user icon
user icon

Sabine Kehm: "Uitspraken Streiff over Schumacher onjuist"

  • Gepubliceerd op 29 dec 2014 10:40
  • comments 12
  • Door: Robin Smeets
Een jaar na het heftige skiongeluk van Michael Schumacher leek het toch weer enigszins beter te gaan met de toestand van de Duitser. Voormalig coureur Philippe Streiff liet afgelopen weekend weten dat Schumacher zijn familieleden weer begint te herkennen, maar volgens de behandelend arts en Schumachers manager Sabine Kehm is daar niets van waar.

Streiff zou zijn informatie hebben van Gerard Saillant die Schumacher begeleid bij zijn herstel en in de jaren '80 ook Streiff onder zijn hoede nam na diens ongeval tijdens een testrit in de Formule 1. Volgens Saillant heeft hij echter al een hele tijd geen contact meer met Streiff gehad: "Ik heb al een jaar geen schriftelijk, verbaal of fysiek contact gehad met Philippe Streiff."

Kehm voegt eraan toe dat het nog altijd vechten is voor Schumacher om kleine stapjes voorwaarts te maken. "Het zal een lang en lastig gevecht worden. Binnen de ernst van de situatie zit er echter wel progressie in zijn toestand. Ik verbaas me dan ook over de uitlatingen van Philippe Streiff. Hij heeft zeker geen contact gehad met Professor Saillant of Corinna (Schumachers vrouw, red.)."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ben helemaal klaar met de berichten kom met iets wat 100% zeker is of zet er gewoon niks neer....

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 11:07
  • Kevin

    Posts: 4.510

    Vreemd dat iemand dan zo'n heel verhaal uit z'n duim zuigt. Ik weet ook niet meer wie ik moet geloven hierin, Kehm heeft zelf ook al meermaals feiten ontkend die achteraf gewoon bleken te kloppen. Dat tast ook haar geloofwaardigheid aan.

    Probleem is ook dat de Schumachers zelf zwijgen, dat is hun goed recht maar daardoor krijg je wel dit soort geruchten. Men vraagt zich af hoe het met hem gaat en wat zijn situatie is. Ik houd hoop dat we hem ooit nog publiekelijk kunnen zien en hij een relatief normaal leven kan leiden, maar deze radiostilte is niet bepaald hoopgevend.

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 11:08
    • LimboF1

      Posts: 4.133

      Het kan natuurlijk een schreeuw om aandacht zijn van Streiff, maar het kan ook zijn dat de arts zich aan het indekken is. Hij mag dit soort zaken natuurlijk niet zomaar met iedereen bespreken. Van Kehm krijg ik geen hoogte, ze laat gewoon nagenoeg niets los. Dat blijf ik gewoon vreemd vinden.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 13:04
    • Lijkt mij ook sterk dat t een schreeuw om aandacht is, Het is gewoon niet volgens de officiele kanalen en dan is het beleid alles ontkennen wat er gezegd wordt door anderen. En wat Kevin zegt, er is al vaker iets door het managment naar het rijk der fabelen verwezen wat achteraf wel bleek te kloppen zoals bijv. dat Schumacher thuis verder zou revalideren.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 14:58
    • LimboF1

      Posts: 4.133

      ik begrijp goed wat Kevin zegt, vandaar dat ik aangeef dat het KAN zijn dat het om aandacht gaat. Van de andere kant kan het ook zijn dat de arts het wel heeft gezegd, maar door zijn beroepsgeheim nu roept ik heb die man niet gesproken of wat dan ook. Mij lijkt het laatste het meest aannemelijke, want ik denk dat hij goed in de problemen kan komen door zo een informatie te delen.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 21:23
  • We zijn dus een jaar verder en Schumacher herkend zijn familie niet eens meer. Als het echt zo is denk ik toch serieus dat hij beter af was geweest zonder helm.. Dit komt nooit meer echt goed vrees ik.

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 11:13
  • sailor

    Posts: 9.019

    Misschien herkende Schumacher zijn vrouw wel , maar had hij geen zin in een gesprek met haar.
    Die stilte beviel Schumacher wel , vrouwen zeuren toch alleen maar ;-)

    Nee , flauwekul natuurlijk , laten we hopen dat hij nog enigszins een leuk leven kan hebben.

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 11:46
    • Racefreak

      Posts: 269

      Wat een walgelijke reactie. Mag wat mij betreft direct worden verwijderd door de redactie.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 12:18
    • Haha, stel je niet zo aan.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 14:05
    • haha ik moest er wel om lachen, beetje op t randje.

      • + 0
      • 29 dec 2014 - 14:55
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik zeg niks... ;-)

    • + 0
    • 29 dec 2014 - 14:21

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar