden, trekken ze hem terug!
Posts: 25
Hadden ze niet genoeg credit cards? Beter dat ze er nu uit stappen, dan 1 week voor de eerste race.