Brawn GP: "Salariseisen Raikkonen zijn veel te gortig voor ons"
- Gepubliceerd op 03 nov 2009 12:14
-
29
- Door: Rob Veenstra
Dat onthulde teambaas Ross Brawn tegenover Auto Motor und Sport. Kimi is veel te duur. Zijn management onderhandelt alsof hij geen compensatie van Ferrari ontvangt. Volgens Finse media zou McLaren minder moeite hebben met de eisen van Raikkonen en al een contract naar diens management gestuurd hebben. Zijn begeleidingsteam heeft het aanbod in beraad en bestudeert de details.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 219
Ik zeg: KIMI NAAR McLAREN!!!!
Zou leuk zijn voor volgend jaar. Een mooie strijd tusen Ferrari en McLaren
Posts: 11.414
Dat hij compensatie ontvangt voor de contractbreuk van Ferrari heeft toch ook verder niets te maken met zijn salaris?
Posts: 222
\'\'Volgens Finse media zou McLaren minder moeite hebben met de eisen van Raikkonen en al een contract naar diens management gestuurd hebben.\'\'
Ik hoop het zo. Als deze man van het F1 toneel verdwijnt dan zou dat zonde zijn (al zullen een aantal hier het daar niet mee eens zijn). Ik denk dat Kimi extra gedreven is om te laten zien aan Ferrari dat ze de verkeerde beslissing hebben genomen. De juiste ingredienten voor een topjaar 2010 dus
Posts: 202
Ik vind dat Mr Raikkonen iets te veel vraag voor wat hij dit seizoen gepresteerd heeft en 2008.Als Brawn dit zegt over h,m en Mclaren ook mischien zelfs twijfelachtig dan denk ik dat hij kommend seizoen te zien is in een Fiat Abarth rally uitvoering
Posts: 10.412
kimi heeft allang getekend McLaren (of mondeling) die weet wel wat hij gaat doen.
Posts: 63
Logisch dat ze Raikkonen te duur vinden, dat is een understatement. Helemaal gezien ze ook nog met Jenson in onderhandeling zijn over salarisverhoging en die verdient nog niet de helft van Raikkonen! Verder denk ik wel, dat mocht Raikkonen tekenen bij McLaren, hij niet zoveel verdient als bij Ferrari. Maarja, een winnende auto is nog altijd het belangrijkste (in mijn ogen dan).
Hopelijk wordt snel bevestigd dat ie (Raikkonen) terugkeert naar McLaren.
En Rosberg naar Brawn, denk dat Button het dan nog erg moeilijk kan gaan krijgen aldaar. Ook maar afwachten of Brawn volgend jaar nog zo competitief is als dit jaar. Maar ik ga ervanuit dat ze de lijn wel kunnen doortrekken die ze dit jaar gezet hebben.
Posts: 3.471
Raikkonen gaat naar McLaren. Klaar. Dat gezeik altijd om die geruchten, Alonso ging toch ook niet naar Ferrari?
Heidfeld en Heikki gaan naar Toyota hoogstwaarschijnlijk. Glock naar Renault. Die Kobayashi maakt ook kans aldaar, dus dan denk ik dat of Heidfeld, of Heikki naar Torro Rosso gaat. Of naar een nieuw team. Zeker is dat Raikkonen naar McLaren gaat. En Rosberg naar Brawn
Posts: 1.175
Toyota trekt waarschijnlijk de stekker uit de F1!
www.f1today.nl/nie(...)eizoen-2010-bekend/
Daarnaast: ze hebben KobaSan, dus denk dat Heiki gewoon exit is, daar missen we ook niets aan. Bij Renault deed ie al weinig en bij Mclaren idem dito!
Posts: 3.471
Zowel aan Toyota, als Heikki missen we niks. Die Koba kerel gun ik wel een plekje bij Torro Rosso ipv Jaime Alguesuari. Buemi is een stille, maar denk niet dat we van Buemi alles al hebben gezien.
Posts: 3.471
Daarnaast vind ik het een schande dat Raikkonen het om het geld doet. Dat ie veel vraagt is hem gegunt, maar daar moet ie dan ook naar presteren. Presteren doet ie goed, maar als je naar zijn salaris kijkt dan mag je etoch meer verwachten. Het gaat hem om races winnen, McLaren is daartoe in staat, en dus zou ik met minder ook al tevreden zijn. Mijn hoop is dat ie nog een titel voor McLaren binnenhaald. En dan stopt.
Posts: 32
Strikt gezien kun je ook zeggen dat de Ferrari waardeloos was gezien de resultaten van Fissichella en Badoer. Misschien zijn Raikkonen en Massa dan toch wel uitzonderlijke coureurs. Fissichella deed het erg goed met z\'n Force India, maar in een Ferrari reed hij geen deuk in een pakje boter. Uiteraard zal het ook zo zijn dat de Ferrari erg moeilijk te besturen is, echter Raikkonen en Massa konden er wel relatief aardig mee overweg.
