Jean Todt klaagt in brief over campagne van Ari Vatanen
- Gepubliceerd op 14 okt 2009 08:29
-
11
- Door: Rob Veenstra
Dat schreef Todt in een brief aan de leden. We hebben geprobeerd om de suggesties van de oppositie voor de FIA te begrijpen, alleen konden we geen gedetailleerde politieke visie vinden. In onze campagne benadrukten we de noodzaak voor teamwork en samenwerking tussen de mobiliteit en de sport. De negatieve toon van onze tegenkandidaat ondermijnt de eenheid binnen de FIA. Wij herkennen dat er meer is dat de leden bij elkaar brengt dan dat ze uit elkaar worden gedreven.
We spreken alle leden aan om zich te concentreren op de echte problemen en we hopen dat de persoonlijke aanvallen en valse beschuldigingen stoppen. Wij houden vast aan onze constructieve en positieve aanpak, het belang van de FIA gaat bij ons boven alles en we zijn dankbaar voor de steun die we daar al voor kregen. We vertrouwen dat de leden inzien dat wij met onze leidinggevende kwaliteiten en professionalisme de beste optie vormen om de uitdagingen in Mobiliteit en Sport tegemoet te treden.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 5.792
todt is volgens mij toch de beste kandidaat omdat hij niet alleen in de f1 heeft gewerkt maar in meerdere wagensportafdelingen wat niet gezegd kan worden van vatanen die alleen mar in de rally heeft gezeten .Als persoon vind ik Todt niks ,te arrogant maar daar gaat het niet over
Posts: 258
Dus je vindt de huidige aanpak van Mosley ook goed?
Posts: 586
Max heeft ook een goede aanpak gehanteerd, iedereen inclusief fans wilden deze verandering alleen hij is er in doorgedraafd. Nu is het genoeg het veld is weer competentief. Het is nu tijd transparantie en behoud van de afgesproken regels. Naar mijn mening staat todt daarvoor, met Vatanen weet je niet welke kant hij op wil en dat komt ook omdat hij een leider is die door zijn onervarenheid er in zal moeten groeien daar is nu het moment niet voor.
Posts: 6.198
Het lijkt mij eerder tijd voor een nieuw regime dat de sport weer aantrekkelijk kan maken. De huidige regels zorgen nog steeds niet voor veel inhaalacties. De aantrekkingskracht zou van het spektakel op de baan moeten komen en niet van weer een nieuw schandaal dat niets met het racen zelf te maken heeft. Daar heeft het bewind van Max Mosley totaal gefaald. Toegegeven hij heeft de sport veilig gemaakt. Nu is het echter tijd om ervoor te zorgen dat er weer strijd op de baan komt. Inhaalacties, waarbij een coureur niet direct gestraft wordt omdat hij probeerde in te halen waar het niet kan. Dat is toch het spektakel waar we met zijn allen op zitten te wachten! Niet dat na zó\'n prachtige actie hij van achter de groene tafel moet horen dat hij stout was en hem zijn punten afgenomen worden waardoor hij het de volgende keer wel uit zijn hoofd laat om uberhaupt te proberen de auto voor hem in te halen! Nee, laat er in godsnaam een nieuwe, frisse wind waaien. die van Ari Vatanen die als rallycoureur maar al te goed weet wat spektakel is! Zo, ik heb gezegd!
Posts: 5.792
nee zeer zeker niet al is niet alles verkeert geweest natuurlijk.Vooral de laatste tijd heeft hij er een zooitje van gemaakt.Ik vind todt een sterke persoonlijkheiden hij heeft natuurlijk veel en veel meer ervaring op dit gebied.ook zal hij het anders doen als Mosley en of hij dat goed gaat doen tja dat is de vraag maar beter als Vatannen want de man heeft eigenlijk helemaal geen ervaring op het gebied van leiding geven aan zo`n groot internationaal bedrijf
Posts: 1.966
\"We hopen dat de persoonlijke aanvallen en valse beschuldigingen stoppen\"..ehm, Beste heer Todt...Wie begon er nu met persoonlijk te worden, was dat niet uw maatje Mosley? En deze brief riekt er ook naar. Nee, ze (Todt en Mosley) kunnen brieven schrijven wat ze willen, Vatanen staat er goed voor, Todt en de zijnen spelen het op de verkeerde manier, te doorzichtig. Hoop dat Vatanen het (kan) winnen. En dan hoop ik dat hij het ook echt waar kan maken, dat blijft afwachten...
Posts: 6.198
Todt laat de achterbakse aanvallen op de persoon en het onder druk zetten van leden over aan Max \"the whip\" Mosley, en gaat vervolgens janken over het feit dat Vatanen terugvecht...
Dat is als een kind dat gemeen met een speld in iemands rug steekt en als deze dan terugslaat begint te roepen: \"Meester hij slaat mij\". Walgelijk.
Posts: 4.951
Volgens mij begon dit zuigertje samen met Mosley met een lastercampagne. Ze dachten natuurlijk dat het een abc-tje was en dat Todt zonder slag of stoot de functie in de schoot zou vallen.
Posts: 16
De keus is nu eigenlijk tussen een navigator en een rijder.
Todt is als navigator begonnen bij ik meen Ragnotti, de man die de credits krijgt voor de Parijs-Dakar successen van Peugeot en Citroen overigens met Vatanen als belangrijkste stuurman.
Ik denk dat Todt ook de man is van de trucjes van Ferrari.
Ik zou het liefst Vatanen gekozen zien omdat hij als Europarlementarier blijk heeft gegeven van affiniteit met democratische beginselen.
Todt is als de vos die wel zijn haren maar niet zijn .... verliest.
Posts: 88
Vatanen was een lichtgewicht politieker, de eerste maal is hij opgekomen voor een Finse conservatieve partij, hij was toen omstreden omdat hij als Fins verkozene in Frankrijk bleef wonen, bij de volgende verkiezingen kwam hij op voor een Franse conservatieve partij, en de laatste keer kwam hij terug op voor een Finse conservatieve partij, maar werd niet verkozen.
Ik vind Vatanen als mens ook veel toffer dan Todt, maar ik denk niet dat hij een goede voorzitter kan worden, daarvoor heeft hij veel te weinig ervaring.
En als Vatanen verkozen zou worden, zullen de verwachtingen zo groot zijn dat hij alleen maar kan teleurstellen, want zo\'n organisatie zoals de FIA hervorm je niet in in korte tijd.
Posts: 11.414
Vatanen heeft de juiste ideeen en hij heeft het (sport)hart op de juiste plaats zitten. Hij is alleen een beroerde politicus. Kijk alleen al naar die trieste campagne van hem.
Todt is een draak van een vent, corrupt, onbetrouwbaar en net zo eigenwijs als Mosley. De sport interesseert hem geen moer en alleen zijn resultaat telt. Hij is alleen wel een heel doortrapte politicus. Kijk alleen maar naar die schunnige campagne van hem.