Grand Prix van Monaco nog zeker tien jaar op Formule 1-kalender
- Gepubliceerd op 28 jul 2010 19:35
-
14
- Door: Robin Smeets
Eerder deze week verklaarde Ecclestone nog dat de Formule 1 ook kan bestaan zonder de race in Monaco, die al in 1929 voor het eerst werd verreden. Dat leidde tot grote media aandacht, maar de Britse Formule 1-baas onderstreepte dat hij geen enkele intentie heeft om de race van de kalender te halen.
Het nieuwe contract voor de Grand Prix van Monaco loopt tot en met 2020.
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 1.481
Gelukkig, heb ik in ieder geval nog 10 jaar te leven!
Posts: 546
Een van de meest unieke GP\'s!!
Posts: 15.285
En daarna nog 9 jaar erbij en dan is er een jubileum-race ;)
Ondanks dat het vaak een saaie optocht is. Dit jaar was het redelijk leuke race, niet spannend maar er gebeurde wel wat. Het is het toch altijd wel een leuke race om naar te kijken, je weet gewoon dat er wel wat crashes kunnen komen en als het weer niet meezit is Monaco zeker interessant.
Posts: 219
yeah beter, maar Eikelstone zal natuurlijk tijdens de jubileum-viering de race schrappen. let maar op!
Posts: 201
Zal Dagobert Ecclestone dan nog leven, als het weer verlengt moet worden :-)
Posts: 1.481
Vast wel, laat ie zichzelf bevriezen ofzo -_-
Posts: 442
Jammer hoewel het een leuk circuit is. Zijn de races gewoon peperdure optochten. 9 van de 10 zijn saaie races. Oke er raakt iemand de muur, er komt een safetycar en dan lekker de race uitrijden met zijn allen...
Posts: 1.481
Ik kan me twee hele leuke races herinneren, in 2001 en 2006.
In 2001 werd Couldhart jaren opgehouden door Bernoldi in z\'n Arrows (verschrikkelijk grappig dat hij er maar niet voorbij kon).
En in 2006 viel de leider van de race uit, daarna de nieuwe leider, en tot slot de voor het eerst leidende Nico Rosberg(sneu).
Posts: 711
2008 was ook wel een leuke race, in de regen waar Hamilton hem won terwijl hij net als alonso een lekke band opliep door de muur te raken. Toen begon verrassend Massa van Pole.
Posts: 9
In 2006 was het toch de beruchte monaco GP waarin Schumacher een \'\'fout\'\' maakte in Rascasse, en waarin webber toen tweede werd. En als ik het me goed herriner was Alonso gewoon winner vanaf Pole..
Posts: 2.885
Webber werd derde, achter zijn teamgenoot Heidfeld die hem voorbij ging tijdens de pitstops. Daar was Webber nog kwaad over.
Die race werd overigens gewonnen door Alonso.
Posts: 2.885
Er zijn genoeg leuke races geweest in Monaco. Alleen waarom het een dure optocht heet, is omdat inhalen zo moeilijk (maar niet onmogelijk!) is. Er gebeurt echter bijna altijd wel wat.
Dus dat het saaie races zijn is onzin. Dat zit kennelijk in het collectieve geheugen, maar dat is echt onzin...
Posts: 25
Mooi, Monaco heeft een bepaalde sfeer, die niet mag ontbreken in de F1. Dat de races niet zo spannend zijn als in Canada, maakt niet uit. Er zijn veel mindere circuits.
Posts: 2.181
Het zou jammer zijn als deze oude traditionele circuit van de F1 kalender zou verdwijnen.