Ecclestone: "Wellicht volgende week oplossing voor Hockenheimring"
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 16:42
-
11
- Door: Rob Veenstra
Er is nog wel de bereidheid om te betalen, maar flink minder dan wat Bernie Ecclestone voorheen vroeg. De FOM-baas verklaarde in Valencia tegenover SID achter de schermen hard te werken aan een oplossing. We zijn in gesprek en bezig met een oplossing. Ik hoop dat we daarin slagen, misschien volgende week al, aldus Ecclestone.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 198
Ik weet een oplossing !!
Helemaal van de kalender halen deze baan of herstellen naar zijn oude glorie. Dat was de echte Hockenheim. Sinds de aanpassing zijn hele flair verloren. Echt een standaard baan geworden. Nurburgring heeft tenminste nog karakter. Weg met die Hock !! Een hond mag er zijn plasje op doen.
Posts: 123
Voor herstellen in z\'n oude glorie is natuurlijk helemaal geen geld meer, dus dat gebeurt nooit. Wel jammer, er hing een goede sfeer en ik heb er mooie races gezien.
Posts: 265
Ben ik het niet helemaal mee eens, waar ik het wel mee eens ben is dat het zijn flair van vroeger heeft verloren.
Maar ik ben er zelf 2x geweest om te kijken, de sfeer is erg goed daar! En er zijn genoeg inhaal acties, wat je op veel circuits niet meer ziet tegen woordig, dus ik hoop dat die gewoon terug komt!
Posts: 28
Tja, wat mij betreft zijn de moderne N\'ring en H\'heim beide draken van banen. Dus wat mij betreft vervallen ze gewoon.
Trouwens, ik snap al die circuiteigenaars niet. Laat Ecclestone nou eens zélf betalen om een race te mogen organiseren. Want in the end is er tot nu toe maar één die er telkens wijzer van wordt en dat is Ome Bernie :-)
Posts: 461
Precies, want hoe werkt het tegenwoordig? Ik wil iets, moet daar voor betalen en dan krijg ik het. Hoe werkt het bij Ecclestone: ik wil iets, maar laat het circuit daar voor betalen. Beetje krom, niet?
Posts: 11.414
Tsja, een F1 race levert natuurlijk ook een hele boel geld op. Daar deelt de organisator dan ook in mee. Ligt dan ook wel een beetje voor de hand dat ze er dan voor betalen.
Maar goed het wordt inderdaad wel heel erg dwaas als Ecclestone vindt dat de regering maar bij moet springen.
Posts: 4.951
Nou, het is nog maar de vraag of zo\'n race veel oplevert. Kijk, Ome Bernie vangt tv-rechten dus die zit altijd goed. Maar het is net als met de Olympische Spelen, van de naoorlogse Spelen hebben alleen die van Los Angeles een (klein) positief resultaat opgeleverd. Maar als jij als circuit ik noem maar wat 20 miljoen moet investeren aan renovatie dan moet je heel wat inkomsten hebben om er positief uit te springen. En daarnaast zie ik ook als race-fan niet in waarom de overheid telkens weer moet bijspringen bij iets wat uiteindelijk een commercieel gebeuren is. En dan maakt het mij niet uit of het een racecircuit is of bijvoorbeeld een armalstige voetbalvereniging.
Posts: 11.414
Stel dat er 60.000 mensen komen. Dat is een laag aantal. Gemiddeld kaartje zal 250 euro kosten ofzo? Dat is al 15 miljoen. Dan heb je nog de verdiensten van de eettentjes en baansponsoring.
Er komt echt een hele hoop geld binnen bij zo\'n race.
Als je dan een contract tekent voor 5 jaar dan heb je dus misschien wel een opbrengst van 100 miljoen.
Ik noem maar wat hoor. Het zou best 200 miljoen kunnen zijn.
Dat geld hebben ze dan inderdaad nodig om de investering terug te verdienen en om Bernie van te betalen.
Die investeringen verdien je niet in 1 wedstrijd terug. Daar moet je meerdere jaren over doen.
Bernie vindt dat de overheid moet bijspringen omdat de gemeenschap er geld aan verdient (toerisme). Dat is inderdaad gewoon echt van de zotte. Alsof hij van elk dubbeltje dat verdient wordt een percentage moet hebben. Aan de andere kant voor sommige overheden is dat inderdaad een goed idee. het is beter om voor 300 miljoen een circuit neer te leggen waar je 5 jaar lang honderduizenden mensen me je land binnen trekt. Die vakantiegangers besteden zo 1500 euro. Dan heb je het bij 60.000 man al over 90 miljoen. Het kan voor een land dus best aantrekkelijk zijn om zoiets te doen.
Het is allemaal pas echt mis gegaan toen Bernie de boel verpatst heeft en er een investerings fonds op die rechten is gaan zitten. Die hebben zichzelf ten doel gesteld elk jaar 5 of 10% meer ter verdienen.
Posts: 985
Jij ziet het verkeerd om.
Het circuit/land/inversteerder wil iets, moet daarvoor betalen en krijgt een race.
Ecclestone zal het een worst wezen waar ze rijden, als ze maar betalen kan er overal gereden worden. Soort van marktwerking, maar dan uit verhouding.
Als er nu meer Bernies waren dan zou het andersom gaan werken, of iig goedkoper worden.
Posts: 770
maar je ziet de wagens wel vaker paseren bij Hockenheim.
ben zowel bij de oude Hockenheim en de nieuwe geweest. na de lange
stuk destijds was het altijd spannend wie er als eerste te voorschijn kwam...
Posts: 1.725
Ecclestone wil Hockenheim ieder jaar op de kalender zetten en afwisselend op de Nurburgring en in Spa rijden. Hopelijk gaat dat niet door.