user icon

FIA keurt circuit van Abu Dhabi definitief goed

  • Gepubliceerd op 07 okt 2009 13:48
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA heeft het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi groen licht gegeven voor de organisatie van de laatste Grand Prix van dit seizoen. Racedirecteur Charlie Whiting reisde deze week voor inspectie af naar Abu Dhabi en zag daar dat alles in orde is.

“Alles gaat goed”, zegt circuitdirecteur Richard Cregan tegen Autosport over de voorbereidingen op de eerste race. “We hebben een paar overdrachten achter de rug en in dat proces zitten we momenteel. Ik noem het de shakedown van het circuit.”

“Het is zo’n complexe faciliteit met vele gebouwen en vele technische elementen voor het circuit, daar gaan we stap voor stap doorheen. Daar zijn we nu mee bezig en de eerste grote stap is de GP2-test in het weekend voor de Grand Prix en daar verheugen we ons op.”

“Charlie kwam hier maandag aan en wij hadden voldaan aan alles waar hij om gevraagd had. Hij is ook aanwezig bij de GP2-test en dat is nuttig. De marshalls voor de Grand Prix komen ook, dus het is een goede test voor de systemen en de mensen.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Gelukkig maar, anders was Brawn al kampioen :P en was Vettel kansloos.....

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 14:47
  • Dit lijkt me echt een meesterlijk circuit

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 15:46
  • Gaat het circuit rechtsom / tegen de klok in?
    Mooie baan.
    Leek me in het begin een beetje een stratencircuit te worden, met die jachthaven in het midden. Maar als ik zo kijk naar de tribunes, pitsgebouwen en de verschillende circuit configuraties, dan zal het bootjesvolk geregeld last hebben van voorbijrazende bolides... ;-)

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:04
  • Peter

    Posts: 949

    Meesterlijk circuit? Mooie baan?? Ik weet smaken verschillen maar ik tel even snel ca 6 90 graden bochten 2 180 graden bochten... rechte stukken die evenwijdig aan elkaar lopen. Niet echt een ontwerpgenie geweest. Mijn racebaan op zolder is uitdagender... Geef mij maar de traditionele circuits.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 18:07
  • doet me ergens aan Hockenheim denken... ziet er goed uit

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 18:09
  • By the way: wie heeft het circuit ontworpen..

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 18:18
  • CoHaBa F1

    Posts: 63

    Een leuk ding van dit circuit: De brug die het Yas Marina hotel met elkaar verbindt is hier in Nederland afgebouwd voordat het verscheept werd naar Abu Dhabi. Op een scheepswerf in Harlingen. Deze dus: www.vuykgron.nl/upload/brug%202.bmp

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 20:56

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar