user icon

Ecclestone waarschuwt Silverstone: "Prijs voor Grand Prix niet omlaag"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2009 09:08
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Nu Donington Park het niet lijkt te redden komt de toekomst van de Britse Grand Prix in gevaar. Silverstone staat klaar om de race terug te nemen, maar het circuit moet niet denken dat Bernie Ecclestone zich makkelijk opstelt. De prijs voor de Grand Prix gaat niet omlaag.

Ecclestone in de Daily Express: “Silverstone heeft een aanbod ontvangen. We hebben geen commerciële overeenkomst voor de Britse Grand Prix voor 2010. Daarom staat de race onder voorbehoud op de kalender. Als ze denken dat het ze niet gaat lukken, doe het dan niet. Mocht dat gebeuren, dan vindt de Britse Grand Prix volgend jaar niet plaats. Zo simpel is het.”

“Niemand dwingt ze om een race te organiseren. Zo gaan de zaken. We hebben een aanbod gedaan, een contract waar wij ons in kunnen vinden. We zijn niet bereid om minder te vragen voor de Grand Prix. Hebben we de Britse Grand Prix nodig? Nee. Ik wil wel een race in Groot-Brittannië, maar we gaan geen speciale prijzen opstellen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Goh, wat een verrassing. Ik had toch echt verwacht dat Bernie wat minder geld zou vragen.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 10:37
  • Kevin1987

    Posts: 63

    Ja, ik had ook verwacht dat Ecclestone dan ook wat met de prijs omlaag zou gaan.

    En daar komt bij, Silverstone spreekt meer tot de verbeelding als gastheer van de Britse GP, dan Donington Park. Prachtige circuit!

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 10:55
  • Ik dacht dat in de Concorde agreement stond dat de traditionele landen verplicht een F1 race hadden? Daar wordt sowieso wel de hand wat mee gelicht (Frankrijk bijvoorbeeld), maar je moet dan toch ook wel een redelijk bedrag vragen dan voor zo\'n race.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 11:01
  • ives

    Posts: 1.233

    In het concorde agreement zetten dat Silverstone, Spa, Monza en Suzuka verplicht op de kalender moeten staan, al is het gratis!

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 12:35
  • @Ives,

    Dat lijkt mij ook een zeer goed idee. Alleen, waarom staat Monaco niet op je lijstje?!?
    ;-)
    OT, Dacht men nou echt dat opa \"Geldhonger\" ook maar 1 eurocent minder genoegen neemt?!? Die man heeft (psychische) hulp nodig, serieus!

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 14:12
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Het is al vaker gezegd door mij en andere F1 fans, maar deze eikelsteen moet eens ophouden met dat gezeik om zóveel geld.
    Dit is een circuit met geschiedenis, evenals Spa, Nürburgring, Imola, Monza en ga zo nog maar even door.

    Maar onze vriend eikelsteen ziet liever nachtraces en optochten zodat er lekker veel geld in het potje komt.

    Ze zouden de DTM 17 races moeten geven, dan zou er van de formule 1 geen spaan meer overblijven!

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 19:37
    • johan

      Posts: 985

      Net of de DTM geen optocht is. En ze hebben maar twee verschillende auto\'s rondrijden.
      Enige voordel is dat je met die toerwagens wat makkelijker tegen elkaar kan rijden, dan lijkt het nog spectaculair.

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 08:13
  • Ysbrand

    Posts: 207

    @ Johan, je moet niet mee praten als je het niet volgt, en over die 2 merken: volgend jaar kom sowieso BMW en er wordt gesproken over Volvo en Alfa

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 17:55
    • johan

      Posts: 985

      En jij weet of ik het volg of niet? Je moest eens weten hoe vaak ik de DTM al afgezet heb, omdat er geen hol aan was. Ik heb het heus geprobeerd.
      De race in Dijon was leuk, maar dat kwam vooral door de banden bij de Audi\'s.

      Eerst maar eens zien of ze erbij komen al die fabrikanten. Er werd ook gesproken over Maserati\'s, Citroens, maar daar is ook nog niks van terecht gekomen.
      Volgens mij komen er in 2011 nieuwe regels voor de DTM, dus waarom zou BMW investeren in een 2010 auto, als de Mercedes en de Audi al door en doorontwikkeld zijn? Denk niet dat BMW de rol van Opel in hun laatste jaren wil hebben.

      • + 0
      • 28 okt 2009 - 10:32

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar