Michael Schumacher kritisch over besluit kwalificatie Monaco
- Gepubliceerd op 12 mei 2010 18:48
-
11
- Door: Robin Smeets
Uiteindelijk werd door de FOTA en de FIA samen besloten om de kwalificatie niet aan te passen voor het weekend in Monaco. Schumacher is niet geheel tevreden met deze beslissing: "Sommige teambazen willen liever een chaos in Q1 en er misschien van profiteren, dan dat ze een redelijke kwalificatie willen rijden", vertelde Schumacher. "Het is nu eenmaal zo en we moeten het ermee doen, en we zullen zien wie ervan kan profiteren."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 8.004
Beginnen zonder regen maar wel met een natte baan die langzaam opdroogt, veel gele en blauwe vlagen.
Wordt een leuke quali!
Posts: 3.592
Vind dit een beetje gezeur! Als er zo\'n probleem mee is, zou Monaco geheel geschrapt moeten worden, en dat wil niemand.
Tis gewoon kul om de kwali opzet voor één race te veranderen omwille van de lay-out van de baan. Deal with it....
Desnoods vragen de top teams aan de drie nieuwkomers om de laatste drie minuten niet meer te rijden, dat zou nog een idee kunnen zijn, maar als ze dat niet willen (eigenlijk terecht), so be it!
Posts: 774
Hij hoopte in 2006 zelf te profiteren van een chaotische situatie die hij doelbewust creëerde, dus als er al iemand is die \'sommige teambazen\' niet mag verwijten dat ze liever chaos willen zodat ze daar misschien van kunnen profiteren dan is hij het wel. Beetje lachwekkende reactie dus van Schumacher. De pot verwijt de ketel...
Posts: 10.412
sssttttt daar mag je niet meer over praten het is nu een nieuwe schumacher tijd.:P
Posts: 1.725
precies wat ik er ook van denk meneer Schumacher.
Posts: 546
Schumacher heeft helemaal gelijk, de mindere teams hebben alleen maar te winnen en de top teams alleen maar te verliezen.
Zal me niks verbazen als we inderdaad een paar verrassingen zullen zien, of het nou regent of niet.
Hoop dat ze Monaco nog jaren op de kalender laten staan, beter dan al die nieuwe circuits waar de spanning en spektakel ver te zoeken is.
Posts: 4.764
Jammer, deze opmerking valt me erg van hem tegen. Ben het niet met hem eens maar goed die discussie hebben we hier al in meerdere topics gehad. Laat de chaos maar beginnen!
Posts: 28
Hopelijk een leukere race dan Spanje ( dat was zonde van mijn tijd om naar te kijken ) ff wat meer actie in Monaco, liefst een race met wat regen !!!!!
Posts: 962
Sommige teambazen willen liever chaos om ervan te profiteren? Ik denk dat iedere teambaas maar één doel heeft: poleposition trainen. Leer anders even van Alonso hoe je tegenover dit soort dingen hoort te staan. Rijden, niet zeuren, ouwe zak.
Posts: 3.471
Hier heb ik niks aan toe te voegen! Hulde!
Die man moet niet zo zeuren, en anders gewoon zijn helm weer aan de wilgen hangen.
Posts: 696
Raar dat sommige coureurs binnen over \"chaos\", als het om Monaco gaat! Alsof ze niet eerder in dit seizoen zijn geconfronteerd met chaos (rommelige regenraces)?!?
Geldt niet alleen voor Schumi, maar ook voor Hamilton en Senna...niet zeiken maar gassen! En anders laat je mij toch rijden?!?
;-)