user icon
user icon

Goodyear vooralsnog niet geïnteresseerd in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 04 nov 2009 13:56
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA moet voor 2011 op zoek naar een andere bandenleverancier voor de Formule 1. Bridgestone houdt de koningsklasse van de autosport na volgend seizoen voor gezien. De Amerikaanse bandenfabrikant Goodyear ziet voorlopig geen heil om terug in de Formule 1 te stappen.

“We hebben geen plannen om onze rentree in de Formule 1 te maken”, verklaarde een woordvoerder van Goodyear in de Akron Beacon Journal. “Echter, we evalueren continu het wijde aanbod van mogelijkheden om de richting te kiezen die het beste bij onze strategie past en we nemen alle beslissingen in het belang van ons bedrijf.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Misschien zien we dan straks Bibendum wel weer op de auto\'s verschijnen.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 14:22
    • ives

      Posts: 1.217

      Laat ons hopen, en vooral dat er terug meerdere bandenmerken komen! Dat zorgde ook voor een heleboel spanning!

      • + 0
      • 4 nov 2009 - 15:36
  • Dat is natuurlijk ook het spel wel weer. Een bandenleverancier die nu in stapt heeft wel een sterke onderhandelingspositie. De FIA moet wel iemand kiezen die banden gaat leveren. Anders wordt het lastig racen.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 15:28
  • LOL, Bibendum? Dat zal ik eerst moeten Google-en anders heb ik geen idee waar je het over hebt...

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 16:28
    • WH

      Posts: 206

      Wikipedia over Michelin:
      The company\'s symbol is Bibendum (aka \"Bib the Michelin Man\", \"Bibelobis\", or simply the \"Michelin Man\"),introduced at the Lyons Exhibition of 1894 where the Michelin brothers had a stand.

      • + 0
      • 4 nov 2009 - 17:58
  • Haha, het michelen mannetje.... zeg dat dan in gewoon nederlands, lol

    Op het debacle Indianapolis 2005 na werkte het toch prima twee bandenfabrikanten? Dus, goed idee dan om weer in te voeren

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 16:32
  • tazz

    Posts: 125

    @ScuderiaSjonno: lol, Michelin uiteraard :p
    maar ook die hebben al laten weten niet meer geïnteresseerd te zijn.. én ook Pirelli heeft geen interesse..

    blijven nog over: Dunlop, Continental,..
    maar ik gok erop dat het Avon zal worden

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 17:24
    • Herr Jerr

      Posts: 18

      ik denk dat Avon wel een goede kandidaat is....

      • + 0
      • 4 nov 2009 - 19:28
  • RowanF1

    Posts: 35

    Niet raar, want Goodyear is het Amerikaanse Bridgestone.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 00:29
  • Ik denk dat het Dunlop gaat worden ,
    Michelin zou ik wel beter vinden, maar ik weet vrijwel zeker dat het geen Michelin gaat worden.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 07:34
  • Gompie

    Posts: 4.951

    \"...en we nemen alle beslissingen in het belang van ons bedrijf.”
    Eén ding is zeker, de F1 is niet in het belang van het bedrijf. Je verkoopt er geen band méér door.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 21:40

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar