Wehrlein gaat in gesprek met Wolff over F1-toekomst

Pascal Wehrein heeft komende week een gesprek met Mercedes-teambaas Toto Wolff. De twee gaan overleggen wat volgend jaar de beste keuze is voor de Duitser die deze week zijn 21ste verjaardag vierde.

Wehrlein staat momenteel ruimschoots aan de leiding in de DTM en lijkt de jongste kampioen ooit te gaan worden in de klasse. Wehrlein is een product van de Mercedes-opleiding en geldt als een grote belofte voor de toekomst.

Het lijkt er op dat de Duitser de DTM na dit seizoen vaarwel zegt en een overstap maakt naar de Formule 1, waar hij wordt gelinkt aan een racestoeltje bij Manor. Manor maakt vanaf volgend jaar gebruik van Mercedes-motoren en zou wellicht in ruil daarvoor het Mercedes-talent een racestoeltje aanbieden.

“Het zal wel moeilijk worden om de DTM gedag te zeggen. We zijn erg succesvol dit jaar en ik heb het hier erg naar mijn zin. Maar mijn droom is altijd de Formule 1 geweest en ik zal er alles aan doen om dat te bereiken”, aldus Wehrlein.

Wehrlein kan aankomend weekend de DTM-titel binnenslepen en daarmee voldoet de Duitser aan alle taken die hij heeft gekregen van Wolff. Na de race op Hockenheim zal Wehrlein een gesprek voeren met Wolff wat cruciaal zal zijn voor zijn toekomst. “We gaan bekijken welke opties er zijn en wat het beste is voor mijn toekomst. Het kan ook zomaar zijn dat ik nog een jaar doorga in de DTM.”

Wat ziet Mercedes toch in deze Wehrlein?

  • 2
  • 16 okt 2015 - 11:44

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Wat ziet Mercedes toch in deze Wehrlein?

    • + 2
    • 16 okt 2015 - 11:44
    • Een nieuwe '2e rijder' naast een toekomstig kampioen?

      • + 2
      • 16 okt 2015 - 12:20
    • Geen idee. Iets wat verder niemand ziet geloof ik. Of wat Mag Verslappen zegt.

      • + 1
      • 16 okt 2015 - 12:36
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Wat zien jullie dan niet in deze jongen dat Wolff wel lijkt te zien? ;-)

      • + 0
      • 16 okt 2015 - 14:11
    • Er staan nog een 40tal potentiele F1rijders klaar met meer talent en mogelijkheden en toch blijft Mercedes er door dik en dun voor deze jongen gaan.
      Wolf, zeg het ons waaom ???????

      • + 0
      • 16 okt 2015 - 15:20
    • Ze willen gewoon een Duitser in een Duitse auto WKampioen zien binnen afzienbare tijd, want Nico blijkt niet geknipt te zijn voor deze rol...

      • + 0
      • 16 okt 2015 - 16:20
    • Nou als Nico het niet kan worden dan gaat wehrlein het ook niet doen voor Mercedes. Dan kunnen ze beter Hulkenberg halen. En als je echt zekerheid wil dan Vettel maar ja :P

      • + 0
      • 16 okt 2015 - 17:02
    • Exact James Hunt. Zo overschat deze jongen. Ego dat gestreeld word door Toto Wolff. Met bijvoorbeeld een Ocon in je opleidingsteam heb je sowieso een betere keus. Dhr. Wolff wil als wolf in schaapskleren zo'n beetje alles bepalen in de F1. 3e auto's, waar zijn vrouw rijd, wie er bij Manor moet rijden, etc.etc. Hij komt over als een aardige kerel, maar in werkelijkheid...

      • + 1
      • 16 okt 2015 - 17:49
    • gp

      Posts: 4.935

      Vreemd, Manor heeft pertinent gezegd dat Mercedes totaal geen invloed heeft op hun rijderskeuze. Toch verschijnt hier weer een bericht dat dat wel zo zou zijn. De enige mogelijklheid voor Wehrlein om te racen is dezelfde als bij elk ander racer. De juiste sponsors achter zich hebben. Als Mercedes wil sponsoren kan hij een zitje krijgen. Het leveren van de motor heeft hier niets mee te maken. Dit is weer zo'n komkommertijd bericht.

      • + 0
      • 16 okt 2015 - 21:06
    • @Ben Speed.
      Een Duitser in een Duitse auto als WK F1?
      Ja dat kan, maar die heet dan niet Werhlein maar wel Vettel of Hulkenberg.
      Zelfs Rosberg kan in een superieure Mercedes kampioen worden maar dan mogen ze hem geen topper als teamgenoot geven.
      En.....als ze toch jong Duits talent zoeken. Zoek het dan niet in de DTM maar in de GP3 bv. Marvin Kirchhöfer heeft volgens mij meer in zijn mars als Pascal Wehrlein en zal ook vlugger aan de nodige superlicentiepunten raken;

      • + 0
      • 21 okt 2015 - 12:23
  • mediF1

    Posts: 2.841

    veul gebler en weinig wol.

    • + 0
    • 17 okt 2015 - 15:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar