user icon

Tom Coronel viert jubileum met speciale livery in Macau

  • Gepubliceerd op 11 nov 2014 08:53
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het weekend in Macau is de afsluiting van het seizoen 2014 voor Tom Coronel. De Nederlander zit ondertussen 25 jaar in het vak en dat vraagt erom gevierd te worden. Hij heeft een speciale livery laten ontwerpen voor zijn Chevrolet Cruze. Coronel: "Het is een speciaal jaar voor me, mijn 25ste in de autosport. Ik had me geen betere plek kunnen bedenken om dat te vieren dan Macau."

Hij vervolgt: "Dit is mijn favoriete circuit en ik bewaar veel mooie herinneringen aan deze plek. Daarom hebben we iets speciaals gecreëerd." Op de zijkanten en motorkap van zijn wagen staat in Macau een grote gouden lauwerkrans, met daarin zijn naam en onderin de cijfers 2 en 5. Coronel is al sinds 2005 actief in het World Touring Car Championship en hoopt daar volgend jaar nog een seizoen aan toe te voegen.

"Het FIA WTCC is mijn favoriete categorie en het doel is om ook in 2015 in deze klasse te racen. Natuurlijk wordt het als privateer steeds moeilijker, maar ik mag mezelf gelukkig prijzen met een aantal loyale partners en ik hoop dat we een pakket samen kunnen stellen voor volgend jaar. Nu gaat de focus echter op Macau en een mooi weekend om het seizoen mee af te sluiten."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Leuk voor de grootste eikel van de Nederlandse autosport, het is hem gegund:-)

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 09:00
    • Waarom vind je hem een eikel?

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 10:26
    • Deze (eikel) is nog altijd een van de kopstukken van de Nederlandse autosport. Een beetje meer respect voor het geen deze man bereikt heeft in zijn loopbaan zou je niet vreemd staan.
      Beter nog...waar kunnen wij jou naam vinden in het rijtje Nederlandse auto coureurs?

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 11:06
  • AtteH

    Posts: 1.550

    Dus... Een stickertje op de wagen maakt het gelijk een andere livery? Volgens mij is de livery nog altijd hetzelfde....!

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 09:57
    • Fritzo

      Posts: 51

      Er staat niet dat het een andere livery is, er staat een SPECIALE livery. En dat is het ook, dus het bericht klopt!

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 11:09
    • AtteH

      Posts: 1.550

      Mag ik dan vragen aan jou, wat hier dan zo speciaal aan is? Bij een speciale livery verwacht ik dus een andere livery... De livery is exact als altijd dus niks speciaals aan dan...

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 16:50
  • Niet zo negatief. Het is een echte allemansvriend! .Altijd bereid voor hantekeningen of lekker te gaan spacen in Madurodam.

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 10:00
  • De nummers 2 en 5 ja das meestal zo bij nummer 25.:p

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 12:42
  • Jammer dat hij nooit voor een echt topteam is uitgekomen in het wtcc. Sinds jaar en dag een van de beste privateers. Samen met Tarquini toch wel een van de smaakmakers vind ik

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 16:16
  • Ik had Tom graag eens een jaartje in de DTM willen zien rijden.
    BMW had mooi geweest.
    Denk echt dat hij zijn mannetje had gestaan in dat geweld.
    Het is een echte racer en vooral als er een dak op de bolide zit.

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 21:35

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar