Sainz baalt van beginnersfoutje tijdens kwalificatie
- Gepubliceerd op 28 maa 2015 15:49
-
17
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik ben teleurgesteld met mijn resultaat vandaag, want het was zeker mogelijk om Q3 te bereiken en ik denk dat we een goede prestatie hadden kunnen leveren", aldus Sainz.
"We zagen er goed en scherp uit, maar helaas maakte ik een beginnersfoutje in de veertiende bocht. Ik blokkeerde mijn wielen en omdat het toen begon te regenen, waren mijn kansen op Q3 vervlogen."
"Als het niet was gaan regenen, weet ik zeker dat we het wel hadden gehaald. Deze dingen kunnen echter gebeuren. We moeten positief blijven en van dit soort fouten leren. Ik kijk er naar uit om morgen wat posities goed te maken. We weten dat we kunnen strijden voor een goed resultaat."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (17)
Login om te reageren-
Kan iedereen gebeuren, volgende keer beter.......maar niet voor Max eindigen dan he!
- + 1
- 28 maa 2015 - 15:51
-
Ha ha
- + 0
- 28 maa 2015 - 15:55
-
Maar is inderdaad klote voor hem, hetzelfde voelde ik voor Max iets erger natuurlijk
Want hij heeft een goede teammaat aan hem vertelde Max.- + -2
- 28 maa 2015 - 15:57
-
Daar moet Max zelf voor zorgen
- + -1
- 28 maa 2015 - 16:14
-
denkelijk pakt ie max morge al ;-)
- + -2
- 28 maa 2015 - 18:35
-
@Bengelke je weet toch wel dat hij 9 plaatsen achter Max start?
- + 0
- 28 maa 2015 - 20:22
-
super team met die jonge gastjes, ze verdien en krijgen ook krediet. allebij supertalentjes en mogen foutjes maken. dat is het mooie van toro rosso team.
- + 0
- 28 maa 2015 - 16:02
-
Stiekem ook wel een beetje fan van Sainz. Lijkt me een geschikte gozer en totaal niet bang om z'n eigen fouten toe te geven. Qua talent in de F1 zit 't wel goed met Carlos en Max.
- + 0
- 28 maa 2015 - 16:19
-
Mee eens,TR heeft gewoon een geweldig duo in huis gehaald en ook al lijkt sainz nu iets de overhand te hebben over het algemeen,maar met Max gaat dat echt een strijd worden waar ik volop naar uit kijk.
Bij Sky zijn ze ook echt lyrisch over Max niet alleen over zijn rijders kwaliteiten,maar ook over zijn ontzettend coole nuchtere houding hoe hij alles benadert.
Beste duo van TR tot nu toe.- + 0
- 28 maa 2015 - 16:41
-
Hopelijk doen ze het samen als team tegen de rest, en niet als individu tegen elkaar.
- + 0
- 28 maa 2015 - 16:52
-
Wat ik er zo van zie mogen die 2 elkaar wel.
- + 0
- 28 maa 2015 - 17:56
-
Ach Sainz, zo had Max dit ook bij de eerste race. Betekend dit dat nu jouw motor er even mee kapt? We zullen het zien.
- + -5
- 28 maa 2015 - 16:28
-
ha, de s....kel.
Nee geintjuh, hij kan best een beetje sturen.
Maar als chauvinist zeg ik toch, "man regen ?"
Je teammaat gedijt juist goed bij dit weer type.
Niet zeuren, een goed coureur moet alles aankunnen".
Hier worden de mannen van de coureurs gescheiden.
Het was voor mij al duidelijk, maar nu nog meer.
Nederland heeft voor het eerst in de geschiedenis een klasbak in F1.- + -4
- 28 maa 2015 - 16:48
-
Voor de goede orde, het was nog droog op dat moment. "Rookie mistake", vorig weekend maakte Max die in dat ene rondje en nu Sainz.
- + 0
- 28 maa 2015 - 17:57
-
FLORIS iedereen had 1 droge ronde in Q2 als je die verkloot kun je koning regen zijn maar dan red je het niet meer...
- + 0
- 28 maa 2015 - 19:15
-
Ach een foutje. Dat had Max vorig weekend. We hebben de andere coureurs in het veld ook foutjes zien maken. Ik moet eerlijk zeggen dat Carlos mij positief verrast. (Of ik was zo negatief)
Maar ze doen het beide goed al Max duidelijk degene die menigmaal weer "opeens" iets bijzonders doet. Een buiten categorie. Dat verdoezeld zijn gebrek aan ervaring in afstellen zoals vanmorgen goed te zien was toen Carlos gewoon duidelijk sterker was.- + 0
- 28 maa 2015 - 18:35
-
Verstappen ff in de grid...
- + 0
- 29 maa 2015 - 10:19
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 1.152
Kan iedereen gebeuren, volgende keer beter.......maar niet voor Max eindigen dan he!