Ont:
Ik hoop op een terugkeer van Kimi bij McLaren en dat hij toch kan laten zien dat Ferrari de verkeerde beslissing heeft gemaakt (al heb/had ik vanaf 1996 al een voorkeur voor Ferrari.) Anderzijds is het ook enigzins begrijpelijk dat Ferrari Kimi heeft uitgekocht naar sommige gegevens schijnt de man een aardig buitenproportioneel salaris te hebben gehad dat meer in verhouding staat met een coureur van het formaat Schumacher. Maargoed nu moet hij alsnog afgekocht worden.
Ik zou trouwens ook benieuwd zijn naar de verhoudingen Raikkonen - Hamilton, Rosberg - Button en Alonso - Massa, ik verwacht dat Hamilton en Raikkonen weleens gelijk op kunnen gaan, misschien een klein voordeeltje voor Kimi mits hetzelfde matriaal voorhanden is. Met hetzelfde materiaal verwacht ik dat Rosberg de kersverse wereldkampioen laat zien dat hij het niet puur op kwaliteit kampioen is, en dat Alonso met moeite voor kan blijven op Massa..
Posts: 1.016
Je kunt überhaubt afvragen waarom een stel snotjongen zulke gigantische bedragen moeten verdienen.
Het is een volstrekt onzinnig onderwerp en een discussie over de 45 miljoen van Kimi of de 18 miljoen van Lewis is daarbij totaal niet relevant.
Lewis is de puberteit nog maar net voorbij, dus 18 miljoen, ook al is hij een wereldkampioen, is wat mij betreft een factor 18 (of een factor 180) teveel...
Overigens wel grappig om te zien is dat alle teambazen nu krampachtig op de rem drukken en in koor roepen dat de salaris eisen van Jantje of Pietje veel te hoog liggen.
Salarisssen van coureurs en enkele andere sleutelfiguren binnen een organisatie (denk aan een ontwerper als Adrian Newey) zijn buiten de budget beperkende maatregelen gehouden. Je kunt dus verwachten dat de teams technisch (budgettair) dichter bij elkaar komen te liggen en dat de factor coureur steeds belangrijker word in het resultaat. De waarde van coureurs zal in de komende jaren flink toenemen...
Posts: 173
Ben ik nu eens volledig mee eens!
Ik wil anders wel z\'n plaats innemen voor 3000 euro per weekend. Maar kan maar vanaf zaterdag rijden, dus wordt moeilijk zeker...? :-)
En mijn mening, waarom zouden ze bij McLaren naast Hamilton nog een rijder willen die deze belachelijke eisen stelt? Iemand die voor kampioen gaat hebben ze niet nodig, daar hebben ze Hamilton voor. En om een tweede rijder meer te betalen dan hun eerste lijkt me ook niet logisch. Dus, waarom eigenlijk niet iemand zoals glock of Heidfeld? Die gasten kunnen ook aardig sturen en zijn nog vrij.
Enfin, dat ze doen wat ze willen. Maar een logische beslissing zou het niet zijn, alleen een veel te dure weggesmetengeldbeslissing als je het mij vraagt.
En inderdaad, de snotjongens zouden best wat minder verdienen en met hun beide voeten op de grond blijven staan. Want al bij al, ok, het zijn wel onze helden, maar rijden ze ook maar met de auto he.
Posts: 102
Ik hoop dat Raikkonen net zo gedreven is als het afgelopen half jaar en de titel binnen haalt met Mclaren. Iets wat al (minimaal 1) keer eerder had moeten gebeuren. Zou verdient zijn.
Verder denk ik dat de salarissen allemaal wel wat lager zullen liggen komend jaar en dat veel van deze uitspraken politieke spelletjes zijn. De heren (zowel teams als rijders) weten echt wel hoe de markt is.
Posts: 2.049
Waarvoor heeft die zoveel geld nodig. Ik bedoel: als je racet doe je dat uit passie, niet om geld eruit te zuigen. Als Raikkonen echt achter het geld aan is, dan mag hij van mij prompt uit de autosport gegooid worden. Er zijn genoeg courreurs die het potentieel van hem hebben en die rijden uit passie voor de sport, niet om al die miljoenen. De gemiddelde contracten die op dit moment in de F1 worden voorgelegd, rond de 5 miljoen dollar, zijn meer dan royaal. daar moet Raikkonen zich mee tevreden stellen.
Posts: 10.412
hij zal wel weer een nieuw bootje willen? en al die dikke feesten moeten ook betaald worden...:p
Posts: 2.049
Je gaat me niet zeggen dat die met 5 miljoen daar niet mee gaat toekomen. En de voorgeschotelde contracten aan zijn adres zullen zeker 2-3 keer zoveel zijn.
