user icon
user icon

Geen spijt bij Honda over afscheid van de Formule 1

  • Gepubliceerd op 28 sep 2009 12:15
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
In plaats van Brawn GP had nu de naam Honda bovenaan het constructeurskampioenschap kunnen staan. De Japanse autofabrikant trok zich echter eind vorig jaar terug. Honda-president Takanobu Ito benadrukt die beslissing niet te betreuren.

In de krant Kyodo News meldt hij: “We begeven ons met het bedrijf Honda nog steeds op glad ijs. De auto-industrie moet nog altijd vrezen. Daarom kunnen we geen spijt hebben van ons vertrek uit de sport. We zijn Brawn GP dankbaar voor de goede resultaten en de soepele overgang. We hebben veel geleerd over de vereisten om een team te managen. Die lessen brengen we de volgende keer in de praktijk, mochten we ooit terugkeren.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Dat is natuurlijk een onzinverhaal. Want hoewel het chassis wellicht nog wat Honda-trekjes heeft is de motor toch echt van Mercedes en niet van Honda.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 12:25
  • als het nog honda was dan zat er ook een motor van hun in. dus dan hadden ze mis niet gestaan waar ze nu staan....

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 12:47
  • banton

    Posts: 111

    Kortom ze balen dat ze er te vroeg uitgestapt zijn......

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 13:09
  • Vorig jaar waren er nog aardige verschillen in het presteren van de motoren. Mercedes en Ferrari waren de toppers, Renault en ook Honda waren wellicht iets te braaf geweest in het interpreteren van de ontwikkelingsruimte.

    Als Honda gebleven was, hadden ze net als Renault hun motor mogen verbeteren. Brawn / Honda had het dan wellicht niet met de beste motor van het veld gedaan, maar dat de Renault goed genoeg is voor overwinningen hebben we dit jaar wel gezien in de RedBulls.

    Als je kijkt naar de dominante wijze waarop Brawn de eerste 7 á 8 races van het seizoen opereerde, zouden ze zelfs met de oude Honda V8 gewonnen hebben.

    Chassis en met name aerodynamica. Daar draait het tegenwoordig om in de F1. De invloed van motoren op het presteren van een auto, wordt zwaar overschat.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 14:17
  • nouja i.i.g. snap ik niet van Honda dat ze nu weer in het nieuws betreden, niemand vroeg toch naar ze?? waarom dan togh weer onnodig het nieuws in??

    IEDEREEN zou spijt hebbe als ie zen team verkocht, en het jaar erna met jouw ontwikkelde auto beide kampioenschappen wint, iedereen heeft dan spijt, Iedereen, ook honda,, alleen durven ze niet toe te geven,

    dombo\'s, liever eerlijk dan liegen togh?

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 14:54
    • Snap je dat echt niet?

      Op wiens circuit wordt de volgende race verreden? Ofwel op wiens circuit had in een thuisrace voor Honda het (de) kampioenschap(pen) binnengehaald kunnen worden?

      Oh, nou verraad ik het al ...

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 20:24
  • Geloof het gelijk, lol.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 17:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar