Ecclestone waarschuwt Silverstone: "Prijs voor Grand Prix niet omlaag"
- Gepubliceerd op 26 okt 2009 09:08
-
9
- Door: Rob Veenstra
Ecclestone in de Daily Express: Silverstone heeft een aanbod ontvangen. We hebben geen commerciële overeenkomst voor de Britse Grand Prix voor 2010. Daarom staat de race onder voorbehoud op de kalender. Als ze denken dat het ze niet gaat lukken, doe het dan niet. Mocht dat gebeuren, dan vindt de Britse Grand Prix volgend jaar niet plaats. Zo simpel is het.
Niemand dwingt ze om een race te organiseren. Zo gaan de zaken. We hebben een aanbod gedaan, een contract waar wij ons in kunnen vinden. We zijn niet bereid om minder te vragen voor de Grand Prix. Hebben we de Britse Grand Prix nodig? Nee. Ik wil wel een race in Groot-Brittannië, maar we gaan geen speciale prijzen opstellen.
Trending nieuws
-
Wolff zag Russell door het ijs zakken: "George heeft geen vertrouwen meer"
George Russell moest tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco opnieuw zijn meerdere erkennen in teamgeno...
06 jun 2026 19:22 -
Vrolijke Verstappen geeft hilarisch 'advies' aan Antonelli
Max Verstappen voelde zich na afloop van de kwalificatie in Monaco heel erg goed. Na zijn frustratie in Canada, was d...
06 jun 2026 18:54 -
Verstappen ziet Red Bull stappen zetten: "Gaat beter"
Max Verstappen verraste vandaag vriend en vijand met de tweede tijd in de kwalificatie in Monaco. Verstappen kwam net...
06 jun 2026 18:24 -
Radeloze Russell legt het weer af tegen Antonelli: "Deze auto past niet bij mijn stijl"
George Russell beleefde opnieuw een lastige kwalificatie in Monaco. De Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de z...
06 jun 2026 18:06 -
Wolff sprakeloos na magische ronde Antonelli
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intens genoten van de kwalificatie in Monaco. Hij had niet verwacht dat zijn coure...
06 jun 2026 17:54
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (9)
Login om te reagerenSmitju
Posts: 442
Goh, wat een verrassing. Ik had toch echt verwacht dat Bernie wat minder geld zou vragen.
Kevin1987
Posts: 63
Ja, ik had ook verwacht dat Ecclestone dan ook wat met de prijs omlaag zou gaan.
En daar komt bij, Silverstone spreekt meer tot de verbeelding als gastheer van de Britse GP, dan Donington Park. Prachtige circuit!
patrickl
Posts: 11.414
Ik dacht dat in de Concorde agreement stond dat de traditionele landen verplicht een F1 race hadden? Daar wordt sowieso wel de hand wat mee gelicht (Frankrijk bijvoorbeeld), maar je moet dan toch ook wel een redelijk bedrag vragen dan voor zo\'n race.
ives
Posts: 1.278
In het concorde agreement zetten dat Silverstone, Spa, Monza en Suzuka verplicht op de kalender moeten staan, al is het gratis!
FrankypankyV8
Posts: 696
@Ives,
Dat lijkt mij ook een zeer goed idee. Alleen, waarom staat Monaco niet op je lijstje?!?
;-)
OT, Dacht men nou echt dat opa \"Geldhonger\" ook maar 1 eurocent minder genoegen neemt?!? Die man heeft (psychische) hulp nodig, serieus!
Ysbrand
Posts: 207
Het is al vaker gezegd door mij en andere F1 fans, maar deze eikelsteen moet eens ophouden met dat gezeik om zóveel geld.
Dit is een circuit met geschiedenis, evenals Spa, Nürburgring, Imola, Monza en ga zo nog maar even door.
Maar onze vriend eikelsteen ziet liever nachtraces en optochten zodat er lekker veel geld in het potje komt.
Ze zouden de DTM 17 races moeten geven, dan zou er van de formule 1 geen spaan meer overblijven!
johan
Posts: 985
Net of de DTM geen optocht is. En ze hebben maar twee verschillende auto\'s rondrijden.
Enige voordel is dat je met die toerwagens wat makkelijker tegen elkaar kan rijden, dan lijkt het nog spectaculair.
Ysbrand
Posts: 207
@ Johan, je moet niet mee praten als je het niet volgt, en over die 2 merken: volgend jaar kom sowieso BMW en er wordt gesproken over Volvo en Alfa
johan
Posts: 985
En jij weet of ik het volg of niet? Je moest eens weten hoe vaak ik de DTM al afgezet heb, omdat er geen hol aan was. Ik heb het heus geprobeerd.
De race in Dijon was leuk, maar dat kwam vooral door de banden bij de Audi\'s.
Eerst maar eens zien of ze erbij komen al die fabrikanten. Er werd ook gesproken over Maserati\'s, Citroens, maar daar is ook nog niks van terecht gekomen.
Volgens mij komen er in 2011 nieuwe regels voor de DTM, dus waarom zou BMW investeren in een 2010 auto, als de Mercedes en de Audi al door en doorontwikkeld zijn? Denk niet dat BMW de rol van Opel in hun laatste jaren wil hebben.