user icon

Geen spijt bij Honda over afscheid van de Formule 1

  • Gepubliceerd op 28 sep 2009 12:15
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
In plaats van Brawn GP had nu de naam Honda bovenaan het constructeurskampioenschap kunnen staan. De Japanse autofabrikant trok zich echter eind vorig jaar terug. Honda-president Takanobu Ito benadrukt die beslissing niet te betreuren.

In de krant Kyodo News meldt hij: “We begeven ons met het bedrijf Honda nog steeds op glad ijs. De auto-industrie moet nog altijd vrezen. Daarom kunnen we geen spijt hebben van ons vertrek uit de sport. We zijn Brawn GP dankbaar voor de goede resultaten en de soepele overgang. We hebben veel geleerd over de vereisten om een team te managen. Die lessen brengen we de volgende keer in de praktijk, mochten we ooit terugkeren.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Dat is natuurlijk een onzinverhaal. Want hoewel het chassis wellicht nog wat Honda-trekjes heeft is de motor toch echt van Mercedes en niet van Honda.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 12:25
  • als het nog honda was dan zat er ook een motor van hun in. dus dan hadden ze mis niet gestaan waar ze nu staan....

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 12:47
  • banton

    Posts: 111

    Kortom ze balen dat ze er te vroeg uitgestapt zijn......

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 13:09
  • Vorig jaar waren er nog aardige verschillen in het presteren van de motoren. Mercedes en Ferrari waren de toppers, Renault en ook Honda waren wellicht iets te braaf geweest in het interpreteren van de ontwikkelingsruimte.

    Als Honda gebleven was, hadden ze net als Renault hun motor mogen verbeteren. Brawn / Honda had het dan wellicht niet met de beste motor van het veld gedaan, maar dat de Renault goed genoeg is voor overwinningen hebben we dit jaar wel gezien in de RedBulls.

    Als je kijkt naar de dominante wijze waarop Brawn de eerste 7 á 8 races van het seizoen opereerde, zouden ze zelfs met de oude Honda V8 gewonnen hebben.

    Chassis en met name aerodynamica. Daar draait het tegenwoordig om in de F1. De invloed van motoren op het presteren van een auto, wordt zwaar overschat.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 14:17
  • nouja i.i.g. snap ik niet van Honda dat ze nu weer in het nieuws betreden, niemand vroeg toch naar ze?? waarom dan togh weer onnodig het nieuws in??

    IEDEREEN zou spijt hebbe als ie zen team verkocht, en het jaar erna met jouw ontwikkelde auto beide kampioenschappen wint, iedereen heeft dan spijt, Iedereen, ook honda,, alleen durven ze niet toe te geven,

    dombo\'s, liever eerlijk dan liegen togh?

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 14:54
    • Snap je dat echt niet?

      Op wiens circuit wordt de volgende race verreden? Ofwel op wiens circuit had in een thuisrace voor Honda het (de) kampioenschap(pen) binnengehaald kunnen worden?

      Oh, nou verraad ik het al ...

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 20:24
  • Geloof het gelijk, lol.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 17:49

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar