Ecclestone waarschuwt Silverstone: "Prijs voor Grand Prix niet omlaag"
- Gepubliceerd op 26 okt 2009 09:08
-
9
- Door: Rob Veenstra
Ecclestone in de Daily Express: Silverstone heeft een aanbod ontvangen. We hebben geen commerciële overeenkomst voor de Britse Grand Prix voor 2010. Daarom staat de race onder voorbehoud op de kalender. Als ze denken dat het ze niet gaat lukken, doe het dan niet. Mocht dat gebeuren, dan vindt de Britse Grand Prix volgend jaar niet plaats. Zo simpel is het.
Niemand dwingt ze om een race te organiseren. Zo gaan de zaken. We hebben een aanbod gedaan, een contract waar wij ons in kunnen vinden. We zijn niet bereid om minder te vragen voor de Grand Prix. Hebben we de Britse Grand Prix nodig? Nee. Ik wil wel een race in Groot-Brittannië, maar we gaan geen speciale prijzen opstellen.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 442
Goh, wat een verrassing. Ik had toch echt verwacht dat Bernie wat minder geld zou vragen.
Posts: 63
Ja, ik had ook verwacht dat Ecclestone dan ook wat met de prijs omlaag zou gaan.
En daar komt bij, Silverstone spreekt meer tot de verbeelding als gastheer van de Britse GP, dan Donington Park. Prachtige circuit!
Posts: 11.414
Ik dacht dat in de Concorde agreement stond dat de traditionele landen verplicht een F1 race hadden? Daar wordt sowieso wel de hand wat mee gelicht (Frankrijk bijvoorbeeld), maar je moet dan toch ook wel een redelijk bedrag vragen dan voor zo\'n race.
Posts: 1.278
In het concorde agreement zetten dat Silverstone, Spa, Monza en Suzuka verplicht op de kalender moeten staan, al is het gratis!
Posts: 696
@Ives,
Dat lijkt mij ook een zeer goed idee. Alleen, waarom staat Monaco niet op je lijstje?!?
;-)
OT, Dacht men nou echt dat opa \"Geldhonger\" ook maar 1 eurocent minder genoegen neemt?!? Die man heeft (psychische) hulp nodig, serieus!
Posts: 207
Het is al vaker gezegd door mij en andere F1 fans, maar deze eikelsteen moet eens ophouden met dat gezeik om zóveel geld.
Dit is een circuit met geschiedenis, evenals Spa, Nürburgring, Imola, Monza en ga zo nog maar even door.
Maar onze vriend eikelsteen ziet liever nachtraces en optochten zodat er lekker veel geld in het potje komt.
Ze zouden de DTM 17 races moeten geven, dan zou er van de formule 1 geen spaan meer overblijven!
Posts: 985
Net of de DTM geen optocht is. En ze hebben maar twee verschillende auto\'s rondrijden.
Enige voordel is dat je met die toerwagens wat makkelijker tegen elkaar kan rijden, dan lijkt het nog spectaculair.
Posts: 207
@ Johan, je moet niet mee praten als je het niet volgt, en over die 2 merken: volgend jaar kom sowieso BMW en er wordt gesproken over Volvo en Alfa
Posts: 985
En jij weet of ik het volg of niet? Je moest eens weten hoe vaak ik de DTM al afgezet heb, omdat er geen hol aan was. Ik heb het heus geprobeerd.
De race in Dijon was leuk, maar dat kwam vooral door de banden bij de Audi\'s.
Eerst maar eens zien of ze erbij komen al die fabrikanten. Er werd ook gesproken over Maserati\'s, Citroens, maar daar is ook nog niks van terecht gekomen.
Volgens mij komen er in 2011 nieuwe regels voor de DTM, dus waarom zou BMW investeren in een 2010 auto, als de Mercedes en de Audi al door en doorontwikkeld zijn? Denk niet dat BMW de rol van Opel in hun laatste jaren wil hebben.