Honda kan vanaf 2017 ook andere teams van motoren voorzien

Honda is vanaf 2017 in staat om ook andere teams dan McLaren te voorzien van motoren, dat vertelde Eric Boullier van McLaren. Het Japanse automerk maakte dit jaar een terugkeer in de Formule 1, als motorleverancier. Dit leverde zeker nog niet de resulaten die voordien waren verwacht. Voorlopig staan andere teams op dit moment ook nog niet te springen om de motoren van Honda te gebruiken.

“In de huidige overeenkomst die in de Formule 1 is gemaakt, staat dat een motorleverancier die in de Formule 1 debuteert meerdere teams moet kunnen faciliteren, en dat is iets waar we al met Honda over hebben gesproken”, aldus Eric Boullier van McLaren.

Boullier vertelde dat vanaf 2017 Honda ook andere teams kan bedienen, en dat McLaren geen vetorecht heeft, maar als partner van Honda wel met de motorleverancier kan overleggen welke teams.

“Op dit moment zijn Mercedes en Ferrari de sterkste motoren op de grid, en het is geen verrassing dat de meeste teams die motoren op dit moment willen gebruiken”, vertelt Boullier. “Vanaf 2017 kan Honda ook andere teams bedienen, en ik denk dat dan dit ook aantrekkelijk kan zijn”.

Zal nooit gebeuren...de talentenpool van RedBull is behoorlijk goed gevuld en RedBull zal altijd voor eigen talent gaan.

Wat is de meerwaarde om Alonso te nemen? Een uitgerangeerde, overschatte, teveel betaalde, arrogante galbak?

10x liever Ricciardo, Kvyat of Max

Daarbij heeft Alonso nog een ... [Lees verder]

  • 8
  • 20 sep 2015 - 11:33

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Camber

    Posts: 334

    Ik lees net op gp247 dat Alonso wel eens kan vertrekken bij Honda / Mc hij heeft zijn pijlen op Red Bull gericht indien ze volgend jaar met de Ferrari motor gaan rijden. Ik vraag me af wil Red Bull z'n salaris betalen of vind hij z'n sportieve prestaties belangrijker als een mega salaris? En wie moet er dan vertrekken bij Red Bull.

    • + 0
    • 20 sep 2015 - 11:26
    • themack

      Posts: 558

      En waar zouden Ricciardo en Kvyat naar toe moeten? Plus deze 2 kosten RBR minder in salariskosten dan een Alonso die toch, met alle respect, in de winter van zijn carriere is belandt.

      • + 2
      • 20 sep 2015 - 11:33
    • Zal nooit gebeuren...de talentenpool van RedBull is behoorlijk goed gevuld en RedBull zal altijd voor eigen talent gaan.

      Wat is de meerwaarde om Alonso te nemen? Een uitgerangeerde, overschatte, teveel betaalde, arrogante galbak?

      10x liever Ricciardo, Kvyat of Max

      Daarbij heeft Alonso nog een contract met McLaren

      • + 8
      • 20 sep 2015 - 11:33
    • Ik denk niet dat RB daar op zit te wachten.
      Die hebben genoeg talenten in het team welke voor de toekomst een grootere rol gaan spelen dan een rijder welke al jaren over zijn top heen is.

      • + 2
      • 20 sep 2015 - 11:35
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Ik zou niet weten wat RBR er mee zou winnen/waarom dat interessant zou zijn voor RBR.

      • + 1
      • 20 sep 2015 - 11:40
    • Camber

      Posts: 334

      Misschien heeft hij wel aangeboden voor 0 euro te komen en wil hj graag nog een keer wereldkampioen worden hij heeft tenslotte geld zat.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 11:43
    • Warlord

      Posts: 2.496

      Vergeet niet dat Alonso een insider bij Audi/Volkswagen heeft in de vorm van Domenicali. Niemand weet hoeveel inspraak RBR nog gaat hebben op de rijdersbezetting indien ze daadwerkelijk overgenomen gaan worden door VW. En Alonso is slim genoeg om alle opties in de gaten te houden.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 12:00
    • Warlord

      Posts: 2.496

      Als het Volkswagen verhaal klopt dan denk ik dat Alonso er al van weet. Volgens mij heb ik dit jaar nog ergens gelezen dat Alonso en Dominicali goede vrienden zijn, volgens Stefano himself.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 12:05
    • 2017? Dan zit redbull nog niemeerin de f1 as team. Tegen dan heeft audi het team overgenome, red bull blijft wel a sponsor

      • + -2
      • 20 sep 2015 - 13:05
  • JaapB

    Posts: 1.237

    Daar geloof ik helemaal niks van.
    Bovendien zegt het ook veel over Alonso als hij het team verlaat dat hij dus gewoon geen heil ziet in hun vermogen om het te verbeteren.
    En denk ook eigenlijk niet dat Red Bull zomaar even Ricciardo of Kvyat de laan uit gaan sturen of er moet al een goede ruildeal zijn maar dat betwijfel ik.

    Maar ja in F1 weet je het maar nooit...

    • + 0
    • 20 sep 2015 - 11:35
  • vjenne

    Posts: 567

    Ik zeg Alonso ruilen voor Max Verstappen! :)

    • + -2
    • 20 sep 2015 - 12:20

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar