Weerupdate GP Maleisië: zware onweersbuien verwacht

Vorig jaar werd de Grand Prix van Maleisië een erg korte race. Op ongeveer de helft van de race werd deze stilgelegd vanwege hevige regen- en onweersbuien boven het circuit. Ook komend weekend, als de race weer op het programma staat, wordt er veel regen verwacht.

In 2009 was vooral de late starttijd een probleem dat met de regen te maken had. Voor dit seizoen is de starttijd één uur naar voren gehaald, maar dat lijkt vooralsnog weinig uit te maken. Over de gehele middag wordt zondag regen verwacht dat gepaard zou gaan met onweer. Voor de vrijdag zou het weer nog slechter worden.

F1Today.nl houdt u natuurlijk op de hoogte!

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Rotary

    Posts: 12

    Geweldig circuit van Maleisië, maarja tropen he..

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 16:51
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Ik weet nog dat ik vorig jaar zo zat te hopen voor regen, maar nu hoop ik toch op droog, want wil niet dat de race maar weer voor de helft duurt.

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 17:22
  • Ik snap niet wat iedereen zo erg vindt aan die race van vorig jaar.

    Tuurlijk, de race was kort, maar ik heb liever 35 rondes actie en chaos dan 60 rondes treintje rijden.

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 17:30
    • Pascalll

      Posts: 3

      Inderdaad, Ik ben het met je eens.

      Ik zie liever volop actie dan een optocht.

      • + 0
      • 31 maa 2010 - 18:21
  • 2fast

    Posts: 118

    Yessssssssssssss!!!!! Meer heb ik niet te zeggen, was er maar elke race regen!

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 18:56
  • rufage

    Posts: 167

    Ik ben 1x in mijn leven bij een Formule 1 race geweest en dat was de Grand Prix van Maleisië in 2001. Toen was er ook een tropische bui, midden op het circuit.
    Prachtig. En daarom is deze GP mijn favoriet.

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 19:52
  • Werner

    Posts: 1.650

    Hier zou Michael wel eens kunnen toeslaan en de kritiek doen verstommen. Voor alle duidelijkheid : ik hoop het niet maar eerlijk is eerlijk !

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 20:22
    • In de regen kan iedereen zomaar eens toeslaan.
      Hij is echt niet de enige die in de regen uit de voeten kan hoor !!
      En die kritiek heeft hij verdient, wat heeft hij afgelopen race nu eigenlijk laten zien??

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 09:36
  • Ik snap echt niet dat de race maar 1 uurtje naar voren is gehaald.
    Het regent hier heel veel de laatste dagen, en dat begint meestal om een uur of 3-4. En dat zijn geen normale regenbuien zoals in Europa. Ik kijk natuurlijk ook graag naar een regen race, maar zoals het hier regent valt er met een normale auto amper te rijden, laat staan met een F1.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 05:58
    • Werner

      Posts: 1.650

      Vind ik ook raar maar dat zal om organisatorische reden heel moeilijk zijn zeker ?
      Tja ik zie ook graag een race met een beetje nattigheid maar een echt douche is niet leuk voor niemand....

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 09:02
    • Vraag maar eens Bernie waarom...

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 09:29
  • Vind een regenbui helemaal niet erg, in tegendeel. Maar, vorig jaar zat ik echt naar een spannende race te kijken en toen was het echt wel balen dat ze moesten stoppen. Maar ja, aan het weer is niets te doen, aan het tijdstip wel. Maar dan moet Bernie eerst van zijn kijkcijfer idee af en dus zijn obsessie voor geld en dat zal nooit gebeuren.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 10:43
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ben heel erg benieuwd wie er dan boven komen drijven (hahaha wat een woordspeling!!). Ik hoop dat het niet te erg is zoals vorig jaar maar inderdaad een paar buien is niet erg. Opdrogen, regen etc. De mensen die goed zullen zijn lijken mij Alonso, Vettel, Schumacher, Rosberg, Kubica en Hamilton.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 15:49
  • Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen zoals Hamilton op Silverstone of Senna op Donnington (of Massa op Silverstone), maar normaal gesproken maakt regen toch niet zo veel uit?

    Het wordt wel meer een loterij dan bij een droge race. Als coureurs moeten gaan gokken op het juiste moment om van banden te wisselen dan zeker.

    Vorig jaar hadden Heidfeld en Glock bijvoorbeeld waanzinnig mazzel met hun stops terwijl Trulli en Rosberg er heel bekaaid vanaf kwamen. Zeker toen de race ineens stilgelegd werd op de ronde nadat zij hun stop gemaakt hadden..

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 18:32

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar