user icon

Lotterer slaat aanbod om te racen voor Caterham af

  • Gepubliceerd op 17 nov 2014 09:59
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Andre Lotterer heeft besloten om niet op het aanbod van Caterham in te gaan. Dat liet de Duitser aan Autosport weten. Lotterer reed in België voor de Maleisische renstal en daar blijft het bij. Caterham had hem wel benaderd voor Abu Dhabi, maar hij bedankte voor de eer.

Lotterer: "Ik voel me gevleid, het is niet elke dag dat ze vanuit de Formule 1 bellen om te racen. Spa-Francorchamps was geweldig, maar eenmalig. Ik ben niet iemand die er plezier uit haalt om achteraan mee te rijden. Voor meer optredens zou de situatie beter moeten zijn. Als ik mogelijkheden zie voor een competitief zitje in de Formule 1, dan had ik er misschien anders over gedacht, maar dat is niet het geval."

Caterham heeft inmiddels Kamui Kobayashi bevestigd voor een van de twee zitjes voor Abu Dhabi. Het tweede stoeltje wordt waarschijnlijk verkocht aan de hoogste bieder. De naam van GP2-kampioen Jolyon Palmer is reeds gevallen en ook Roberto Merhi zou meedingen naar het plekje naast Kobayashi.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • En over twintig jaar duikt Lotterer op in de een of andere autosportkwis als antwoord op de vraag: welke coureur? [Foto Caterham op Spa-Francorchamps].

    ;-)

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:14
  • General

    Posts: 729

    Fantastische man!
    Hij toont absoluut karakter!
    (daar kan Kobayashi nog een puntje aan zuigen)

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:15
  • Kevin

    Posts: 4.811

    Jammer dat Kobayashi het niet heeft afgeslagen, dan had Frijns toch nog een keer in z'n carrière mee kunnen rijden in de F1.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:20
    • Badeend

      Posts: 21

      Met de 4-coureurs-per-seizoen-regel zouden ze dan slechts 1 wagen kunnen inzetten, en daar zou Frijns ook vast niet in zitten :P

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 10:29
    • chao

      Posts: 1.008

      Koba maakt zich toch belachelijk, door wel te gaan "rijden", als zelfs een WEC rijder het afslaat.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 11:35
    • Frijns is al het hele jaar gepasseerd voor een zitje (terwijl hij de 3de rijder was binnen het team) voor rijders met flinke zakken geld. Juist nu Caterham elke euro goed kan gebruiken, zal Caterham zeker niet ineens Frijns in die auto zetten. Timo Gans (manager Frijns) kwam ook al met woorden van gelijke strekking.

      Ze zijn al lang bezig met 2015, Caterham was vanaf Silverstone al einde verhaal.
      Ik heb het idee dat ze over niet al te lange tijd een verassend konijntje uit de hoed toveren.
      Ik denk niet dat het om een F1 racezitje zal zijn, maar wellicht wel een testzitje in combinatie met DTM.
      That's my guess.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 18:13
  • Koba heeft gewoon contract en gelukkig zijn er nog wel mensen die daar waarde aan hechten.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:29
    • Dit was/is reactie op General.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 10:35
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Doet Caterham ook mee aan de young drivers test? Weet iemand hier dat?

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:35
    • Vast wel. Kan een goede inkomstenbron zijn. Ze zijn er toch...

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 11:10
    • Ruud, wou je een poging wagen? ;-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 13:47
    • Daar is ie vast te oud voor... ;-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 18:38
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik pas amper in m'n 107...

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 11:17

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land ES
  • Geb. datum 22 maa 1991 (29)
  • Geb. plaats Castellon, ES
  • Gewicht 76 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar