Officieel: Cypher Group trekt inschrijving voor 2011 terug

Het Amerikaanse Cypher Group heeft zich officiëel teruggetrokken voor 2011. Het team had zich ingeschreven om volgend seizoen in de Formule 1 te debuteren, maar verklaarde vandaag niet genoeg budget bij elkaar te hebben kunnen verzamelen.

De Cypher Group had veel voormalige medewerkers van US F1 aangenomen en had een samenwerking bevestigd met coureur Jonathan Summerton. In een persverklaring van vandaag stond echter: "We zullen vastbesloten blijven om de waarde van de Formule 1 te verhogen de komende tijd en in de afgelopen maanden hebben we al veel sponsors aan ons kunnen binden."

"Echter, na lange discussies en vergaderingen hebben we besloten dat ons beschikbare budget niet voldoende is om ons project een goed bestaan te garanderen in de Formule 1. Het was geen makkelijke beslissing om te nemen, maar we hebben ons nu teruggetrokken omdat we respect hebben voor het FIA Formule 1-kampioenschap en voor al onze sponsors."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Here we go again, wel ze laten het anders wel netjes op tijd weten....LOL

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 22:05
    • mario

      Posts: 15.285

      Al had ik het wel een beetje verwacht. Cypher Group, had dat bedrijf überhaupt wel wat met autosport te maken (ik heb het niet uitgezocht)???
      Maar wel goed dat deze organistie het wel op tijd doorheeft dat ze het niet zullen redden en niet eigenwijs doorgaat tot het echt te laat is.
      Welke nu nog over? Volgens mij alleen Durango met Villeneuve en Epsilon toch?

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 10:36
    • gabini

      Posts: 830

      En SGP Stefan GP ook toch?

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 12:49
    • mario

      Posts: 15.285

      @ Roy: Maar natuurlijk... ;) Hij was een beetje uit beeld geraakt omdat je er niet veel over leest. Nog drie teams over voor een plekkie.

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 16:31
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Typisch, die Amerikanen schrijven eerst in en kijken dan hoeveel geld ze hebben. Gelukkig hebben ze deze keer het wel op tijd laten weten en niet gewacht tot 2 weken voor de eerste GP.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 22:08
    • mario

      Posts: 15.285

      Dat doet elk team hoor... Eerst inschrijven en dan zorgen dat je sponsors aan je bindt om voor voldoende budget te zorgen. Als je je hebt ingeschreven is het voor sponsors ook duidelijk dat je wel serieus bent.

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 10:38
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Dit is toch lachen...Hebben zij wel door hoe zij zichzelf hier belachelijk hebben gemaakt*-)

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 22:26
    • mario

      Posts: 15.285

      Hoezo? ART heeft zich ook om financieel/economische redenen teruggetrokken. Hebben die zich ook belachelijk gemaakt? Zij zeggen het tenminste een half jaar vantevoren.

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 10:39
  • Ze werden zeker zenuwachtig toen ze hoorden dat je in de F1 ook rechtsaf moet gaan (inkoppertje maar kon het niet laten :P).

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 22:48
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik zit ook niet te wachten op bloody Yanks met hun altijd en eeuwige \'wij zijn de besten\' gezeik.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 22:57
    • Ach, sommige mensen op dit forum hebben daar ook nogal last van volgens mij... :)

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 23:33
    • Stri

      Posts: 2.852

      altijd makkelijk om bevolkingsgroepen in hokjes te stoppen

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 00:10
    • guardian

      Posts: 227

      Gompie, dat is wel erg kort door de bocht.

      Persoonlijk vind ik het nog netjes dat ze optijd de stekker eruit hebben getrokken.
      van mij zou er ook best wel weer een amerikaan in de f1 mogen
      hetzelfde als voor nederland, er mag zeker weer een goede nederlande coureur in de f1 komen

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 08:08
    • klaasdw1

      Posts: 173

      @guardian: Zet uw geld dan maar op Max Verstappen, die rijdt momenteel op het WK in VS de pannen van het dak!

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 08:22
    • klaasdw1

      Posts: 173

      karting wel te verstaan ;-)

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 08:22
    • Zou inderdaad geweldig zijn al Max Verstappen de F1 zou halen en in een goed team terecht zou komen, hoop alleen dat zijn vader niet alle sponsoren tegen zich in het harnas gejaagd heeft.....

      Peridon ( Trust ) is altijd een van de mensen geweest die hun geld in NL coureurs hebben gestopt, hoop dat hij het dan weer doet!

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 09:09
  • TJ

    Posts: 619

    Alweer...

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 23:38
  • F1-2009

    Posts: 562

    Raar dat ze eerst roepen dat ze zeker genoeg budget hebben en dat ze zeker niet in zouden schrijven als ze dat niet hadden, trekken ze hem terug!

    • + 0
    • 31 jul 2010 - 03:27
  • Moarten

    Posts: 25

    Hadden ze niet genoeg credit cards? Beter dat ze er nu uit stappen, dan 1 week voor de eerste race.

    • + 0
    • 31 jul 2010 - 10:47

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar