user icon

Epsilon Euskadi bezorgd over laat besluit dertiende startbewijs

  • Gepubliceerd op 16 jun 2010 13:59
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Voor 2011 voegt een nieuw team zich bij de grid, maar de beslissing daarover laat lang op zich wachten. Te lang vindt Joan Villadelprat, baas van aspirant-deelnemer Epsilon Euskadi. Hij maakt zich zorgen om de voorbereidingen, mocht zijn renstal het startbewijs ontvangen.

Villadelprat vertelde aan Autosprint: “Ik ben optimistisch over onze kansen, maar tegelijkertijd maak ik me zorgen omdat de FIA niet voor eind augustus het dertiende team voor 2011 bekend zal maken. Dat houdt in dat de tijd voor het team dat het startbewijs krijgt heel erg krap is. Daarbij komt dat wij als aspirant-deelnemer nu al investeringen moeten maken zonder dat we weten of we volgend jaar mee mogen doen.”

“We hebben lange gesprekken met grote belangrijke internationale bedrijven die geld in ons willen steken achter de rug. Over twee weken weten we meer over waartoe we in staat zijn.
Zeker is wel dat ons programma niet op één jaar gebaseerd is. Ik eis een budget waarmee we minstens twee jaar vooruit kunnen. 2011 en 2012 is het minimum. Een Formule 1-team kan niet slechts één jaar vooruit kijken. Voor een beginnend team denk ik dat je een minimum budget van 100 miljoen euro nodig hebt.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ik begrijp dat de FIA (na alle kritiek aan het begin van dit jaar) tijd nodig heeft om te beslissen aan wie het beste een startplaats gegeven kan worden. Keerzijde is wel dat juist hierdoor er misschien teams in moeilijkheden gaan komen. Te weinig tijd om een goede wagen te ontwikkelen, en ook sponsoren die misschien een andere keuze gaan maken.

    • + 0
    • 16 jun 2010 - 14:27
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Tsja en dan heb je volgend jaar dus weer een \'nieuwe\' HRT/Virgin. Lotus noem ik hier nu niet bij omdat je bij hen duidelijk progressie ziet.
      De progressie bij Virgin/HRT is dat ze hopen de race te finishen :-s.
      Hopelijk hebben ze het volgend jaar beter voor elkaar. Daar ga ik wel van uit want ze hebben nu genoeg tijde gehad voor het nieuwe seizoen.

      • + 0
      • 16 jun 2010 - 15:02
  • mario

    Posts: 8.245

    De FIA had allang een besluit kunnen nemen. Nu heeft het nieuwe team dat uiteindelijk gekozen wordt weer zo ontzettend weinig tijd om een redelijke auto te bouwen.

    • + 0
    • 16 jun 2010 - 16:57
  • gabini

    Posts: 804

    Ik durf tewedden da zowel HRT als VR nog niet aan de nieuwe auto is begonnen terwijl de rest al volop aan de gang is.

    • + 0
    • 16 jun 2010 - 17:24
  • F1 Italia

    Posts: 24

    HRT/Virgin willen de race eindigen, volgens mij willen ze dat bij Sauber ook wel. Dus heeft weinig te maken met nieuw team maar ook veel met geld. Van een nieuw team kun je niet verwachten dat ze binnen een paar jaar aan de top zijn.
    En voor het nieuwe team dat zal worden toegevoegt is het vanaf eind augustus echt veel te kort.

    • + 0
    • 17 jun 2010 - 03:15
  • ik weet nu niet meer voor wie ik ben, er zijn er wel een paar die ik de kans gun, StefanGP, ART, en deze gast

    • + 0
    • 17 jun 2010 - 13:18
  • Stitch

    Posts: 5.329

    Saillant detail is overigens wel dat Art GP geleid word door jawel: Nicolas Todt!
    Mocht het zover komen dat hij het startbewijs krijgt, dan zou het mij niet verbazen dat hij dit allang van papa te horen heeft gekregen en al braaf aan de auto aan het werken is ...

    • + 0
    • 18 jun 2010 - 10:11

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar