In Mexico snelheden van 360 km per uur verwacht

De Formule 1-wereld is nog in de ban van het noodweer dat verwacht wordt tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in Austin. Maar de teams kijken ook al met een schuin oog naar de Grand Prix van Mexico.

De Formule 1 komt voor het eerst sinds 1992 weer voor een Grand Prix naar Mexico. Uit simulaties van de teams blijkt dat er topsnelheden van maar liefst 360 km per uur bereikt zullen worden. Daarmee zullen de snelheden hoger liggen dan in Monza, dat bekend staat als de snelste baan in de Formule 1.

De teams en coureurs zullen zich echter vooral bezig gaan houden met de hoogte van het circuit. Mexico City ligt namelijk op 2 kilometer boven zeeniveau. Als je daarvoor niet goed genoeg geacclimatiseerd bent, is het mogelijk dat je last krijgt van een vorm van hoogteziekte.

Ook de monteurs zullen mogelijk voor problemen komen te staan. Door de luchtsituatie op die hoogte zullen de vleugels minder downforce kunnen leveren. Ook de koelingssystemen in de auto’s zullen waarschijnlijk minder goed werken.

dit kan dus nog een hele leuke race gaan worden met al deze zaken eromheen.

  • 2
  • 23 okt 2015 - 12:44

Reacties (19)

Login om te reageren
  • dit kan dus nog een hele leuke race gaan worden met al deze zaken eromheen.

    • + 2
    • 23 okt 2015 - 12:44
  • Cypher

    Posts: 2.195

    Zullen de Renault teams hier dan wel gebruik gaan maken van de nieuwe motor? Elke pk meer is belangrijk ...

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 12:49
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Juist niet, bij hoogte en dus minder luchtweerstand worden pk's juist een kleinere factor.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 14:43
    • Cypher

      Posts: 2.195

      Ehm, een 'kleinere factor' betekent nog steeds dat meer pk's beter is.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 16:11
  • Milo1981

    Posts: 131

    Dacht dat dat pas was boven de 2.500 m. Het zal allemaal dus wel meevallen.

    • + 1
    • 23 okt 2015 - 12:51
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Zullen ze niet meer downforce nemen dan Monza en dus zo'n topsnelheden niet halen? Dat zou ik toch verwachten.

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 12:57
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Minder weerstand op die hoogte speelt ook een rol van betekenis

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:08
    • ralph2102

      Posts: 963

      Omdat de lucht ijler is, zal dezelfde setup al voor minder downforce zorgen.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:17
  • 2000 m. is nu eenmaal niet zo hoog, wie daar al last van heeft, heeft of een longziekte of een zeer slechte gezondheid.
    Dat de motoren het minder gaan doen is duidelijk maar de koeling zou geen probleem mogen zijn zou de temperatuur beneden de 25° blijven

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 13:12
    • ralph2102

      Posts: 963

      Met turbomotoren is de invloed veel minder dan met een atmosferische motor.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:40
  • Hier is ook een beetje minder luchtweerstand

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 13:16
  • vwtune

    Posts: 215

    Ze zeggen zoveel. Voor Monza meen ik mij te herinneren dat ze snelheden van 370 hadden verwacht.

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 13:21
    • Arran

      Posts: 1.563

      Als de Monza Oval ervoor hadden heropend voor de race zonder de eerste chicane, misschien, maar dan waren denkelijk de wagens uit elkaar geschud door het slechte wegdek ervan weer ;)

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:33
    • Er zou toch 1 baan moeten zijn waar ze 400 km/u zouden moeten halen om meer sensatie

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:46
    • De wagens hebben sowieso sinds vorig jaar hogere topsnelheden door minder drag en minder downforce (ook door ERS). Dat gaan ze juist extra compenseren op Lage downforce banen. 370+ is mogelijk in deze auto's met een extreem lage downforce afstelling.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:51
    • vwtune

      Posts: 215

      Het is sowieso mogelijk om richting de 400 te gaan als ze gewoon meer toeren gaan maken en meer brandstof mogen verbruiken

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 14:16
  • Weet iemand of dit circuit getroffen gaat worden door " orkaan des doods" wat morgen in Mexico aankomt ?

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 15:51
    • Maakt op zich niks uit, aangezien we pas bij een week daar zijn en die orkaan dan al verder getrokken zal zijn.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 19:18
  • Insure

    Posts: 1.264

    Ik vind het een fantastische baan. Ik heb het in de game F1 2015 gespeeld en vind het een beetje combinatie tussen het oude circuit, Monza en Hockenheim. Met het leuke stadiongedeelte erbij.

    Het is ook mooi dat deze race op Veronica wordt uitgezonden. Dat gaat genieten worden. : )

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 17:33

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar