user icon
user icon

IRL: Robert Doornbos verlaat HVM Racing

  • Gepubliceerd op 16 okt 2009 11:18
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Robert Doornbos heeft HVM Racing ingelicht dat hij in 2010 niet voor het team uit zal komen. Dat nieuws brengt Sportweek. Doornbos begon het seizoen bij Newman/Haas/Lanigan, maar voelde zich daar achtergesteld ten opzichte van teamgenoot Graham Rahal. De tussentijdse overstap naar HVM Racing leverde echter niet het gewenste resultaat op.

Doornbos vertoefde sindsdien steevast in de achterhoede en sloot het seizoen af op een zestiende plek met 283 punten. Hij is klaar met HVM Racing. “Zo kon het niet langer. Ik was een sitting duck tijdens de races met HVM. We waren kansloos en soms moest ik onverantwoorde risico’s nemen. Hopelijk heb ik nu alle shit voor de duur van mijn loopbaan gehad. Ik hoop dat dit het slechtste jaar uit mijn carrière blijkt te zijn geweest”, aldus Doornbos tegenover Sportweek.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Marcd

    Posts: 397

    Zo !!! en nu ?? al een aanbieding gehad van een ander team ofzo ??

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:21
  • hij komt bij mij altijd over alsof hij denkt dat hij een super coureur is, maar helaas vind ik dat niet.....

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:29
  • WH

    Posts: 206

    Hij rijdt nu zowieso weer A1GP, misschien moet hij dat maar combineren met een zitje in de Superleague Formula, net als Bourdais :P

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:34
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ach, er zal hem ook heus wel te verstaan zijn gegeven dat hij moet opkrassen. Ik vrees dat dit het vroegtijdige einde van zijn loopbaan is. Ik denk geen kans is bij een ander IRL team en in de F-1 kan hij het helemaal schudden.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:46
  • Benz

    Posts: 368

    Dan hoop ik serieus voor hem dat ie aanbiedingen heeft gehad van andere teams en op die manier in de sport aanwezig kan blijven. Zo niet dan vrees ik met grote vrezen dat het einde oefening is met de carriere van Bobby D!

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:49
  • Ik heb eigenlijk nergens gelezen/gehoord dat hij is gaan lobbyen over een F1-stoeltje bij bijvoorbeeld 1 van de nieuwe teams.... Er zijn namen die dat wel doen die echt niet beter zijn dan hij. Maar goed ik denk dat hij met A1GP en dat soort dingen niet veel kan doen (aangezien hij toch wel weer het stoeltje moet delen met bleekemolen). Ben benieuwd denk dat hij langzamerhand gaat verdwijnen net als Albers

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:53
  • Gewogen en te licht bevonden. Jammer. Vond het wel een sympatieke gozer en hij had het wel naar zijn zin in de VS volgens mij.

    Ach A1GP is ook leuk.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 13:06
  • conundrum

    Posts: 77

    Op zijn twitter ontkent hij dat hij weg gaat bij het team.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 18:14
  • Alfaatje

    Posts: 6

    Ben best wel een beetje een fan van Robert.
    Maar om halverwege het seizoen een redelijk presterend team te verlaten voor een team dat toen al een achterhoede team was, vind ik geen briljante zet.
    Dan maar even je poot stijf houden, de Rookie titel binnenhalen en met die titel op zak een andere team zoeken.
    Was echt niet onmogelijk geweest (inclusief een Indycar winst)
    want hij is een van de weinige coureurs die in bijna alle \"zware\" formule klassen muv F1, op het hoogste treetje heeft gestaan!
    F3000, A1GP, Superleague en Champcar.
    Ik denk / hoop niet dat Bobby D zijn cariere al voorbij is !

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 18:14
  • Stitch

    Posts: 5.128

    Blijkt inderdaad een onzinverhaal te zijn dat een iemand de wereld in heeft geslingerd. beetje jammer dat mensen niet verder navragen voor ze zoiets publiceren.

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar