user icon

Jean Todt voorstander van terugkeer Franse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 28 okt 2009 10:36
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Jean Todt, de kersverse voorzitter van de internationale autosportbond FIA, steunt Frankrijk in haar pogingen om weer een Formule 1-race te organiseren. De Fransman is al met gesprekken met de Franse autosportbond begonnen.

De overheden kunnen binnenkort op een praatje met Todt rekenen. De FIA-president vertelde persbureau AFP: “De Franse Grand Prix is een onderwerp waar ik al met de FFSA over discussieer. Ik hoop dat Frankrijk de Formule 1-race terug krijgt.”

Bernie Ecclestone stelt doorgaans de kalender samen en betwijfelt of dat gaat lukken. In Le Parisien zei hij: “Ik heb een contract verstuurd en niets meer gehoord. Jammer, want het wordt steeds moeilijker om een plek op de kalender te bemachtigen. Ze moeten snel handelen, de tijd begint te dringen.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Logisch dat hij frankrijk terug wilt op de kalender, het is immers zelf een fransman

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 10:54
  • Marcd

    Posts: 397

    Natuurlijk wilt hij dat, dat wilt elke fransman :).
    Ik heb ook gehoord dat hij wil dat alle coureurs verplicht stokbrood en croissants gaan eten en alleen in een Peugeot, Citroen of Renault naar het circuit toe komen. Na de GP verplicht \"du pain, du vin, du Boursin\" .
    Proost !

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 11:18
  • rafael

    Posts: 2.149

    Over paar weken hij gaat zeggen :ik hoop dat een GP van Rome komt!!!(Italie)

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 11:41
  • sanderndk

    Posts: 586

    Kinderachtige reacties hierboven bah, als je het niet kan opbrengen reageer dan gewoon niet...

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 12:06
    • Marcd

      Posts: 397

      Ik zal het er volgende keer wel bijzetten als ik een grapje maak.

      • + 0
      • 28 okt 2009 - 12:41
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    Leuk Geste, maar volgens mij heeft TodT hier helemaal niets mee te maken! Ecclestone \"behartigt\"de commerciele rechten van de F1 en dus ook de contracten met de circuits. Dus loos gelul uit de ruimte!

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 13:05
    • nuovo

      Posts: 36

      En loos gelul zullen we nog heel veel horen van deze man

      • + 0
      • 28 okt 2009 - 13:47
  • Tom

    Posts: 399

    Ik begrijp dat hij graag als Franse president van de FIA een race in eigen land heeft. Daar heb ik op zich ook geen moeite mee, als het maar niet op Magny Cours is. Wat een vreselijk circuit in the \' fucking\' middle of nowwhere is dat!!!

    En NathieF1, ik ben het helemaal met je eens. SPA is het beste en mooiste circuit ter wereld en deze moet behouden blijven!!!

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 18:54
  • In de Concorde agreement stond iets over traditionele landen waar verplicht een GP gehouden zou moeten worden. Volgens mij Engeland, Italie, Frankrijk, Duitsland en ik geloof ook Belgie.

    Todt heeft wat dat betreft zeker dus wel macht, want de Ecclestone moet zich daar ook gewoon aan houden.


    @Tom
    \"als het maar niet op Magny Cours is. Wat een vreselijk circuit in the \' fucking\' middle of nowwhere is dat!!!\"

    Wat maakt het nou in vredesnaam uit waar het circuit ligt? Magny Course was een van de beste circuits om te bezoeken als je een leuke race wilt zien. Als je zit bij de hairpin overzie je de halve baan en je hebt geheid vrijwel alle inhaalpogingen gezien (en dat zijn er heel wat meer dan je op TV ziet).

    • + 0
    • 29 okt 2009 - 01:42
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Nou iedereen heeft heeft een leesbril nodig, want Todt zegt niet dat het gaat gebeuren, maar hij is er een voorstander van.
    Zelf zie ik trouwen liever magnycours dan singapore of valencia

    • + 0
    • 29 okt 2009 - 09:14
    • Hij is gesprekken begonnen met de Franse autobond ...

      • + 0