user icon

Officieel: Manor ontbindt contract van Haryanto

  • Gepubliceerd op 10 aug 2016 10:26
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Rio Haryanto keert na de zomerstop niet terug bij het team van Manor Racing. Het contract van de Indonesiër is ontbonden, zo heeft de Britse renstal net bekendgemaakt. Manor laat Haryanto niet helemaal vallen, ze hebben hem een rol als reserverijder aangeboden. Zijn vervanger is nog niet gepresenteerd, maar alle voortekenen wijzen op de komst van Esteban Ocon.

Manor-directeur Dave Ryan: "Rio is sinds januari een zeer gewaardeerd lid van ons team geweest. Een tijdje geleden informeerde zijn management ons echter dat ze moeite hadden om de contractuele verplichtingen voor na de Hongaarse Grand Prix na te komen. De mensen die achter Rio staan hebben onvermoeibaar gewerkt om de situatie samen met Indonesische sponsors op te lossen en we hebben ze daarin gesteund door hem te laten racen in Duitsland."

"Het heeft helaas niet mogen baten. We hebben een punt bereikt dat we in belang van het team andere opties moeten verkennen en daarom hebben we deze beslissing genomen. We blijven de Formule 1-ambities van Rio steunen en hebben hem de positie van reservecoureur aangeboden voor de resterende negen Grands Prix. We hopen dat hij dat aanbod accepteert."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Dan zal Ocon straks in auto's van 3 verschillende teams in 1 jaar gereden hebben. Is dat een record?

    • + 3
    • 10 aug 2016 - 10:29
    • Ja inderdaad, scherp. Het zou zomaar kunnen.

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:31
    • Bianchi heeft hetzelfde gedaan in 2014 geloof ik.. Ferrar, Marussia en Force India

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 13:18
  • Officieel: Ik ben niet verbaasd.

    • + 0
    • 10 aug 2016 - 10:30
    • Ik ook niet, centjes zijn op...

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 12:23
    • Officieel : gelukkig een echt talent die een paydriver vervangt !

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 14:10
  • Arme Harry. Ondanks alle scepsis voorafgaande aan het seizoen heeft ie het toch veel beter gedaan dan verwacht. Het moge duidelijk zijn dat Ocon meer talent heeft, maar hij had het verdiend om het seizoen af te maken. Maar ja, geld he.

    • + 6
    • 10 aug 2016 - 10:30
    • Ach, Harry gaat in ieder geval niet de boeken in als een Taki Inoue oid.. ;)

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:33
  • Wel leuk om te zien hoe Ocon zich aan Wehrlein gaat meten. Kan nog eens een bepalende factor worden voor Mercedes als ze voor 1 van hun rijders een vervanger zoeken. Ik denk dat Ocon nog wel eens als betere uit de bus kan komen.

    • + 0
    • 10 aug 2016 - 10:30
    • Op voorhand durf ik wel te zeggen dat Ocon als de betere uit de bus zal komen. Wehrlein had zijn handen geregeld vol aan Haryanto...

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:37
    • Het zal je gebeuren dat er vanaf heden steevast 1 Manor in Q2 beland. ;-)
      Heb Ocon wel hoog zitten, verwacht dat die alleen al op kwaliteit zeker een paar tienden sneller moet zijn dan we dusver gezien hebben. Jammer voor Harry, maar ik kijk wel uit na de onderlinge strijd tussen Wehrlein en Ocon.

      Ben enigszins bang dat Wehrlein door de mand gaat vallen....maar we gaan het zien.

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:40
    • Ik denk dat Ocon erg goed is, mocht Ocon vaak achter Wehrlein staan dan geeft dat ook wel een beetje aan dat Haryanto ook stiekem helemaal niet zo slecht is als vantevoren gedacht werd.

      Wel mooi om te zien dat een talent uit lagere klassen door stroomt naar de F1.

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 12:03
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @NOTHINGBUTTHETRUTH: Misschien was Haryanto gewoon beter dan velen verwacht hadden?

      We zullen zien hoe Ocon, die als een van de grootste talenten wordt gezien, het gaat doen. Als hij inderdaad veel beter rijdt dan Haryanto, dan is Rio dus minder. Maar dan is Wehrlein dit waarschijnlijk ook.

      • + 1
      • 10 aug 2016 - 12:21
  • zo gaan die dingen..............

    • + 0
    • 10 aug 2016 - 10:30
  • Jammer voor Harry! Had het hem wel gegund!

    • + 3
    • 10 aug 2016 - 10:32
  • Wat zal die Bali..

    • + 7
    • 10 aug 2016 - 10:32
    • Als we toch slechte grappen maken, ik weet nog wel wat hij nu kan gaan doen:

      Haryanto Rio

      • + 2
      • 10 aug 2016 - 10:38
    • Haryantoedeledoki

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:39
    • hahaaaaaaa

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:41
  • Geweldig nieuws als Ocon erbij komt...dan heeft het kleinste team in de F1 een zeer interessante lineup!

    • + 1
    • 10 aug 2016 - 10:38
    • Inderdaad, bijna net zo goed als de lineup van concurrent Sauber! :p

      • + 0
      • 10 aug 2016 - 10:39
  • Adjo83

    Posts: 904

    Ocon is bevestigd!

    • + 0
    • 10 aug 2016 - 10:41
  • En volgend jaar wint Haryanto de Indy 500. Kan ik al ergens inzetten? ;-)

    • + 1
    • 10 aug 2016 - 11:46
    • hahaha zou schitterend zijn!

      • + 1
      • 10 aug 2016 - 11:50

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land ID
  • Geb. datum 22 jan 1993 (28)
  • Geb. plaats Solo, ID
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar