Weerupdate GP Maleisië: zware onweersbuien verwacht
- Gepubliceerd op 31 maa 2010 16:36
-
14
- Door: Robin Smeets
In 2009 was vooral de late starttijd een probleem dat met de regen te maken had. Voor dit seizoen is de starttijd één uur naar voren gehaald, maar dat lijkt vooralsnog weinig uit te maken. Over de gehele middag wordt zondag regen verwacht dat gepaard zou gaan met onweer. Voor de vrijdag zou het weer nog slechter worden.
F1Today.nl houdt u natuurlijk op de hoogte!
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 12
Geweldig circuit van Maleisië, maarja tropen he..
Posts: 2.250
Ik weet nog dat ik vorig jaar zo zat te hopen voor regen, maar nu hoop ik toch op droog, want wil niet dat de race maar weer voor de helft duurt.
Posts: 1.481
Ik snap niet wat iedereen zo erg vindt aan die race van vorig jaar.
Tuurlijk, de race was kort, maar ik heb liever 35 rondes actie en chaos dan 60 rondes treintje rijden.
Posts: 3
Inderdaad, Ik ben het met je eens.
Ik zie liever volop actie dan een optocht.
Posts: 118
Yessssssssssssss!!!!! Meer heb ik niet te zeggen, was er maar elke race regen!
Posts: 167
Ik ben 1x in mijn leven bij een Formule 1 race geweest en dat was de Grand Prix van Maleisië in 2001. Toen was er ook een tropische bui, midden op het circuit.
Prachtig. En daarom is deze GP mijn favoriet.
Posts: 1.650
Hier zou Michael wel eens kunnen toeslaan en de kritiek doen verstommen. Voor alle duidelijkheid : ik hoop het niet maar eerlijk is eerlijk !
Posts: 603
In de regen kan iedereen zomaar eens toeslaan.
Hij is echt niet de enige die in de regen uit de voeten kan hoor !!
En die kritiek heeft hij verdient, wat heeft hij afgelopen race nu eigenlijk laten zien??
Posts: 61
Ik snap echt niet dat de race maar 1 uurtje naar voren is gehaald.
Het regent hier heel veel de laatste dagen, en dat begint meestal om een uur of 3-4. En dat zijn geen normale regenbuien zoals in Europa. Ik kijk natuurlijk ook graag naar een regen race, maar zoals het hier regent valt er met een normale auto amper te rijden, laat staan met een F1.
Posts: 1.650
Vind ik ook raar maar dat zal om organisatorische reden heel moeilijk zijn zeker ?
Tja ik zie ook graag een race met een beetje nattigheid maar een echt douche is niet leuk voor niemand....
Posts: 1.966
Vraag maar eens Bernie waarom...
Posts: 1.966
Vind een regenbui helemaal niet erg, in tegendeel. Maar, vorig jaar zat ik echt naar een spannende race te kijken en toen was het echt wel balen dat ze moesten stoppen. Maar ja, aan het weer is niets te doen, aan het tijdstip wel. Maar dan moet Bernie eerst van zijn kijkcijfer idee af en dus zijn obsessie voor geld en dat zal nooit gebeuren.
Posts: 962
Ben heel erg benieuwd wie er dan boven komen drijven (hahaha wat een woordspeling!!). Ik hoop dat het niet te erg is zoals vorig jaar maar inderdaad een paar buien is niet erg. Opdrogen, regen etc. De mensen die goed zullen zijn lijken mij Alonso, Vettel, Schumacher, Rosberg, Kubica en Hamilton.
Posts: 11.414
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen zoals Hamilton op Silverstone of Senna op Donnington (of Massa op Silverstone), maar normaal gesproken maakt regen toch niet zo veel uit?
Het wordt wel meer een loterij dan bij een droge race. Als coureurs moeten gaan gokken op het juiste moment om van banden te wisselen dan zeker.
Vorig jaar hadden Heidfeld en Glock bijvoorbeeld waanzinnig mazzel met hun stops terwijl Trulli en Rosberg er heel bekaaid vanaf kwamen. Zeker toen de race ineens stilgelegd werd op de ronde nadat zij hun stop gemaakt hadden..