Posts: 3
kimi moet gewoon en hamilton van zn steralures afhelpen.
wat zn salaris betreft, geef m is ongelijk als ze t voor m overhebben..
Posts: 863
Sinds wanneer heeft Hamilton sterallures?
Posts: 2.049
Ja, dat is natuurlijk mooi meegenomen, maar een riant salaris wat Raikkonen, dat mag hij niet eisen als ze dat er niet voor over hebben. Ik geef Mclaren 100% gelijk dat ze hem niet binnenlaten; een rijder moet rijden omdat hij het racen in zijn bloed heeft, niet om er dwingend geld uit te zuigen.
Posts: 11.414
Ja, Raikkonen zal toch gek zijn als hij niet probeert om zoveel mogelijk geld te vangen voor zijn diensten?
Als ze hem zonder morren zouden betalen wat hij vraagt dan zou hij te weinig gevraagd hebben.
Posts: 63
Helemaal mee eens.
Posts: 2.049
Ik herhaal: er zijn genoeg coureurs met hetzelfde potentieel als Raikkonen die maar al te graag zonder hoge voorwaarden willen rijden. Ik heb eerlijk gezegd liever een rijder die niet uit op het geld is en die minder goed rijdt dan Raikkonen, dan een geldzuiger als Raikkonen.
Dat je een redelijk bedrag vraagt is natuurlijk normaal, maar zulke jongens verdienen zoveel dat dat niet echt een probleem.
Posts: 435
jammer van de hoge eisen, had graag Kimi zien samenwerken met Brawn, hij heeft ferrari ook tot grote hoogte gebracht, en Kimi is snel. Las dat Lewis vader ineens wel Kimi zag zitten in de Maclaren.
Als je al geld genoeg hebt dan rijd je voor het kampioenschap. Lijkt me zo.
Posts: 233
is allemaal leuk, maar waarom verdient die man zoveel geld? hij heb een titel opzak, maar meer dan dat ook niet.
kom maar naar lewis, goed team!
Posts: 85
Over het algemeen is wel bekend dat het manegment van Kimi veel geld wil zien daarbij heeft Kimi ook nog bepaalde wensen waar het contract aan moet voldoen. Ik ben als groot Kimi fan een beetje teleurgesteld in de prestaties die hij bij Ferarri heeft laten zien t.o.v Massa en had dit nooit verwacht!
Ik zou ook zeggen pak wat je pakken kan maar ergens is een grens natuurlijk, je moet het immers natuurlijk ook waarmaken en dat heeft Kimi bij Ferarri gewoon niet gedaan daar kunnen we niet om heen. Ik denk dan ook als hij bij McLaren instapt dat hij het wel eens knap lastig kan krijgen tegen Hamilton.....en dan?
Posts: 38
Wat schrijf jij nou;
Ben jij blind of zo,met een wagen die ze niet meer verder ontwikkelen toch meedoen voor het podium vind ik aardig knap hoor.
En tegen over Massa een beetje neerbuigend vind je niet.
En als je heel z\'n f1 verleden kijkt zie je gewoon dat hij heel hard kan scheuren.
Ik ben geen Kimi fan maar ik vind het een kanjer van een coureur en zal hem ook missen als hij er mee stopt.
Kansloze
Posts: 85
Nee Kees ik ben zeker niet blind maar gewoon eerlijk en geef mijn eigen mening!
Tuurlijk heeft Kimi het goed gedaan met de auto die hij tot zijn beschikking had maar ben ervan overtuigd dat hij meer kan als de auto hem beter ligt.
Ik ben al vanaf dat Kimi instapte in de f1 een groot fan van hem maar durf er ook voor uit te komen dat hij bij ferarri niet naar verwachting heeft gepresteerd. In de McLaren tijd had hij een snelheid wat erg indrukwekkend was en die gewoon niet te vergelijken is met de tijd dat hij bij ferarri heeft geraced.
Verder ben ik van mening dat iedereen zijn eigen mening mag neerzetten KEES. Lees eerst eens wat iemand neerzet voordat je er meteen een negative reactie op terug plaatst en iemand voor blind of kansloze uitmaakt............
Posts: 2.049
Nogmaals: het is niet omdat ze niet zeggen dat ze geen updates meer hebben, dat ze er ook daadwerkelijk geen meer hebben aangebracht. Het kon goed zijn dat ze onderdelen voor volgend jaar al uitgeprobeerd hebben en dat die dus ook werkten. Dat zou logisch zijn naar analogie van de geruchten en het feit dat je door het jaar niet mag testen. Als je zogezegd de ontwikkeling van de auto hebt stilgezet om aan de volgende te beginnen, dan zou het inderdaad slim zijn om de onderdelen van die volgende auto te testen op de huidige auto en ze dan \"testen\" tijdens de raceweekends.
Nu niets af van de prestatie van Raikkonen. Hij heeft het goed gedaan.