Mark Webber: "Na Monaco weten we Schumachers echte vorm"

De discussies over de recente resultaten van Michael Schumacher blijven duren. Mark Webber zegt nu dat men Schumacher tot aan de Grand Prix van Monaco de tijd moeten geven om op stoom te komen.

"Na de race in Monaco weten we zijn vorm van dit moment", vertelde Webber. "Hij zal zich in Spanje en op stratencircuits beter thuis voelen. Zeker Monaco is een circuit waarbij je Schumacher in een auto zet en hij rijdt snelle tijden."

"Mocht het dit jaar nog niet lukken kan het aan de auto liggen. Deze auto's veranderen zo'n beetje elke twee of drie weken en ze zijn zeker anders dan de bolides van drie jaar geleden. Michael moet aan de toekomst werken en daar is hij nu ook mee bezig. Hij weet zelf ook wel dat hij niet zomaar in de auto kan stappen en ons allemaal om de oren rijdt."

"Het was een moedige beslissing om terug te keren naar het hoogste niveau van de autosport. Hij is en blijft nog altijd een groot kampioen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Webber, hou jij nou eens je mond dicht, steeds maar over schumi praten, word eerst maar is wereld kampioen. Voor je je mond open doet. Echt een heel naar mannetje is het geworden!!!

    • + 0
    • 1 mei 2010 - 14:35
    • Wat is dat nou weer voor een overdreven reactie? Hij neemt het praktisch op voor Schumacher. En zo te horen ben je een gefrustreerde Schumacher fan.

      • + 0
      • 1 mei 2010 - 16:32
  • smvs

    Posts: 408

    Ik vind Webber ook een eikel, maar dit werd hem gevraagd tijdens een Q&A bij de BBC (bron: espnf1) en ik vind dat hij een zeer net antwoord geeft.

    • + 0
    • 1 mei 2010 - 16:33
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @JogT arnhem
    Wat een uiterst intelligente reactie. Daar kom je verder mee....

    • + 0
    • 1 mei 2010 - 17:04
  • Waarom zou je als Schumacher fan deze reactie van Webber bekritiseren? Of je bent niet al te snugger, of je doet net alsof je een Schumacher fan bent. Iets anders kan ik niet bedenken.

    Wat betreft het artikel, ben het niet helemaal met Webber eens. Ik denk dat je pas echt kan en moet oordelen aan het einde van het seizoen. Stel bijvoorbeeld dat hij t/m Monaco geen goede prestatie neerzet en de race (Turkije) na Monaco wint. Sta je opzich wel voor lul als je na Monaco negatief hebt geoordeeld.
    Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten, maar waarom zou je het eerder doen als het niet per se hoeft?

    • + 0
    • 1 mei 2010 - 18:08
  • decibel

    Posts: 21

    Een paar dagen geleden werd hier op dit forum nog gesuggereerd dat dit een van de beste forums was, en dat rijders nooit persoonlijk werden aangevallen,,,nou laat me niet lachen,als ik deze paar reactie\'s zie zijn er maar 2 die een beetje normaal reageren wat een kleutergedrag ..Webber een eikel,,een naar mannetje enz.Kunnen jullie de beste man??.En JogT arnhem een artikel eerst goed LEZEN is erg belangrijk,,

    • + 0
    • 1 mei 2010 - 21:02
    • Ik kan me juist een reactie herinneren waar iemand (ook uit Groningen) zegt dat je hier juist kan zeggen dat je een rijder een lul vindt.

      De Schumacher fans zijn gewoon een beetje \"on edge\" op het moment. Ze willen niets negatiefs meer horen over hun gevallen idool. Ik denk dat er pas weer iets over Schumacher gezegd mag worden als hij een race gewonnen heeft.

      • + 0
      • 2 mei 2010 - 09:45
      • -Baron-

        Posts: 3.091

        Zeggen wel, verzinnen niet.

        • + 0
        • 2 mei 2010 - 12:18
      • germain

        Posts: 1.748

        Een race gewonnen?? Ik denk dat ze dan lang kunnen wachten maar wie weet verrast mijn held me.

        • + 0
        • 2 mei 2010 - 13:23
      • Volgens mij ben jij één van diegene die altijd zulke reacties bij sommige fans uitlokt ;)

        Hier weer zo\'n voorbeeld \"gevallen idool\".

        • + 0
        • 2 mei 2010 - 13:28
        • Ik zeg niet zo snel dat ik een coureur een lul vind :)

          Gevallen idool geeft toch precies aan waar het probleem zit? Als alles koek en ei zou zijn bij Schumacher dan hadden we deze discussies niet gehad.

          • + 0
          • 2 mei 2010 - 13:58
          • nee hoor, deze \"gevallen\" idool is nog steeds de beste met 7 titels;)
            Dat jij hem na 4 races al als gevallen beschouwt, zijn fans niet.

            • + 0
            • 3 mei 2010 - 19:44
      • decibel

        Posts: 21

        Ben bang dat het een andere groninger is!

        • + 0
        • 2 mei 2010 - 13:54
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Tja, het begint eigenlijk echt wel te irriteren. Echt elk artikel waar het woord \"Schumacher\" valt begint er een discussie of hij wel of niet goed is. Het is altijd hetzelfde liedje.

    • + 0
    • 2 mei 2010 - 11:33
  • sloggerke

    Posts: 646

    Moet ik het nog herhalen?
    Deal with it!: Het is niet meer zoals het geweest is, en het zal NOOIT niet meer worden zoals het was... Leer er aub mee leven!
    Té veel concurrentie heden ten dage...
    Jammer maar helaas.

    • + 0
    • 2 mei 2010 - 17:14
  • tjhthoonen

    Posts: 7

    Objectief gezien vind ik de reactie van Webber compleet bij het rechte eind. Misschien wel pas in 2011! Schumacher is er 3 jaar uitgeweest. Geef deze man een kans, Australie btw, reed hij na de eerste bocht 3de maar door de tik van Alonso zat schumacher met een kapotte voorvleugel! Wie weet welke kansen hij daar had. China praten we niet meer over:P

    • + 0
    • 3 mei 2010 - 17:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar